Tweetaktmotor loopt niet stationair en slaat op hol.

1947-1967
vonk0130
Geregistreerd lid

Tweetaktmotor loopt niet stationair en slaat op hol.

Bericht door vonk0130 » di 09 nov, 2021 14:26

Na het plaatsen van mijn nieuwe benzinetank wil mijn 95 TT slecht stationair lopen, ook, en dat vind ik wel heel vervelend, sloeg hij vanmorgen tijdens het rijden een soort op hol, bij het intrappen van de koppeling ging hij als een razende lopen, na het uitzetten van het contact ging dat nog een seconde of 10 door. Na het opnieuw starten liep hij wel weer gewoon ( slecht) stationair, maar toch regelmatig bij het overschakelen in toeren klimmend, en het andere moment bijna afslaan.

Iemand een idee wat dit kan zijn??

Christiaan94
Donateur
Donateur

Re: Tweetaktmotor loopt niet stationair en slaat op hol.

Bericht door Christiaan94 » di 09 nov, 2021 15:27

Plakkende gaskabel?

mark123
Geregistreerd lid

Bericht door mark123 » di 09 nov, 2021 15:42

Zit de rubberen manchet wel goed? Die op de 'hendel' van de gaskabel zit richting je carburateur. En zitten de veertjes die zorgen voor de 'terugslag' ook nog goed?

schimmjc
Geregistreerd lid

Bericht door schimmjc » di 09 nov, 2021 16:09

Veel koolaanslag in de cilinders?

vonk0130
Geregistreerd lid

Bericht door vonk0130 » di 09 nov, 2021 16:18

Koolaanslag lijkt mij niet waarschijnlijk. De motor is 1000 km terug gereviseerd

vonk0130
Geregistreerd lid

Bericht door vonk0130 » di 09 nov, 2021 16:19

Gaskabel kan het niet zijn, gast met stangen. De rubber manchet en terugtrekveer zitten beide goed.
Maar dank voor het meedenken

Eelco9-3
Geregistreerd lid

Bericht door Eelco9-3 » di 09 nov, 2021 16:47

Zit de luchtcorrectiesproeier nog wel.op zijn plaats in de emulsiebuis? Dat is het sproeiertje wat je ziet zitten als je van boven in de carburateur kijkt.

vonk0130
Geregistreerd lid

Bericht door vonk0130 » di 09 nov, 2021 17:44

Yep die zit op z’n plek. Morgen maar de boel eens goed doorblazen. Er heeft best wel vuile benzine in gezeten, maar na de nieuwe tank toch 50 km zonder problemen gereden. Zeker dat op hol slaan is niet fijn.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » di 09 nov, 2021 20:01

Krijgt hij wel genoeg benzine

Kan me nog herinneren van vroeger met de brommer, als de benzine bijna op was liep hij op het laatst nog even heel hard
Zeker als je de koppeling intrapt. :-S+ :-S+ :-S+

Kun je beter niet doen koppeling intrappen en zo hard laten lopen, niet echt lekker voor de motor

Opa Bert
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Opa Bert » wo 10 nov, 2021 20:30

Lang schot......
Ontlucht de tank wel goed?

vonk0130
Geregistreerd lid

Bericht door vonk0130 » do 11 nov, 2021 10:44

Tank ontluchting is goed. Gisteren de carburateur nog eens schoongemaakt, behalve wat drab in de vlotterkamer weinig te zien, de kanaaltjes en sproeiers doorgeblazen. Daarna bleef hij weer redelijk stationair lopen, rijden doet ‘ie nu ook wel goed. Maar dat op hol slaan was toch wel een vreemde gewaarwording, dat had ik nog nooit meegemaakt bij een tweetakt.

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » do 11 nov, 2021 16:26

Kan het ook zijn dat hij via een lekkende pakking of zuigerveer olie of valse lucht aanzuigt?
Of dat na het plaatsen van een nieuwe tank residu uit de oude in het systeem gezogen is (filter, leiding) zodat hij te arm gaat lopen?

vonk0130
Geregistreerd lid

Bericht door vonk0130 » do 11 nov, 2021 21:00

Lekke pakking oid lijkt mij niet waarschijnlijk. De motor is net gereviseerd door Onno Kempink. Er zat idd wat residu in de vlotterkamer, na reinigen maar eens kijken hoe hij blijft lopen.
Bedankt voor de suggesties

vonk0130
Geregistreerd lid

Bericht door vonk0130 » wo 17 nov, 2021 19:05

Ook na het reinigen van de carburateur nog geen goeie stationaire loop. Zelfs het oude probleem van snel stationair lopen naar bijna afslaan is weer terug, om hopeloos van te worden.

frans1950
Geregistreerd lid

Bericht door frans1950 » wo 17 nov, 2021 20:07

Misschien toch soms re weinig benzine door vuil in de tank, je had drap gevonden in de carburateur en na schoonmaken liep hij even beter? Ik zou hem eens op een los tankje laten lopen, kijken of hij dan wel stabiel stationair loopt.

Plaats reactie