1967-1980
-
Torea
- Geregistreerd lid
Bericht
door Torea » ma 14 sep, 2009 20:16
onlangs vliegt de knop van m'n raamhendel uit de hendel zelf. Ik heb van alles geprobeerd om hem weer aan te draaien, maar niets lukt. Wie weet hoe het wel kan?
Is er iemand die deze knopjes nog extra heeft? De ander van mij is een beetje beschadigd namelijk. Dit knopje bedoel ik:

-
Tonnes
- Geregistreerd lid
Bericht
door Tonnes » ma 14 sep, 2009 20:19
Schroefdraad misschien kapot? Anders even met van dat hele dunne tape?
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Bericht
door Ronnes » ma 14 sep, 2009 20:45
Deze knop lag nog in de schuif. Als ik me goed herinner komt ze van een '65-er.

-
Ronnes
- Donateur (2x)

Bericht
door Ronnes » ma 14 sep, 2009 20:50
Nog twee foto's:

-
Torea
- Geregistreerd lid
Bericht
door Torea » ma 14 sep, 2009 21:06
De mijne is van een langneus en van '67. Ik kan ook helemaal niet iets van schroefdraad ontdekken. Lijkt wel of het taps toe loopt zeg maar.
Ik denk dat het om dezelfde knopjes gaat Ronnes. Is de jouwe te koop?
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Bericht
door 72sonett3 » ma 14 sep, 2009 21:14
Zit het asje van dat knopje niet vastgeklonken op de hendel?
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Bericht
door Ronnes » ma 14 sep, 2009 21:49
72sonett3 schreef:Zit het asje van dat knopje niet vastgeklonken op de hendel?
Dat dacht ik eerst ook, tot ik deze tegen kwam. Ik weet niet waar hij anders vandaan is gekomen.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Bericht
door Ronnes » ma 14 sep, 2009 21:51
Torea schreef:Is de jouwe te koop?
Je mag 'm van mij zo hebben.
-
Torea
- Geregistreerd lid
Bericht
door Torea » di 15 sep, 2009 10:07
De mijne zat volgens mij ook vastgeklonken, maar kan dus ook losraken. 'k denk dat degene van Ronnes ooit is losgeraakt en dit een oplossing zou kunnen zijn om hem weer te monteren.....
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Bericht
door Ronnes » di 15 sep, 2009 12:36
Ik heb wat verder gezocht (ik zou eens dringend grote kuis moeten houden) en ben een raamslinger met witte knop tegen gekomen. Deze knop is opmerkelijk kleiner dan de grijze. De vraag is nu: waarvoor heeft die grijze dan gediend? Dashboardknopjes hadden allen een pictogram. Het enige waaraan ik nog kan denken is het rolgordijntje, maar dat hadden de langneuzen volgens mij niet. Oftewel is het de knop van de verluchtingsklep onder/achter het dashboardkastje?
-
Torea
- Geregistreerd lid
Bericht
door Torea » di 15 sep, 2009 13:20
Het zou goed kunnen dat het de knop van de klep onder dashboard is. Ik zal vanavond eens kijken hoe die vast zit. Die is opmerkelijk groter dan raamslinger knopje...
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Bericht
door Ronnes » di 15 sep, 2009 16:56
Witte knop is geklonken

-
Torea
- Geregistreerd lid
Bericht
door Torea » di 15 sep, 2009 17:48
Het gaat om de witte qua formaat alleen is de mijne grijs van kleur. Hoe zou ik hem weer vast kunnen klinken? Dat pinnetje waarmee hij vast zat is nogal kort namelijk.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Bericht
door Ronnes » di 15 sep, 2009 18:13
Voorzichtig een gaatje in boren en draad in tappen of met epoxylijm vastplakken of je haalt van de achterkant van je knop wat weg rond het asje, zodat het asje iets verder door het gat kan en je klinkt hem dan weer vast?
-
bert knip
- Donateur (9x)

Bericht
door bert knip » vr 18 sep, 2009 22:58
Ik heb volgens mij nog wel complete grijze raamslingers uit een
96 uit 1966.
vrgr Bert