weber 32/36 dgv aanpassing 1.7 motor ?
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 325
- Lid geworden op: zo 15 sep, 2013 17:00
- Regio: BE - West-Vlaanderen / Flandre-Occidentale
weber 32/36 dgv aanpassing 1.7 motor ?
weet er iemand of de weber 32/36 DGV conversiekits die skandix aanbiedt aangepast zijn voor gebruik op een 1700 motor ?
en zo niet is er iemand die de correcte sproeierbezetting in het bezit heeft van een weber voor op een 1.7 ?
gezien de firma in Duitsland gevestigd is en ik geen Duits kan ...
als ik in m'n beste duits mail om info gaan ze waarschijnlijk denken dat ik over een Weber - barbecue bezig ben ...
weet trouwens iemand de reden dat die in de uk veel goedkoper zijn of kost de correcte sproeierbezetting dan meer of zo bij eurocarb zag ik een merkelijk groot verschil
bij die 32 36 staat er op e bay telkens bij dat die voor een pinto engine zijn van 2.0 ...
ben stilaan de kuren van die solex 32 beu gisteren zat de vlotternaald die er amper 9 maand in zit plots vast en stroomde de benzine lustig de motor erin tot ie verzoop,
toen ik hem opendeed lag de vlotterkamer op de bodem vol met kalkachtige schilfers terwijl ie 9 maand geleden ultrasoon gekuist is tot de laatste vijs uiteen is geweest en als nieuw terug gemonteerd is en ik steeds met filter voor de benzinepomp rij heb al veel gehoord over de nieuwe generatie benzine maar die kan toch geen brokjes nalaten in je reservoir ?? of tast die benzine de alu legering aan en is dat het resultaat ? de deeltjes kunnen onmogelijk door de filter geraakt zijn, daarvoor zijn ze veel te groot
en zo niet is er iemand die de correcte sproeierbezetting in het bezit heeft van een weber voor op een 1.7 ?
gezien de firma in Duitsland gevestigd is en ik geen Duits kan ...
als ik in m'n beste duits mail om info gaan ze waarschijnlijk denken dat ik over een Weber - barbecue bezig ben ...
weet trouwens iemand de reden dat die in de uk veel goedkoper zijn of kost de correcte sproeierbezetting dan meer of zo bij eurocarb zag ik een merkelijk groot verschil
bij die 32 36 staat er op e bay telkens bij dat die voor een pinto engine zijn van 2.0 ...
ben stilaan de kuren van die solex 32 beu gisteren zat de vlotternaald die er amper 9 maand in zit plots vast en stroomde de benzine lustig de motor erin tot ie verzoop,
toen ik hem opendeed lag de vlotterkamer op de bodem vol met kalkachtige schilfers terwijl ie 9 maand geleden ultrasoon gekuist is tot de laatste vijs uiteen is geweest en als nieuw terug gemonteerd is en ik steeds met filter voor de benzinepomp rij heb al veel gehoord over de nieuwe generatie benzine maar die kan toch geen brokjes nalaten in je reservoir ?? of tast die benzine de alu legering aan en is dat het resultaat ? de deeltjes kunnen onmogelijk door de filter geraakt zijn, daarvoor zijn ze veel te groot
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2600
- Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 21:40
- Regio: Norge - Noorwegen
Re: weber 32/36 dgv aanpassing 1.7 motor ?
Als je uitgebreid gaat zoeken op Weber kom je verschillende draden tegen. Vroeger stonden er ook van die mooie plaatjes van Martin, maar ik kreeg ze niet zichtbaar; kan ook aan mijn computer liggen. Hierbij in geschrift de sproeierbezetting voor een 1.7:
primary main: 140; 150
emulsion tube: F50; F6
air corrector: 160; 145
idle: 60; 50
acc pump: 50
venturi: 3.5; 3.5
Bezetting komt bij BCCP vandaan. Ron Bebelaar had het op zijn 96, ik heb 'm ook op m'n (niet rijwaardige) 96 met 1.7 motor. Op Ebay UK vindt je Fast Road Cars die DGV's en sproeiers aanbiedt. Als je contact met ze opneemt en meldt dat je bovenstaande sproeiers nodig hebt moet het goed komen. Eventueel kan je ze los bijkopen, kost niet veel, een paar Pond per sproeier. Een andere aanbieder die gunstig is met porto is Tim Green, ook op Ebay. Kwestie van sproeiers verzamelen, verzoek om verzamelde portokosten sturen en voor maar een paar Engelse ponden krijg je een verzamelingetje toegestuurd.
