Verkocht slotje graag moderator

1947-1967
peterpaul
Geregistreerd lid

Verkocht slotje graag moderator

Bericht door peterpaul » zo 17 apr, 2016 21:10

Na 3 jaar afwezigheid in dit subforum bij deze weer aanwezig. Toen mn auto moeten verkopen wegens ziekte en blabla...
Eind vorig jaar verhuisd naar t oosten, mooie schuur erbij maar deze was leeg. Stiekem weer een beetje gaan zoeken, goede kennis benaderd en zo kwam er weer een 2 taktje. Exact dezelfde kleur als Dinky, mn vorige. Deze echter een jaar ouder, dus nog met t dash in carrosseriekleur.
Afbeelding

Wat was er allemaal al aan de auto gedaan toen ie bij mij in de schuur belandde:
ombouw naar 4 bak met origineel 4bak stuurhuis.
65 er assen met V4 remmen.
65 er dynamo en losse elektrische waterpomp.
radiateur nagekeken en voorzien van nieuw koelwerk.
Simons sportuitlaat.
Motorruimte gespoten en blok ook.
Afbeelding

Kortom, een goed rijdende auto met voornamelijk wat kosmetisch werk aan spatscherm linksvoor en achter. Beide deuren hebben onder ook wat plekken. Carrosserie is knalhard. Bedoeling is dat alleen de plekken die nodig zijn aangepakt worden. Voor de rest wil ik zoveel mogelijk de originele lak behouden.
Wel zal de auto compleet naar mijn smaak verbouwd worden. Ik ben alvast begonnen. Ten eerste heb ik de lagers van de ventilatorschacht vervangen. Die waren zo gaar dat t herrie was in de auto. Een elektrische fan is al besteld. Tevens zijn er al AVO instelbare shocks aan de voorzijde opgekomen, achter volgt nog.
Verder in t interieur reeds wat gedaan om m meer race look te geven.
Afbeelding
Afbeelding
Stoeltje dient nog schoongemaakt te worden.

Als toetje ligt er nog een raceblok klaar met GT krukas en uniek inlaatspruitstuk waar 3 Amal sidedraft motorfiets carburateurs opzitten. Deze liggen op t moment uit elkaar en heb ik ultrasoon gereinigd. Nieuwe onderdelen zijn besteld en kunnen dus binnenkort in elkaar.Afbeelding

Al met al gaat dit dus ook wel een leuk project worden. Haar naam....Dinky Unchained...to be continued

vlaflip
Geregistreerd lid

Re: Dinky Unchained '60

Bericht door vlaflip » ma 18 apr, 2016 3:52

Leuk project en mooie foto's! Succes!

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » ma 18 apr, 2016 6:59

Gaaf hoor. De Dinky brothers straks dan.

Andrys Posthuma
Geregistreerd lid

Bericht door Andrys Posthuma » ma 18 apr, 2016 11:38

Potdorie wat een mooie wagen! Een mooi projectje hoor!

Die originele lak... daar worstel ik (ook) mee. Maar met de roestreparaties (deuren, achterste buiten- en binnenschermen...) ontkom ik er toch niet aan om behoorlijk wat over te spuiten. Zolangzamerhand heb ik aan bijna alles gelast, behalve het dak en de kofferklep :(

'k heb nu een paar spuitbussen in kleur op de reparaties leeg gespoten. Blijft het dak tenminste in originele staat...

Veel succes er mee!

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » ma 18 apr, 2016 11:48

Ha PP! Mooi dat je weer een project opgepakt hebt! Kunnen we Dinky Unchained tzt weer bij een rally bewonderen?

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » ma 18 apr, 2016 13:08

Hej PP, welkom terug in dit subforum. Als je eenmaal tweetaktolie door je aderen hebt stromen...

Mooi project in beeld en tekst, benieuwd naar de Saab in het echt.

Mocht je nog andere sportstoelen willen overwegen, ik heb twee gloednieuwe blauwe Sparco Torino II stoelen te koop, dezelfde als in Yke maar dan nieuwer.

Tweetaktgroet!

