RPP Rolf Proudly Presents.......

1947-1967
RolVer
In memoriam †

RPP Rolf Proudly Presents.......

Bericht door RolVer » do 01 okt, 2009 21:15

Hallo Allemaal,

Met trots presenteert Rolf zijn noude (nieuwe oude) Saab en ja ..... menigeen voelde het al een beetje aankomen: Rolf gaat pruttelen. Het Doesburg virus was niet meer te stoppen. :wink:

In Zweden gezocht en in Nederland gevonden deze fantastische Saab 96 uit 1964.

Alleen de kleur moest eventjes door de kleurencommissie, vooral binnen was de eerste indruk: poepkleur. :tiltgrin: Uiteindelijk is er toch gekozen voor een auto zonder werk , wat de bedoeling was, dan één in de juiste kleur en perfecte staat en dat in samenhang met de juiste prijs. Een combinatie die een langdurige zoektocht in de hand werkt. 8) En stiekum , heel stiekum wil ie volgend jaar naar een 1966/67er opknapper op zoek Daarbij komt dat Onno Kempink zei (waar deze 96 zijn netvlies op een prettige manier kon strelen) dat ik hem moest kopen en als zo´n autoriteit dat zegt, dan doe je dat.

En net als ”De Ouwe Trouwe ” , ”De Grijze”, ”Die Rooie” en ”Forty” moet deze gedoopt worden en hiervoor vraag ik jullie hulp om de juiste naam te vinden. Er kan gekozen worden uit:
A) ”De Pruttel”
B) ”De Bull”
C) ”De Poepdoos” (liefkozend)
Diegene die op de winnende naam hebben gestemd worden de eerstvolgende keer dat Rolf en zijn nu nog naamloze 96 in Nederland zijn , getrakteerd tijdens een korte doopplechtigheid op van dat heerlijke Haderslevse Fuglsang bier met wat orginele Ringridderpølser om de maag te strelen. Over een worst voorhouden gesproken! :P
Dus brengt allen uw stem uit met A, B of C, een internationale onafhankelijke commissie zal er op toezien dat het tellen van de stemmen op een eerlijke manier verloopt.

Wat is er nou zo goed aan deze Saab? Rolf kan daar kort over zijn: vrijwel alles. De glimmende blosjes op op zijn wangen, het motortje dat zo lekker rondloopt, het chroomwerk, de 4 versnellingen,het propere interieur, het geweldige geluid dat via de sportuitlaat je oren verwent, afijn laat uw blik over de plaatjes glijden en verwen uw hoornvlies met dit mooie exemplaar , al zeg ik het zelf. 8)

Valt er dan niets meer te wensen? Jawel, 2 extra schijwerpers voorop, zo´n heerlijk ouderwetse radio er in (al was het alleen maar voor de look en zo’n gebogen imperiaal (met koffer). Misschien ook wel van die oldtimer banden met dat wit er in. Maar dan moet Rolf eerst weer wat sparen.
Maar bovenal mooi weer om toertochten en saabmeetings te genieten in binnen-en buitenland in klassieke stijl. (Rolf en Ans worden een dagje ouder en de hang naar nostalgie wordt groter)

En is er dan niets meer te klussen, ja zeker wel . En was er dan niets verkeerd, ook wel. Zie later dit weekend het topic ”Een moeilijk begin” , een onvrijwillige overname met veel protest van een 96 die zich uiteindelijk gewonnen geeft of: een emigratie teveel en een zeer coulante verkoper

Hieronder de plaatjes van zijn trotse bezit, direct na aankomst in Denemarken vanavond. Ongepoetst en inmiddels met zijn nieuwe baasje 1000km achter de rug. Maar eerst Onno met kritische blik.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik wil graag iedereen bedanken die mij met tips en adviezen terzijde heeft gestaan, het heeft de koop een stuk minder impulsief gemaakt. Hopenlijk mag ik zo af en toe een beroep op jullie ervaring doen om het ”leken” van mijn lekenkennis af te kunnen halen.