Alex
primary main: 140; 150
emulsion tube: F50; F6
air corrector: 160; 145
idle: 60; 50
acc pump: 50
venturi: 3.5; 3.5
Bezetting komt bij BCCP vandaan. Ron Bebelaar had het op zijn 96, ik heb 'm ook op m'n (niet rijwaardige) 96 met 1.7 motor. Op Ebay UK vindt je Fast Road Cars die DGV's en sproeiers aanbiedt. Als je contact met ze opneemt en meldt dat je bovenstaande sproeiers nodig hebt moet het goed komen. Eventueel kan je ze los bijkopen, kost niet veel, een paar Pond per sproeier. Een andere aanbieder die gunstig is met porto is Tim Green, ook op Ebay. Kwestie van sproeiers verzamelen, verzoek om verzamelde portokosten sturen en voor maar een paar Engelse ponden krijg je een verzamelingetje toegestuurd.
Alex
1975 96; al meer dan 5 jaar een 5-jarenproject
1983 99; in dankbare herinnering naar de donorhemel
1973 Sonett
1994 9000 Aero
2002 9-5 Aero Estate
1997 9000 Aero
1983 99; in dankbare herinnering naar de donorhemel
1973 Sonett
1994 9000 Aero
2002 9-5 Aero Estate
1997 9000 Aero
- Turbobakk
- Donateur (7x)
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: vr 10 okt, 2003 16:04
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: weber 32/36 dgv aanpassing 1.7 motor ?
Volgens mij waren dat deze:Vroeger stonden er ook van die mooie plaatjes van Martin
Turbobakk
Saab 9-3 Turbo S 2000 ( T7 B205R)
Saab 900 Classic Cabrio 1994
Saab 9000 T16 Airflow 1988
Saab Sonett 1973
Saab 9-3 Turbo S 2000 ( T7 B205R)
Saab 900 Classic Cabrio 1994
Saab 9000 T16 Airflow 1988
Saab Sonett 1973
- Sadelrûker
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1052
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2008 11:10
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: weber 32/36 dgv aanpassing 1.7 motor ?
Sproeierbezettingen staan nog steeds hier:
viewtopic.php?f=47&t=69790&p=807037&hil ... ng#p807037
Skandix heeft de site ook in het engels en kunnen ook engels mailen
Een Weber vanaf Fastroadcars.co.uk of webcon.co.uk heeft meestal een config voor een Ford Pinto 2.0 ( Geen idee watvoor ding dat is maar het staat er). Is goed genoeg om er eerst ff probleemloos mee rond te rijden.
Vooral Webcon heeft een uitgebreid assortiment aan sproeiers en mengbuizen
viewtopic.php?f=47&t=69790&p=807037&hil ... ng#p807037
Skandix heeft de site ook in het engels en kunnen ook engels mailen
Een Weber vanaf Fastroadcars.co.uk of webcon.co.uk heeft meestal een config voor een Ford Pinto 2.0 ( Geen idee watvoor ding dat is maar het staat er). Is goed genoeg om er eerst ff probleemloos mee rond te rijden.
Vooral Webcon heeft een uitgebreid assortiment aan sproeiers en mengbuizen
If you make it idiot proof, they simply invent better idiots
95V4 MY75 --> De race auto
9-5 Estate Aero MY2001
Liever een ster in mijn ruit dan op mijn motorkap
95V4 MY75 --> De race auto
9-5 Estate Aero MY2001
Liever een ster in mijn ruit dan op mijn motorkap
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 325
- Lid geworden op: zo 15 sep, 2013 17:00
- Regio: BE - West-Vlaanderen / Flandre-Occidentale
Re: weber 32/36 dgv aanpassing 1.7 motor ?
vandaag de conversiekit met handchoke besteld bij bccp ...
ze gingen hem aanpassen naar een 1.7 sproeierbezetting
bij skandix kreeg ik als antwoord dat de sproeierbezetting op een 1.5 en 1.7 motor gelijk is en dat hun aangeboden weber dus op beide kan worden gebruikt met dezelfde bezetting strange niet ?