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » ma 18 apr, 2016 21:04

Leuk! Succes hoor!

peterpaul
Geregistreerd lid

Bericht door peterpaul » vr 22 apr, 2016 7:29

Bedankt voor de leuke reacties. Ik zal proberen zo nu en dan wat te posten.
@millerman: zeg nooit nooit. Zodra het autorijden en de concentratie beter gaat(ik hou hoop) doe ik weer een keer mee. Of het moet een korte zijn in de buurt.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » za 23 apr, 2016 8:59

He PP leuk dat je weer een mooi project onder handen hebt. ook weer een gaaf project zo te zien en lezen.

ergens in het oosten lees ik, in de buurt van He..... dicht bij R..... soms???

peterpaul
Geregistreerd lid

Bericht door peterpaul » za 23 apr, 2016 9:43

Hej Rob,
Thanks! Ja, redelijk dicht bij jou in de buurt hè :D

peterpaul
Geregistreerd lid

Bericht door peterpaul » za 20 aug, 2016 17:39

Zo, na aardig wat tegenslag dit jaar, waarbij ik zover was dat ik de auto te koop had gezet is er voorzichtig weer wat licht aan het eind van de tunnel.
Ik heb zowaar weer zin gekregen in het sleutelen en zeker, nadat ik spontaan de intsaab in Zweden had bezocht, genoeg prikkels gekregen om wat te gaan doen.
Ik heb het rallyblokje weer in elkaar gezet en voorzien van een verfje
Afbeelding
Afbeelding

Onderdeeltjes voor de revisie van de carbs zijn ook binnen dus daar ga ik nu aan beginnen:
Afbeelding

Tevens vandaag wat spul gehaald om de toerenteller te kunnen inbouwen dus dat staat ook op het programma, picas volgen :D

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » za 20 aug, 2016 17:54

Ja goed bezig pp.

peterpaul
Geregistreerd lid

Bericht door peterpaul » za 20 aug, 2016 20:46

Thanks klaas.
Gelijk maar een start gemaakt met de carbs. Eerst de floatchambers vlak geschuurd. Deze gaan naar verloop van tijd iets krom staan. Je kunt dit zien op de glasplaat
Afbeelding
Met korrel 150 geschuurd
Afbeelding
Daarna nog nabehandeld met 240 voor een mooi glad resultaat.

Jets allemaal ultrasoon gereinigd en weer in elkaar gezet.
Afbeelding
Gehele binnenwerk van de carbs vervangen. De oude vlotter eruit en een geupgrade exemplaar erin, welke beter geschikt is voor de huidige benzine.
Tevens nieuwe slides, welke zorgen voor minder wrijving en betere performance.
Afbeelding

Kabels zijn ondertussen besteld, evenals de luchtfilters. dan kunnen ook de slides erin en kan t deksel erop. De chokes heb ik verwijderd. Gat in het deksel word opgevuld met een schroefje. Alledrie tot zover weer in elkaar, ben er content mee.
Afbeelding
Afbeelding

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » zo 21 aug, 2016 8:15

Hej PP, blij te lezen dat je nieuwe energie hebt gevonden om de tweetakt 96 aan te pakken... en hoe! Succes met de revisie & upgrades!

peterpaul
Geregistreerd lid

Bericht door peterpaul » do 25 aug, 2016 7:49

Dank je Roger!
Gisteren alleen een tegenvaller gehad. Mijn pakje met de kabels en luchtfilters zou zijn bezorgd bij de buren op nr 11. Ik had nl een briefje van de postbezorger in de bus gehad. Echter dat ik daar aanbelde bleek daar niks bezorgd te zijn. Bij de zijstraat op nr 11 ook nog geprobeerd, evenals mijn directe buren maar nergens een pakje.
Postnl gebeld en verhaal uitgelegd. Kreeg als antwoord dat de bezorger mogelijk al het briefje in mijn bus had gedaan, terwijl er op nr 11 ook niemand thuis was. Dit vond ik een beetje een vreemd verhaal daar ik op nr 17 woon en 11 in het volgende blok is. Uitgelegd dat ik dit een beetje een kromme redenatie vond. Efijn, ik moet nu 5 dagen wachten want misschien heeft de bezorger het pakje wel weer meegenomen :? zei de telefoniste.
Als t dan nog niet boven water is moet ik de afzender contacteren en moet hij een onderzoek instellen. Pfff, lekker dus ;-|+

Gesloten