Bekleding zoeken, dat valt nog niet mee

1947-1967
Plaats reactie
WIS
Geregistreerd lid

Bekleding zoeken, dat valt nog niet mee

Bericht door WIS » za 16 apr, 2016 18:54

Zoals je op de foto kan zien (fish-eye lesje voor m'n 6S, het is echt een 96!), is m'n bekleding wel aan vervanging toe. Ook het schuimrubber onder de bekleding en de veren uit de voorstoelen. Maar voor mijn uitvoering beige carrosserie met donker groen velgen en donkergroen spatbord biezen is de licht groen bekleding niet zo een twee drie te vinden.

Als een van jullie mij daarmee kan helpen, heb ik wel een zelf gebrouwen biertje klaar staan beerchug: voor de juiste tip.

Hier een foto van het interieur:

Afbeelding

Andrys Posthuma
Geregistreerd lid

Re: Bekleding zoeken, dat valt nog niet mee

Bericht door Andrys Posthuma » wo 27 apr, 2016 21:30

Ik vrees dat je er niet aan ontkomt achter de naaimachine te kruipen. Dat heb ik met mijn deurkaarten ook gedaan. Oude lappie eraf getornd - nieuw lappei eraan - klaar is Klara. Zie ook https://saab93b.wordpress.com/2013/04/0 ... aneeltjes/

Dat stofje is het moeilijke deel. Ik raad je aan om bij dit soort winkels langs te gaan met je originele bekleding: https://www.stoffen.net/linnenstoffen.h ... Group.4%3B En dan maar vergelijken!

Tip: ik heb een stokoude Singer van markplaats opgescharreld voor twee tientjes. Niet elektrisch, maar met een zwengel. Gaat wel langzaam, maar je hebt veel meer controle over je steekjes. Het ding is inmiddels 100+ jaar oud en loopt nog als een zonnetje...

jp-2takt
Geregistreerd lid

Bericht door jp-2takt » wo 27 apr, 2016 21:40

Metz woninginrichting daar hebben we een zelfde stof, kleuren bepalen met oud stukje bekleding.

WIS
Geregistreerd lid

Bericht door WIS » wo 27 apr, 2016 21:51

Dank voor de reactie, ga er achteraan.
Die zit in Rotterdam voor zover ik weet. Mocht dat niet zo zijn hoor ik het graag

Andrys Posthuma
Geregistreerd lid

Bericht door Andrys Posthuma » zo 01 mei, 2016 9:08

Nog een suggestie: http://www.autotextil.se" onclick="window.open(this.href);return false;. Die maakt saabhemeltjes, o.a. Voor mijn 93, maar op die site (verwijst door naar faceboek) staat ook een saabinterieur dat hij gaat opknappen... Misschien kan hij nieuwe stoelbekledingen opsturen?

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 01 mei, 2016 10:43

elke redelijke grote plaats heeft toch wel een bekleder van professioneel niveau ook?
Dan heb je ook nog het idee dat het goed gaat en enige garantie biedt. Ik waag me er niet aan tenminste.

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » di 31 mei, 2016 17:45

beetje late reactie maar onno kempink in varseveld.

WIS
Geregistreerd lid

Bericht door WIS » di 31 mei, 2016 18:37

Dank voor de reacties.
Ben met Onno in kontakt, maar mijn bekleding is niet zo makkelijk te vinden. Staat ook even op een laag pitje, heb het nogal druk. En ik kan met m'n Saabje Rotterdam niet meer in ;-|+ , terwijl er van die mega drijvende flatgebouwen in de haven in 1 dag meer uitstoten dan alle oldtimers bijelkaar in de komende 50 jaar uit kunnen stoten.

Ondoordachte willekeur van oversizede wethouder ego's. :thinkof:

TT
Geregistreerd lid

Bericht door TT » wo 01 jun, 2016 8:47

:offtopic: Maar met auto's ouder dan 40 jaar mag je wel degelijk de millieuzone van Rotterdam in. Deze zijn uitgezonderd van de nieuwe regelgeving. :offtopic:

gr kjel

WIS
Geregistreerd lid

Bericht door WIS » wo 01 jun, 2016 18:20

Bedankt, dat is een mooie opmerking.
Dan was mijn off topic opmerking niet terecht
:offtopic:

Plaats reactie