ik vertrouwde dat precies niet ... denk dat bccp beter geplaatst is om dat te weten weet er soms iemand of de solex TDID die op een Opel GT gebruikt worden , of die dezelfde ovale opening/ afmeting heeft ?
ik zou de nieuwe weber van een adapterplaat willen voorzien zodat ik op de weber mijn originele luchtfilter kan gebruiken die sportfilters vind ik maar niks of kom ik dan te hoog uit voor de motorkap ?
daarom dat ik graag had geweten of dat ovale gat hetzelfde is :
z'on adapter bedoel ik :
http://www.opelgtparts.com/weber-carbur ... apter.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
ze gingen hem aanpassen naar een 1.7 sproeierbezetting
bij skandix kreeg ik als antwoord dat de sproeierbezetting op een 1.5 en 1.7 motor gelijk is en dat hun aangeboden weber dus op beide kan worden gebruikt met dezelfde bezetting strange niet ?
ik vertrouwde dat precies niet ... denk dat bccp beter geplaatst is om dat te weten weet er soms iemand of de solex TDID die op een Opel GT gebruikt worden , of die dezelfde ovale opening/ afmeting heeft ?
ik zou de nieuwe weber van een adapterplaat willen voorzien zodat ik op de weber mijn originele luchtfilter kan gebruiken die sportfilters vind ik maar niks of kom ik dan te hoog uit voor de motorkap ?
daarom dat ik graag had geweten of dat ovale gat hetzelfde is :
z'on adapter bedoel ik :
http://www.opelgtparts.com/weber-carbur ... apter.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- v4 hans
- Donateur (3x)
- Berichten: 1559
- Lid geworden op: ma 09 okt, 2006 22:56
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: weber 32/36 dgv aanpassing 1.7 motor ?
Hier een kleine bijdrage van mijn kant.
in 2008 heb ik een weber 32/36 gemonteerd. Dit op een 1.5 met iets vergrote uitlaatpoorten. Destijds heb ik de sproeier bezetting uiteindelijk op het gevoel en gehoor aangepast naar onderstaand overzicht.
Destijds heb ik mijn info van een engels site gehaald die bij mijn weten niet meer bestaat. Het was iets van 96performance of zoiets. Ik heb de beschrijving voor het afstellen van de webers destijds geprint. Hieronder deze twee bladen. Wellicht kun je er wat mee.
desgewenst wil ik het wel inscannen en mailen.
in 2008 heb ik een weber 32/36 gemonteerd. Dit op een 1.5 met iets vergrote uitlaatpoorten. Destijds heb ik de sproeier bezetting uiteindelijk op het gevoel en gehoor aangepast naar onderstaand overzicht.
Destijds heb ik mijn info van een engels site gehaald die bij mijn weten niet meer bestaat. Het was iets van 96performance of zoiets. Ik heb de beschrijving voor het afstellen van de webers destijds geprint. Hieronder deze twee bladen. Wellicht kun je er wat mee.
desgewenst wil ik het wel inscannen en mailen.
96-v4-69
Ex 99-t2-79
Ex 99-t2-79
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 325
- Lid geworden op: zo 15 sep, 2013 17:00
- Regio: BE - West-Vlaanderen / Flandre-Occidentale
Re: weber 32/36 dgv aanpassing 1.7 motor ?
bedankt voor alle reactie's,
heb bccp expliciet gevraagd de sproeierbezetting van hun conversiecarbu af te stellen op een 1.7, kwam in orde zeiden ze dus ik ben benieuwd,
ben niet zozeer uit op rally/ race prestatie's maar elke keer de solex eindelijk goed afgesteld werd had je 3 maand later weer problemen keer op keer
een goedlopende saab voor oldtimertochten te kunnen rijden is het enige wat ik nodig heb ...
heb bccp expliciet gevraagd de sproeierbezetting van hun conversiecarbu af te stellen op een 1.7, kwam in orde zeiden ze dus ik ben benieuwd,
ben niet zozeer uit op rally/ race prestatie's maar elke keer de solex eindelijk goed afgesteld werd had je 3 maand later weer problemen keer op keer
een goedlopende saab voor oldtimertochten te kunnen rijden is het enige wat ik nodig heb ...
