Bericht
door MvR » di 26 sep, 2023 13:44
Interessante foto wanneer je er langer naar kijkt. Links, de rode 96 die met zijn neus deze kant op staat, is de mijne. Alle auto's met dat 'kenteken deel III' achter de binnenspiegel! De 99 met de blauwe streep is vgs mij een dealer-auto. Hij komt wel bekend voor, maar ik weet niet meer welke dealer! Ik schreef al 'misschien Kesteren', maar langzaam begint het te dagen dat dit wrs bij Saabdealer Van Veldhuizen in Rhenen was. Dus was die auto misschien van dat bedrijf? (Ruimte voor een nieuw topic? 'Dealer-auto's?').
Rechts, de 99. Heeft een kenteken van 1980, maar de achterlichten geven aan dat'ie van voor '77 moet zijn (grotere achterlichten). En de 'Turbo' kwam op de markt in 1978. Beetje mix-and-match zo te zien.
En opnieuw: deze foto's zijn gemaakt in de tijd dat deze Saabs nog nieuw werden geleverd, of niet meer dan een handvol jaren oud waren!
Een ander opvallend detail op deze foto en op de foto die ik eerder postte: die schoorsteen op de achtergrond. Op de eerste foto lijkt het een grote verbrandingsoven! Gwn je zooi verbranden. Er zijn mensen die bij het zien van deze foto een hartverzakking krijgen, denk ik. Maar goed. Het is ± 40 jaar geleden.
M.