Saab 96 gekocht van bouwjaar '60. Recht uit Zweden, ongezien (op enkele summiere foto's na) op transport laten zetten en voor de deur laten afleveren

Mijn huis is zo goed als af, dus een nieuw projectje kan stilaan. Kwestie van niet in een zwart gat te vallen
Ik zal wel mijn las-skills moeten aanscherpen zo te zien ...
Redelijk krokant op de gekende plekken, en goed gefotografeerd door de verkoper (lees : niet gefotografeerd)

Motor start direct en draait mooi rond (voor zover een TT mooi rond kan draaien ...)

De remmen moest ik wel eerst nakijken zei de verkoper, dat zal wel. Hoofdremcilinder = afwezig. Mijn eerste voorzichtige stapjes op Tradera zijn al gemaakt. Niet zo eenvoudig te vinden, dat ding en nieuw redelijk aan de prijs !

Zit blijkbaar origineel Saab-imperiaal op en originele ver-en breedtestraler. In originele rat-look
Ik heb er "gratis" een extra motorblok bij kunnen onderhandelen... Weet nooit of het nog van pas komt.

De Zweedse Saabclubwebshop ook al ontdekt. Goed adresje blijkbaar voor vervangend bodemplaatmateriaal etc? Wel een beetje lastig om het juiste vervangpaneel op te snorren. Google translate begon al wat te roken
Enfin, gelukkig zit hier een hoop Saabkennis verzameld in een taal die ik versta
Het zal nodig zijn !