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 325
- Lid geworden op: zo 15 sep, 2013 17:00
- Regio: BE - West-Vlaanderen / Flandre-Occidentale
Re: weber 32/36 dgv aanpassing 1.7 motor ?
vandaag reeds m'n nieuwe carburateur ontvangen van bccp, donderdag besteld vandaag geleverd top !
ik ben echter geen voorstander van die sportluchtfilters,
is het verkeerd om m'n bestaande luchtfilter onderaan open te maken zodat ik het sportluchtfilter er binnenin kan in verstoppen of komt dit een weber carbu niet ten goede ?
zou er dus gewoon een gat in maken zodat die over de sportluchtfilter heen gaat
ik ben echter geen voorstander van die sportluchtfilters,
is het verkeerd om m'n bestaande luchtfilter onderaan open te maken zodat ik het sportluchtfilter er binnenin kan in verstoppen of komt dit een weber carbu niet ten goede ?
zou er dus gewoon een gat in maken zodat die over de sportluchtfilter heen gaat
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 325
- Lid geworden op: zo 15 sep, 2013 17:00
- Regio: BE - West-Vlaanderen / Flandre-Occidentale
Re: weber 32/36 dgv aanpassing 1.7 motor ?
en het is zover ... de nieuwe carburator staat erop
prachtservice van bccp, kunt ze gewoon 1:1 overzetten enkel 1 van de draadstangen die net onder de co schroef zit en te hoog was 12 mm inkorten en de afzuiging van de carter links de darm wat inkorten, koppelstuk tussen de waterslangen gestoken en het was gepiept ...
een wereld van verschil rijden met een weber zo zacht reed ie nog nooit ...
nu nog een oplossing vinden voor de johnie - luchtfilter op een Opel Gt stond destijds ook een SOLEX 32TDID, en omdat het toch z'on goede carburateurs zijn kon je voor Opel ook een Weber dgv erop zetten in de plaats, Opel had wel een adapter zodat je de originele filter kon blijven gebruiken, probleem is echter dat ze enkel in de VS te vinden zijn en een hoop geld kosten om ze hier te krijgen
( 3x de prijs voor de verzending zonder douane taksen ... ) moest iemand een adresje hebben voor z'on adapter ...
http://www69.zippyshare.com/v/mxYA0R6K/file.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www69.zippyshare.com/v/jZ5oOqzw/file.html" onclick="window.open(this.href);return false;
prachtservice van bccp, kunt ze gewoon 1:1 overzetten enkel 1 van de draadstangen die net onder de co schroef zit en te hoog was 12 mm inkorten en de afzuiging van de carter links de darm wat inkorten, koppelstuk tussen de waterslangen gestoken en het was gepiept ...
een wereld van verschil rijden met een weber zo zacht reed ie nog nooit ...
nu nog een oplossing vinden voor de johnie - luchtfilter op een Opel Gt stond destijds ook een SOLEX 32TDID, en omdat het toch z'on goede carburateurs zijn kon je voor Opel ook een Weber dgv erop zetten in de plaats, Opel had wel een adapter zodat je de originele filter kon blijven gebruiken, probleem is echter dat ze enkel in de VS te vinden zijn en een hoop geld kosten om ze hier te krijgen
( 3x de prijs voor de verzending zonder douane taksen ... ) moest iemand een adresje hebben voor z'on adapter ...
http://www69.zippyshare.com/v/mxYA0R6K/file.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www69.zippyshare.com/v/jZ5oOqzw/file.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Willem13
- Geregistreerd lid
- Berichten: 362
- Lid geworden op: di 04 aug, 2009 11:39
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: weber 32/36 dgv aanpassing 1.7 motor ?
Ik heb de Solex TDID in mijn 96 van 1980 anderhalf jaar geleden vervangen door een Weber. Inderdaad een wereld van verschil. Voor het luchtfilter heb ik gebruik gemaakt van een standaardexemplaar van de laatste bouwjaren V4 dat ik op reserve had liggen. Het op de carburateur gemonteerde deel heb ik daarvoor moeten aanpassen. Zit en werkt perfect! Gaat om een 1500-blok, dat binnenkort plaats gaat maken voor een 1700HC.
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 325
- Lid geworden op: zo 15 sep, 2013 17:00
- Regio: BE - West-Vlaanderen / Flandre-Occidentale
Re: weber 32/36 dgv aanpassing 1.7 motor ?
heb je dan gewoon de vorm van de weber uit de bodem van de luchtfilter gesneden met een slijpschijf of dremel ?
