Het is niet 'verplicht', als je dat bedoelt. Maar je moet natuurlijk érgens de temperatuursensor kwijt. Je kunt ook in je carter een gat boren en schroefdraad tappen, en daar de sensor plaatsen. Dat is een optie waar ik slechte ervaringen mee heb (in een ver verleden paste ik deze mogelijkheid toe in mijn Alfa 33 QV 16V en stond versteld van de kwetsbaarheid van het geheel), dus koos ik voor 'optie 2': de adapterplaat. Veel mooier, veel robuuster. En inderdaad: ook duurder. Maar het ding kost vijf tientjes, dus...
Overigens legt onze Duitse vriend het hier allemaal keurig uit:
https://www.youtube.com/watch?v=AAC6WBwaZhc
Ewouds Viggen: Kama-jaja-jippie-jippie-jeey! (er is altijd iets te doen)
-
Super72
- Geregistreerd lid
- Berichten: 550
- Lid geworden op: di 31 mei, 2022 11:46
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Ewouds Viggen: Kama-jaja-jippie-jippie-jeey! (er is altijd iets te doen)
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, dan heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.
www.ewoudhallebeek.nl
www.ewoudhallebeek.nl
-
Koots
- Geregistreerd lid
- Berichten: 81
- Lid geworden op: zo 25 dec, 2011 14:45
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Ewouds Viggen: Kama-jaja-jippie-jippie-jeey! (er is altijd iets te doen)
Check en dank, vanavond weer wat te doen (nl. bestellen van die adapterplaat) 
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0T Aero
'24 Volvo XC90 T8 Ultra
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0T Aero
'24 Volvo XC90 T8 Ultra