Ik wil graag een toerenteller op mijn 3 cylinder TT zetten. Wat is een goede? En waar te krijgen? Is die net als bij een 4 cylinder aan te sluiten op de - van de bobine? Ik heb op mijn nwe wisselstroom dynamo een W aansluiting zodat ik dacht aan een van een diesel alleen gaan die meestal maar tot 4-of 6000 toeren. Is dat genoeg? Wat draaien die TT maximaal?
Mijn voorkeur gaat uit naar een niet te grote: 50 mm. Graag wat adviezen.
Toerenteller
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Re: Toerenteller
Originele tweetakt toerentellers gaan tot 7000 toeren. Een vier cyl viertakt-teller kan je niet zomaar zomaar gebruiken in een drie cyl TT. Je moet op zoek gaan naar een universele teller die je achteraan kan instellen of eentje van een 6 cyl viertakt.
Deze bijvoorbeeld: https://www.cargoods.nl/shop/instrument ... black.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Toerenteller, 0~8.000RPM - Youngtimer Black
Diameter 52mm
Zwart uitgevoerd
Met gekleurde LED verlichting
incl. bevestiging ring en installatie kit
Geschikt voor 2, 3, 4, 5, 6 , 8-cilinder en 4-takt motoren

Deze bijvoorbeeld: https://www.cargoods.nl/shop/instrument ... black.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Toerenteller, 0~8.000RPM - Youngtimer Black
Diameter 52mm
Zwart uitgevoerd
Met gekleurde LED verlichting
incl. bevestiging ring en installatie kit
Geschikt voor 2, 3, 4, 5, 6 , 8-cilinder en 4-takt motoren

-
frans1950
- Geregistreerd lid
Geeft een 6 cilinder 4takt dezelfde waarden aan op een 3 cilinder 2 takt? Ik heb nl nog een oude 6 cilinder toerenteller.
-
Luud
- Donateur (8x)

Een 4 takt vonkt eenmaal per twee omwentelingen. 6 cilinder zijn dus 6 vonken per twee omwentelingen is dus 3 vonken per omwenteling.
Een twee takt vonkt eenmaal per omwenteling. Een drie cilinder vonkt driemaal per omwenteling, dus drie vonken per omwenteling. ( gelijk de 6 cilinder viertakt).
Dit is het principe en uit gaande van een bobine met verdeler.
Een twee takt vonkt eenmaal per omwenteling. Een drie cilinder vonkt driemaal per omwenteling, dus drie vonken per omwenteling. ( gelijk de 6 cilinder viertakt).
Dit is het principe en uit gaande van een bobine met verdeler.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Eigenlijk heel logisch, alleen je denkt er nooit zo bij na, totdat je dit leest 
-
900Caab
- Geregistreerd lid
Een orginele toerenteller uit een monte carlo scoren is natuurlijk de beste optie!
-
frans1950
- Geregistreerd lid
Ik heb er een gevonden bij Conrad, geschikt voor 1-tot 12 cylinders, vier-en tweetakt, 50 mm doorsnede, diverse aansluit
mogelijkheden en regelbaar. Ik heb hem aangesloten op de W aansluiting van de wisselstroomdynamo en werkt goed.
een 6-cylinder toerenteller heb ik ook nog, uit een Rover p5 maar deze is 110 mm dus veel te groot.
mogelijkheden en regelbaar. Ik heb hem aangesloten op de W aansluiting van de wisselstroomdynamo en werkt goed.
een 6-cylinder toerenteller heb ik ook nog, uit een Rover p5 maar deze is 110 mm dus veel te groot.