Alhoewel de auto naar Denemarken verhuist, zal ie nog regelmatig in Holland te bespeuren zijn (voorlopig met NL kenteken)

Groet Rolf (hij is even de gelukkigste mensch op deez weereld)

ps .de kleur is Savannah bruin (wie weet het kleurnummer?)
psps Felicitaties graag via dit forum
pspsps Stuur een pb om te vernemen waar de cadeaus naar toe gestuurd kunnen worden

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » do 01 okt, 2009 21:33

Gefeliciteerd!

En dan zeggen ze nog dat geluk niet te koop is!

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » do 01 okt, 2009 21:40

Ik stem voor "de pruttel":

<embed width="600" height="361" type="application/x-shockwave-flash" allowFullscreen="true" allowNetworking="all" wmode="transparent" src="http://static.photobucket.com/player.sw ... V06584.flv">

Eerste investeringen zouden radiaalbanden kunnen zijn en achteruitrijlamp/-verlichting. Ik heb zelf vorige maand een proefrit gemaakt in "de Pruttel". Vanwege dit uitlaatgeluid heb ik ook besloten om "Yke" te voorzien van een Simons uitlaatsysteem

Gefeliciteerd Rolf! :P

blafwoef
Geregistreerd lid

Bericht door blafwoef » do 01 okt, 2009 22:12

heeft die wagen sinds 1964 in de showroom gestaan of zo? lijkt echt wel nieuw zeg

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 01 okt, 2009 22:13

Wat een prachtige auto! Helemaal goed :D 8)

Afbeelding

:love:

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » do 01 okt, 2009 22:19

Gefeliciteerd Rolf, met deze geweldig mooie aankoop!

Ik stem voor "De pruttel"

Hier even wat info over de kleur:
Savannbrun
Kleurcode: Y3l
Carrosserienummers: (96)201.401-349.693

Kleuren zijn te vinden op: http://temp.saabklubben.nu/farger/farger.shtml

Haderslev is al een mooie plaats, maar heeft nu beduidend aan schoonheid gewonnen.

Veel plezier ermee/ervan.

Ronald.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » do 01 okt, 2009 22:20

Helemaal goed! Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst!

Menno

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » do 01 okt, 2009 23:15

Ja "De pruttel" wat zal dat op zijn Deens lekker klinken :lol:

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » vr 02 okt, 2009 1:30

Nóg strakker dan die mooie 900 van je in Doesburg. Je snapt wel dat we voortaan hoge verwachtingen hebben als je iets nieuws laat zien? 8)

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » vr 02 okt, 2009 5:35

Lekker pröttelen Rolf; gefeliciteerd!

BS
Geregistreerd lid

Bericht door BS » vr 02 okt, 2009 8:47

Rolf,

Van harte met de koop van deze prachtige kortneus en heel veel tweetaktplezier gewenst.

Mooie foto's en wat ziet ''Pruttel'' er strak uit zeg!

Bert

Edwin mtb
Geregistreerd lid

Bericht door Edwin mtb » vr 02 okt, 2009 8:52

Ook hier gaan de stemmen op voor A de pruttel.

marcelgerry
Geregistreerd lid

Bericht door marcelgerry » vr 02 okt, 2009 9:08

Heb hier op de afdeling de foto's ook ff laten zien en een stemming gehouden: 56 voor pruttel, 4 geen mening :)

Torea
Geregistreerd lid

Bericht door Torea » vr 02 okt, 2009 9:12

Machtig mooi! Na het horen van het geluid ga ik voor optie A.

RolVer
In memoriam †

Bericht door RolVer » vr 02 okt, 2009 11:41

Halo Allemaal

Ik ben vandaag en morgen even griezelig druk, maar beloof zondag met reactie te komen en de belevenissen van een Saab die niet naar Denemarken wilde :evil: :twisted:

Dank vast voor de leuke reacties

Groet Rolf (hij pruttelt zelf ook nog na)

Plaats reactie