Wat is dit?
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Wat is dit?
Wie weet wat dat ronde ding is? Een schaal van 0 tot 120. Graden? Het lijkt instelbaar.

-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Wat is dit?
Heb je meer foto’s?
Lijkt wel een soort van motorverwarmer, maar waar het dan links na toe gaat?
Of zou het een soort van lucht verwarmer zijn, maar dan lijkt het mij dat rubber gaat stinken
Of is het hard plastic
En lijkt wel redelijk origineel, gezien het verloop van de bocht en de bijbehorende beugel
Wel een leuke vraag, ik vond het al zo vreemd, dat jij iets moest vragen
Lijkt wel een soort van motorverwarmer, maar waar het dan links na toe gaat?
Of zou het een soort van lucht verwarmer zijn, maar dan lijkt het mij dat rubber gaat stinken
Of is het hard plastic
En lijkt wel redelijk origineel, gezien het verloop van de bocht en de bijbehorende beugel
Wel een leuke vraag, ik vond het al zo vreemd, dat jij iets moest vragen
-
Oelo74
- Donateur (5x)

Als er een standkachel gemonteerd is zou dit de tijdklok (tot max 2 uur) kunnen zijn.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Ik kwam de foto tegen in deze advertentie.
Zou het de bediening van de elektrische fan kunnen zijn?
@ turbopilot: Rob, waar heb jij het over? Ik bedoel dat ronde ding bovenaan op de foto.
Zou het de bediening van de elektrische fan kunnen zijn?
@ turbopilot: Rob, waar heb jij het over? Ik bedoel dat ronde ding bovenaan op de foto.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

-
Tjøørd
- Donateur (6x)

Er staat Rainbow op, wat zoeken levert me dit op:

Lijkt een thermostaatschakelaar te zijn die dus schakelt bij een ingestelde temperatuur. Die schakelt waarschijnlijk de extra koeler op de radiator inderdaad.

Lijkt een thermostaatschakelaar te zijn die dus schakelt bij een ingestelde temperatuur. Die schakelt waarschijnlijk de extra koeler op de radiator inderdaad.

-
Ronnes
- Donateur (2x)

Dank voor je opzoekingswerk, Tjøørd! Ik wil in mijn 93 ook een elektrische fan monteren. Idee was om een thermoswitch (zoals bij de 99/900) te plaatsen, maar een instelbare temperatuur lijkt mij een betere oplossing. En als het capillair lang genoeg is, zou ik de thermostaatschakelaar op het dashboard kunnen plaatsen, eventueel met een kleinere knop...mmmh
Edit: ding werkt op 250V. Toch voor een standkachel?
Edit: ding werkt op 250V. Toch voor een standkachel?
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Die "20 A/250 V" slaat op de schakelcontacten, wat die max. kunnen schakelen. Er is geen andere voedingsspanning nodig, het ding schakelt mechanisch.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

in een cv ketel, de oudere exemplaren zit ook een dergelijke thermostaat (als je een regelthermostaat neemt). is het instelbaar tot 90 graden
kan tussen de 12 volt en 230 schakelen
Ik had op mijn 96 er 1 van een 99, (een oude radiateur gesloopt) en het deel waar de switch in zit er op gesoldeerd (met een gaatje)
Of je kunt misschien ook het tussenstukje van een 900 classic airco switch er tussen bouwen
plaatje van internet

kan tussen de 12 volt en 230 schakelen
Ik had op mijn 96 er 1 van een 99, (een oude radiateur gesloopt) en het deel waar de switch in zit er op gesoldeerd (met een gaatje)
Of je kunt misschien ook het tussenstukje van een 900 classic airco switch er tussen bouwen
plaatje van internet