Met trots presenteert Rolf zijn noude (nieuwe oude) Saab en ja ..... menigeen voelde het al een beetje aankomen: Rolf gaat pruttelen. Het Doesburg virus was niet meer te stoppen.
In Zweden gezocht en in Nederland gevonden deze fantastische Saab 96 uit 1964.
Alleen de kleur moest eventjes door de kleurencommissie, vooral binnen was de eerste indruk: poepkleur.
En net als ”De Ouwe Trouwe ” , ”De Grijze”, ”Die Rooie” en ”Forty” moet deze gedoopt worden en hiervoor vraag ik jullie hulp om de juiste naam te vinden. Er kan gekozen worden uit:
A) ”De Pruttel”
B) ”De Bull”
C) ”De Poepdoos” (liefkozend)
Diegene die op de winnende naam hebben gestemd worden de eerstvolgende keer dat Rolf en zijn nu nog naamloze 96 in Nederland zijn , getrakteerd tijdens een korte doopplechtigheid op van dat heerlijke Haderslevse Fuglsang bier met wat orginele Ringridderpølser om de maag te strelen. Over een worst voorhouden gesproken!
Dus brengt allen uw stem uit met A, B of C, een internationale onafhankelijke commissie zal er op toezien dat het tellen van de stemmen op een eerlijke manier verloopt.
Wat is er nou zo goed aan deze Saab? Rolf kan daar kort over zijn: vrijwel alles. De glimmende blosjes op op zijn wangen, het motortje dat zo lekker rondloopt, het chroomwerk, de 4 versnellingen,het propere interieur, het geweldige geluid dat via de sportuitlaat je oren verwent, afijn laat uw blik over de plaatjes glijden en verwen uw hoornvlies met dit mooie exemplaar , al zeg ik het zelf.
Valt er dan niets meer te wensen? Jawel, 2 extra schijwerpers voorop, zo´n heerlijk ouderwetse radio er in (al was het alleen maar voor de look en zo’n gebogen imperiaal (met koffer). Misschien ook wel van die oldtimer banden met dat wit er in. Maar dan moet Rolf eerst weer wat sparen.
Maar bovenal mooi weer om toertochten en saabmeetings te genieten in binnen-en buitenland in klassieke stijl. (Rolf en Ans worden een dagje ouder en de hang naar nostalgie wordt groter)
En is er dan niets meer te klussen, ja zeker wel . En was er dan niets verkeerd, ook wel. Zie later dit weekend het topic ”Een moeilijk begin” , een onvrijwillige overname met veel protest van een 96 die zich uiteindelijk gewonnen geeft of: een emigratie teveel en een zeer coulante verkoper
Hieronder de plaatjes van zijn trotse bezit, direct na aankomst in Denemarken vanavond. Ongepoetst en inmiddels met zijn nieuwe baasje 1000km achter de rug. Maar eerst Onno met kritische blik.

Ik wil graag iedereen bedanken die mij met tips en adviezen terzijde heeft gestaan, het heeft de koop een stuk minder impulsief gemaakt. Hopenlijk mag ik zo af en toe een beroep op jullie ervaring doen om het ”leken” van mijn lekenkennis af te kunnen halen.
Alhoewel de auto naar Denemarken verhuist, zal ie nog regelmatig in Holland te bespeuren zijn (voorlopig met NL kenteken)
Groet Rolf (hij is even de gelukkigste mensch op deez weereld)
ps .de kleur is Savannah bruin (wie weet het kleurnummer?)
psps Felicitaties graag via dit forum
pspsps Stuur een pb om te vernemen waar de cadeaus naar toe gestuurd kunnen worden