Vloebare teflon

Gevaarlijk? Waar hebben we het nu helemaal over
Waarom zou je geen uitlaatcementachtig spul op die plek kunnen gebruiken?! Hoewel een uitlaatpakking eigenlijk zelf goed af dient te dichten kan het zijn dat tussen de flens en de pakking toch wat ruimte zit waardoor deze toch lekt. Lekkage is hier niet toegestaan, is APK afkeur en mogelijk gevaarlijk omdat er uitlaatgassen in de aanzuig van het inerieur kunnen komen.
Omdat ik eea niet graag extra los neem smeer ik op iedere pakking en flens een dun laagje uitlaatcement, in mijn geval het liefst Gungum uit zo'n plat potje, daar zit ook langere glasvezel door de pasta/bindmiddel en dat geeft de meest stabiele afdichting op die plek. Afgelopen week nog bij de uitlaatgasspruitstukken/flenzen/pakkingen van de 900 classic van sb129h gedaan, geloof me ik ben blij dat ik rond ben aan die auto, zou geen enkel risico nemen.
De plaats van smeren is in het hele uitlaattrajekt vanaf de uitlaatflens op de kop geen enkel probleem, hoe hard en/of bros het ook zal worden. De gasbeweging is -zolang je de motor niet de andere kant op start/laat lopen

- nl altijd de pijp uit als de uitlaatpoort open staat en ff stilstaand als de poort dicht is maar dan nog bewegen de expanderende gassen richting de uitgang. Nix dus wat in de cilinder of tegen de zuiger kan aankomen. Het werkt alleen bij een heel dun laagje want anders komt het idd in de uitlaatgasstroom te zitten. Niet dat het daar last van heeft want bij die temperaturen blijft het gewoon in takt. Het enige nadeel is dan ook dat de flow gehinderd zou worden wat uiteindelijk in hogere toerenregionen tot vermogensverlies zou leiden.
Dus gewoon smeren met goed/beproefd spul dus, gemak dient de mens!
Bij de weg, je had toch eerst geen lekkage op die plek? Maw wat is er veranderd? (gescheurd/krom getrokken oid?)
Ps1 Het spul is niet in staat om meer dan een paar tienden te vullen want anders wordt het bij starten gewoon weggeblazen voordat het goed uit kan harden, vlakken van de gezamelijke flensoppervlakken is een goed alternatief
Ps2 De middelste flens het eerst aantrekken helpt, net als bij het aantrekken van cilinderkoppen is dat de juiste volgorde (bij aantrekken van binnen naar buiten werken en bij loshalen van buiten naar binnen)