Alu 34, Viggen velg opkappen

Plaats reactie
ofr
In memoriam †

Alu 34, Viggen velg opkappen

Bericht door ofr » zo 18 aug, 2024 11:18

Hej!

Ik heb een set Alu 34 velgen kunnen bemachtigen, echter hebben ze wat stoeprand schade en wat overige krassen.

Ik heb reeds offerte ontvangen van een firma uit Nijkerk, en schok wel van de prijs.
Ivm vakantie wacht ik nog op offerte uit Zeeland ( Nbr)

Heeft de Viggen Alu 34 velg een speciale kleur?

Iemand nog andere adressen liefst in de buurt van Eindhoven.

dank iig!

Afbeelding

OuweNiek
Donateur
Donateur

Re: Alu 34, Viggen velg opkappen

Bericht door OuweNiek » zo 18 aug, 2024 12:42

Een van mijn velgen is gespoten via Wassenaar in Leeuwarden. Hadden er een tweede velg naast om het eindresultaat te kunnen matchen bij wat onder de auto zat. Die van mij hebben veel zilver. Andere die ik gezien heb hebben meer grijs.

Wat vind je mooi en hoe wil je ze behandeld hebben?

Ik wel eens gepoederde velgen gezien, dan krijg je wel een ander effect. Ik heb besloten bij gespoten te blijven.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » zo 18 aug, 2024 13:41

ofr schreef:
zo 18 aug, 2024 11:18
Heeft de Viggen Alu 34 velg een speciale kleur?
Anders dan andere Saab velgen, ja. Niet heel 'uniek' in de zin dat het een Saab Viggen ding is dat nergens anders geleverd is. Voor zover ik weet is het 'black chrome'. Afhankelijk van bij wie je dit laat doen zal de interpretatie ervan (en dus de kleur) iets anders uitvallen, maar het komt in de basis neer op zilver over een zwarte onderlaag. Moet prima te regelen zijn volgens mij. Ik heb geen tips voor je wie dit kan, ik regel dit soort werk altijd via een B2B aanbieder op werk.

€500 ben je zo kwijt om het echt netjes te laten doen, en dan ga ik er vanuit dat er geen kromme velgen tussen zitten. :lol:

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » zo 18 aug, 2024 14:55

reiernumans schreef:
zo 18 aug, 2024 13:41
en dan ga ik er vanuit dat er geen kromme velgen tussen zitten. :lol:
En ook dat is erg optimistisch:-)

StanvanBeek
Geregistreerd lid

Bericht door StanvanBeek » zo 18 aug, 2024 18:57

Ik heb vorig jaar m’n Aero velgen laten poedercoaten. Was €450 kwijt inclusief stralen en netjes maken.

Gun-metal zijn ze geworden en ben zeer tevreden over het resultaat. Prijzig maar ‘t was het geld waard.

Afbeelding

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 18 aug, 2024 21:26

Had Daaf niet een goed adres in Saab Supply? 95km van Eindhoven, onder de rook van Antwerpen.

ofr
In memoriam †

Bericht door ofr » zo 18 aug, 2024 21:34

Henk-Jan schreef:Had Daaf niet een goed adres in Saab Supply? 95km van Eindhoven, onder de rook van Antwerpen.
Ja maar dat was voor Hirsch velgen
Viggen was in Adam als ik het forum goed gelezen heb

Plaats reactie