pushrod master clutch cylinder te kort

1967-1980
Plaats reactie
bruises
Donateur (2x)
Donateur (2x)

pushrod master clutch cylinder te kort

Bericht door bruises » di 05 mei, 2026 20:59

ik ben een nieuwe master clutch cylinder in de Sonett aan het installeren en als ik het pedaal helemaal tegen het schutbord duw, kom ik nog steeds een millimeter of 6 te kort om de pushrod op het pedaal aan te sluiten. Ik heb het nagemeten en ik kom zo' 32mm tekort om de boel goed aan te sluiten, zodat het pedaal de volledige slag kan maken
Het is voor een Sonett '68 en de cylinder die ik heb is een "early type" Girling.
Als ik de haynes voor de 95/96 erop nasla, lijkt het op de exploded view dat de pushrod langer is dan degene die ik heb, maar ik weet niet of die exploded view op schaal is.

Het "U"-tje waar de pushrod mee op het pedaal zit, is trouwens ook net te smal (een tiende millimeter) om soepel over de pedaalstang te glijden

Weet iemand of de early type Girling's met verschillende pushrod lengtes geleverd worden? Of zie ik iets anders over het hoofd?

Ik ben al bezig om een verlengstukje te maken, dus gaat uiteindelijk wel passen, maar ik vind het vreemd dat ik zoveel lengte mis......

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: pushrod master clutch cylinder te kort

Bericht door Ronnes » di 05 mei, 2026 21:08

Kan je die pushrod niet uit je oude master cylinder overbouwen?

francofiel
Donateur
Donateur

Re: pushrod master clutch cylinder te kort

Bericht door francofiel » di 05 mei, 2026 23:14

Dit is een bekend probleem van de in de reguliere handel verkrijgbare cilinders. Mijn laat 66-er 96 heeft ook zo’n cilinder. Ik weet niet waar jij hem vandaan hebt, maar de cilinders van bv autodoc, winparts etc hebben allemaal een te korte stang, been there….. Alleen die van skandix / r&d heeft de juiste stang. Dus, andere cilinder of stang verlengen.

Plaats reactie