Rubber ring thermostaat gezocht

1967-1980
Plaats reactie
RedArrow90
Geregistreerd lid

Rubber ring thermostaat gezocht

Bericht door RedArrow90 » do 14 mar, 2024 14:43

Nu toch de motor van mijn Saab 96V4 uit 1967 gereviseerd is wil ik gelijk de thermostaat vervangen. Maar de rubber ring die bij de nieuwe thermostaat is meegeleverd is te dik. Ook bij wat ik online zie bij andere leveranciers lijkt (voor zover je dat kan zien online natuurlijk) de ring te dik. De ring die eruit komt is 14 mm dik. Ik ben vast niet de eerste die hier tegenaan loopt. Wie heeft gevonden waar je losse passende rubber ringen kan verkijgen? Zou het artikelnummer 881177 kunnen zijn? Die zie ik wel in Zweden ...

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Rubber ring thermostaat gezocht

Bericht door 72sonett3 » do 14 mar, 2024 21:35

Dunne ring, zeker geen 14 mm...

Onderdeel #5, nr is 8811770. Knip iets uit een stukje rubber, oude binnenband ofzo. Beetje inwendige lekkage rond de thermostaat is geen probleem.

Afbeelding

jota
Geregistreerd lid

Bericht door jota » wo 20 mar, 2024 16:17

Ooit een setje van 10 ringen in Duitsland besteld met de goede maat. Vorige week de laatste gebruikt. Even zoeken waar ik ze weg had.

jota
Geregistreerd lid

Bericht door jota » zo 24 mar, 2024 10:44

Vanmorgen weert 8 ringen besteld bij Motomobil in Duitsland. Ringen kosten € 1,10 ex btw en ex verzendkosten. Mocht iemand belangstelling hebben dan hoor ik het graag. Definitieve prijs zie ik pas als de verzending gereed is. Beetje vreemd maar was de vorige keer ook zo.

Plaats reactie