34 ICH-vraag

1967-1980
Plaats reactie
MvR
Geregistreerd lid

34 ICH-vraag

Bericht door MvR » ma 25 nov, 2024 12:49

Deze winter staat het ultieme brandstof-systeem op de to-do lijst. Een aluminium tank heb ik al, nu nog een 34ICH. Die heb ik al eens op een vorige 96 gezet. Was ik heel tevreden over.

Heb ik brandstof-toevoer-klachten? Ja. Van tijd-tot-tijd blijft de auto niet stationair lopen. Richting een kruispunt slaat 'ie af. Herstarten gaat vlot en een stukkie de choke uittrekken lost het euvel wel op. Daarna gaat het weken goed, totdat... enz.

Eerdergenoemde 34ICH kwam bij BCCP vandaan. Goed adres, maar duur. De carburateur-winkel lijkt een veel goedkoper alternatief. Ze adverteren met een complete set voor de 96 tot 1977 (o.a. de mijne). De afgebeelde set bevat een handchoke. Mijn auto heeft dus al een handchoke omdat er ooit al een andere carburateur op gezet is.

Wat zit er nog meer in de speciale kit behalve een chokekabel en -knop? Moet ik daarvoor een hele ombouwset kopen of is een 'kale' 34ICH met de juiste sproeiers ook een oplossing?

redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: 34 ICH-vraag

Bericht door redmervand » ma 25 nov, 2024 12:57

Als je choke kabel nog goed is zou ik voor de kale variant gaan.
De meerprijs voor die kabel en brandstofslang, -filter en slangenklemmen is het niet waard en heb je waarschijnlijk al.
Enige wat je een beetje moet aanpassen is waarschijnlijk de gasstang aansluiting, dat kan wel een beetje pielen zijn.

Ik heb de swap al eens gedaan en inmiddels weer door gewisseld naar de 32/36, dus ik heb die oude nog liggen, is een jaar gebruikt en eventueel ter overname.

MvR
Geregistreerd lid

Re: 34 ICH-vraag

Bericht door MvR » ma 25 nov, 2024 15:59

Over dat laatste denk ik nog even na!

Plaats reactie