Ondanks de kou toch mijn garage getrotseerd en na een half uur martelen ging zelfs mijn dikke jas nog uit. Je krijgt het blijkbaar toch warm van zo'n ouwe Saab!
Ik heb de brandstof tank gedemonteerd en daar kwam echt enorm gore oude stinkende benzine uit met de kleur van afgewerkte olie... die tank is van binnen helemaal bruin van de roest en ellende.
De eerstvolgende sleutel avond heb ik de motor er uit gesleuteld, dit ging niet zonder slag of stoot en met beperkt gereedschap waren sommige dingen nogal een uitdaging
Ik zal nu even een aantal plaatjes delen:
wat een ruimte zonder brandstof tank
hier een foto van de gedemonteerde tank met daarboven op het bijbehorende vlotter, zo ziet ook de tank eruit van binnen....
de benzine... het brand vast nog maar dit gaat niet meer in de tank
met gedemonteerde motorkap kan je wel mooie foto's maken!
en hier het laatste fotootje met gedemonteerde motor/bak combinatie
Ik heb uiteindelijk 1 fusee stuk los gehaald zodat ik de as uit de bak kon trekken, was wel beetje zenuwachtig dat de veer weg zou springen maar ik had geen andere optie en ik wilde perse die motor eruit hebben
De spie van de schakelstang zat ook goed vast gerot maar die heb ik los kunnen krijgen met een mini kangoo

je had het moeten zien

maar het is wel gelukt en daar gaat het om!
Nu is het tijd om mijn distributie te repareren en kijken hoe de koppeling er aan toe is. Word vervolgd...