Eind vorig jaar verhuisd naar t oosten, mooie schuur erbij maar deze was leeg. Stiekem weer een beetje gaan zoeken, goede kennis benaderd en zo kwam er weer een 2 taktje. Exact dezelfde kleur als Dinky, mn vorige. Deze echter een jaar ouder, dus nog met t dash in carrosseriekleur.

Wat was er allemaal al aan de auto gedaan toen ie bij mij in de schuur belandde:
ombouw naar 4 bak met origineel 4bak stuurhuis.
65 er assen met V4 remmen.
65 er dynamo en losse elektrische waterpomp.
radiateur nagekeken en voorzien van nieuw koelwerk.
Simons sportuitlaat.
Motorruimte gespoten en blok ook.

Kortom, een goed rijdende auto met voornamelijk wat kosmetisch werk aan spatscherm linksvoor en achter. Beide deuren hebben onder ook wat plekken. Carrosserie is knalhard. Bedoeling is dat alleen de plekken die nodig zijn aangepakt worden. Voor de rest wil ik zoveel mogelijk de originele lak behouden.
Wel zal de auto compleet naar mijn smaak verbouwd worden. Ik ben alvast begonnen. Ten eerste heb ik de lagers van de ventilatorschacht vervangen. Die waren zo gaar dat t herrie was in de auto. Een elektrische fan is al besteld. Tevens zijn er al AVO instelbare shocks aan de voorzijde opgekomen, achter volgt nog.
Verder in t interieur reeds wat gedaan om m meer race look te geven.

Stoeltje dient nog schoongemaakt te worden.
Als toetje ligt er nog een raceblok klaar met GT krukas en uniek inlaatspruitstuk waar 3 Amal sidedraft motorfiets carburateurs opzitten. Deze liggen op t moment uit elkaar en heb ik ultrasoon gereinigd. Nieuwe onderdelen zijn besteld en kunnen dus binnenkort in elkaar.

Al met al gaat dit dus ook wel een leuk project worden. Haar naam....Dinky Unchained...to be continued