Gevonden in een oude schoenendoos

1967-1980
Plaats reactie
MvR
Geregistreerd lid

Gevonden in een oude schoenendoos

Bericht door MvR » ma 25 sep, 2023 19:30

Gisteren was ik op zoek naar wat foto's toen ik een mapje foto's uit het begin van de jaren '80 tegenkwam. Dit is tijdens een onderdelendag ergens in de Betuwe. ik herinner me vaag iets van Kesteren. Wat ik nog wel weet was dat een mevrouw een kraampje had waar ze met de hand gezeefdrukte sjaals en dassen verkocht met daarop de profielen (contouren) van de diverse Saab-modellen. Het was de pre-900 tijd.

Op de foto, op de voorgrond, een Jubileum. Toen een jaar of 3, 4 oud... En, volgens de RDW bestaat 'ie nog steeds. Is niet WAM-verzekerd, dus zal wrs niet rijden.

Afbeelding

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Re: Gevonden in een oude schoenendoos

Bericht door gj900 » ma 25 sep, 2023 21:06

Prachtig plaatje met veel sfeer!

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » ma 25 sep, 2023 23:04

Gaaf

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » di 26 sep, 2023 11:06

Ik vond nog een foto! Zelfde evenement. GF-37-VK is niet meer onder ons...

Afbeelding

Raggare
Geregistreerd lid

Bericht door Raggare » di 26 sep, 2023 11:43

Prachtig! Super mooi om te zien.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » di 26 sep, 2023 13:44

Interessante foto wanneer je er langer naar kijkt. Links, de rode 96 die met zijn neus deze kant op staat, is de mijne. Alle auto's met dat 'kenteken deel III' achter de binnenspiegel! De 99 met de blauwe streep is vgs mij een dealer-auto. Hij komt wel bekend voor, maar ik weet niet meer welke dealer! Ik schreef al 'misschien Kesteren', maar langzaam begint het te dagen dat dit wrs bij Saabdealer Van Veldhuizen in Rhenen was. Dus was die auto misschien van dat bedrijf? (Ruimte voor een nieuw topic? 'Dealer-auto's?').

Rechts, de 99. Heeft een kenteken van 1980, maar de achterlichten geven aan dat'ie van voor '77 moet zijn (grotere achterlichten). En de 'Turbo' kwam op de markt in 1978. Beetje mix-and-match zo te zien.

En opnieuw: deze foto's zijn gemaakt in de tijd dat deze Saabs nog nieuw werden geleverd, of niet meer dan een handvol jaren oud waren!

Een ander opvallend detail op deze foto en op de foto die ik eerder postte: die schoorsteen op de achtergrond. Op de eerste foto lijkt het een grote verbrandingsoven! Gwn je zooi verbranden. Er zijn mensen die bij het zien van deze foto een hartverzakking krijgen, denk ik. Maar goed. Het is ± 40 jaar geleden.

M.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » di 26 sep, 2023 22:12

Afbeelding

Geweldig plaatje ! de jubileum en de rode 80-er met de zwarte raamlijsten in nieuwstaat....
En met maar liefst twee witte 95's!

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » di 26 sep, 2023 22:29

Ja, zo nieuw allemaal nog. Misschien 4 of 5 jaar oud. De roestduivel was net klaar met zijn eerste rondje knagen achter de lak van de Saabs. En wij maar afgeven in die tijd op de Alfa Suds... Wisten wij veel.

*Die twee mennekes die met hun vader naar die metallic 99 staan te kijken zijn ook al 40+ tegenwoordig! Ongelofelijk.

Boef_Arjen
Geregistreerd lid

Bericht door Boef_Arjen » di 26 sep, 2023 23:00

Wat een fantastische fotos uit vervlogen tijden. Op dit soort platen uit de jaren 80 is het heerlijk om het straatbeeld te zien van die periode. Ik ben zelf van 85, maar als ik fotos zie bij mn ouders van eind jaren 80 begin 90 zie ik ik dezelfde retro dingen en probeer ik altijd Saabs te spotten. Ook grappig; overal zag je die bruine hoogglans gelakte kozijnen.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » di 26 sep, 2023 23:11

[q]

Oh ik heb nog wel wat foto's van mijn eerste Saab met op de achtergrond nog heel interessante (vinden we nu!) andere auto's. Die post ik in de komende dagen.
Reden: onnodige quote

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » di 26 sep, 2023 23:14

Heel erg leuk!

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » wo 27 sep, 2023 7:48

Onderdelendag 1e saab sonett meeting

Afbeelding

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » wo 27 sep, 2023 7:50

Vakantie 1980 0f 81 in Renesse
Toen nog surfen met voordeur formaat :D

Let ook op de andere auto’s

Afbeelding

bert knip
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door bert knip » wo 27 sep, 2023 10:03

Leuke foto s, als ik die achterlichten van die 1980 99 turbo goed bekijk, zijn het wel degeijk grote achterlichten.
Kijk maar naar de schuine bovenhoek. De kleine versie was geheel rechthoekig.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 27 sep, 2023 11:12

Geweldige foto's, mooie herinnering aan vervlogen tijden

Plaats reactie