Aan de onderkant van de schokdempers van mijn 96, zit een soort touwbevestiging.. Die zorgt er waarschijnlijk voor dat de schokdemper niet te ver doorschiet..
Wie weet waar ik dit nieuw kan halen, en hoe te bevestigen, aangezien de huidige nogal verrot zijn...
Touwbevestiging Ondereind Schokdempers
-
miek
- Geregistreerd lid
Re: Touwbevestiging Ondereind Schokdempers
hoy mikeyMikey schreef:Aan de onderkant van de schokdempers van mijn 96, zit een soort touwbevestiging.. Die zorgt er waarschijnlijk voor dat de schokdemper niet te ver doorschiet..
Wie weet waar ik dit nieuw kan halen, en hoe te bevestigen, aangezien de huidige nogal verrot zijn...
heb dat soort touw wel meer gezien, bij de radiatoren dacht dat het voor de trillingen waren op te vangen van dat plat koord????
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Touwbevestiging Ondereind Schokdempers
Deze ca 30 cm lange platte canvas strips zijn nieuw te krijgen bij de Zweedse Saabclub (maar nu even niet wegens overlijden Rolf Jensen).Mikey schreef:...schokdempers 96 ... een soort touwbevestiging.. waar ik dit nieuw kan halen, en hoe te bevestigen, aangezien de huidige nogal verrot zijn...
http://biphome.spray.se/rolf.jensen/ssr ... hassis.htm
Misschien ook wel via de SCN.
Voor bevestiging zie Haynes, daar staat de maat in; de nieuwe strip moet links en rechts 15 mm boven de metalen klemstrip uitsteken.