Touwbevestiging Ondereind Schokdempers

1967-1980
Plaats reactie
Mikey
Lid van verdienste

Touwbevestiging Ondereind Schokdempers

Bericht door Mikey » wo 04 jun, 2008 22:32

Aan de onderkant van de schokdempers van mijn 96, zit een soort touwbevestiging.. Die zorgt er waarschijnlijk voor dat de schokdemper niet te ver doorschiet..

Wie weet waar ik dit nieuw kan halen, en hoe te bevestigen, aangezien de huidige nogal verrot zijn...

miek
Geregistreerd lid

Re: Touwbevestiging Ondereind Schokdempers

Bericht door miek » wo 04 jun, 2008 23:16

Mikey schreef:Aan de onderkant van de schokdempers van mijn 96, zit een soort touwbevestiging.. Die zorgt er waarschijnlijk voor dat de schokdemper niet te ver doorschiet..

Wie weet waar ik dit nieuw kan halen, en hoe te bevestigen, aangezien de huidige nogal verrot zijn...
hoy mikey
heb dat soort touw wel meer gezien, bij de radiatoren dacht dat het voor de trillingen waren op te vangen van dat plat koord????

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Touwbevestiging Ondereind Schokdempers

Bericht door 72sonett3 » wo 04 jun, 2008 23:39

Mikey schreef:...schokdempers 96 ... een soort touwbevestiging.. waar ik dit nieuw kan halen, en hoe te bevestigen, aangezien de huidige nogal verrot zijn...
Deze ca 30 cm lange platte canvas strips zijn nieuw te krijgen bij de Zweedse Saabclub (maar nu even niet wegens overlijden Rolf Jensen).
http://biphome.spray.se/rolf.jensen/ssr ... hassis.htm
Misschien ook wel via de SCN.

Voor bevestiging zie Haynes, daar staat de maat in; de nieuwe strip moet links en rechts 15 mm boven de metalen klemstrip uitsteken.

Afbeelding

Plaats reactie