- Willem13
- Geregistreerd lid
- Berichten: 362
- Lid geworden op: di 04 aug, 2009 11:39
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: weber 32/36 dgv aanpassing 1.7 motor ?
Ja, en wat klopwerk met een hamer. Daarna vier gaten geboord voor bevestiging van de onderpan aan de carburateur. Ik zal in het weekend wel even wat foto's maken en plaatsen.
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 325
- Lid geworden op: zo 15 sep, 2013 17:00
- Regio: BE - West-Vlaanderen / Flandre-Occidentale
Re: weber 32/36 dgv aanpassing 1.7 motor ?
ok dank alvast !
- Willem13
- Geregistreerd lid
- Berichten: 362
- Lid geworden op: di 04 aug, 2009 11:39
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: weber 32/36 dgv aanpassing 1.7 motor ?
De luchtfilter er gisteren eens even afgehaald om te zien hoe het ook al weer gedaan is. Hierbij een stapsgewijze reconstructie, na montage van de Weber:
Contouren bovenzijde carburateur uitgetekend op stevig papier en daarna langs de randen afgeknipt. Deze papieren mal gebruikt om bovenzijde carburateur af te tekenen op rechthoekig metalen plaatje (maten vergeten op te schrijven, maar dat wijst zich vanzelf). Afgetekende bovenkant langs binnenzijde lijnen uitgeboord, uitgeknipt en uitgeslepen. Gepruts, maar sprak allemaal voor zich. Ook vier gaten uitgeboord voor de torxboutjes waarmee de onderpan bevestigd gaat worden aan de carburateur. Rechthoek op onderzijde onderpan uitgetekend en eruit geslepen, iets kleinere omtrek dan rechthoekig plaatje. Goed gepast en gemeten, ook zodanig dat de bevestigingsbeugeltjes links en rechts aan onderpan passend bleven met moertjes bovenop linker en rechter klepdeksel. Hoeken van rechthoekig plaatje (met uitsnede carburateur) rond gemaakt en vervolgens plaatje aan de onderpan vastgelast. Gepast, gemeten, geklopt enzovoorts. Papieren pakking gemaakt voor tussen onderpan en carburateur.
Onderpan gemonteerd.
Bovenpan gemonteerd.
Zoals gemeld: functioneert prima!
Contouren bovenzijde carburateur uitgetekend op stevig papier en daarna langs de randen afgeknipt. Deze papieren mal gebruikt om bovenzijde carburateur af te tekenen op rechthoekig metalen plaatje (maten vergeten op te schrijven, maar dat wijst zich vanzelf). Afgetekende bovenkant langs binnenzijde lijnen uitgeboord, uitgeknipt en uitgeslepen. Gepruts, maar sprak allemaal voor zich. Ook vier gaten uitgeboord voor de torxboutjes waarmee de onderpan bevestigd gaat worden aan de carburateur. Rechthoek op onderzijde onderpan uitgetekend en eruit geslepen, iets kleinere omtrek dan rechthoekig plaatje. Goed gepast en gemeten, ook zodanig dat de bevestigingsbeugeltjes links en rechts aan onderpan passend bleven met moertjes bovenop linker en rechter klepdeksel. Hoeken van rechthoekig plaatje (met uitsnede carburateur) rond gemaakt en vervolgens plaatje aan de onderpan vastgelast. Gepast, gemeten, geklopt enzovoorts. Papieren pakking gemaakt voor tussen onderpan en carburateur.
Onderpan gemonteerd.
Bovenpan gemonteerd.
Zoals gemeld: functioneert prima!
- U-Poll
- Donateur (8x)
- Berichten: 3697
- Lid geworden op: do 08 nov, 2007 22:56
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: weber 32/36 dgv aanpassing 1.7 motor ?
Netjes gedaan! Enne Willem13 ... bij de Apollo 13 hadden ze ook zo'n dingetje met 'iets ronds' op 'iets vierkants' aansluiten.
Eerst 2CV4'77 en R14'79, toen Saabjes:
99GL '78, 900GL '87, 900C '88, 9000CS Ebony '94, 9-5 Estate 2.0t '02, 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09, 9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 Hirsch
Huidig: 95L V4 '75 Trollewop en Sonett EV '71 Blixten
Volvo XC60 T6 Recharge AWD Inscription
99GL '78, 900GL '87, 900C '88, 9000CS Ebony '94, 9-5 Estate 2.0t '02, 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09, 9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 Hirsch
Huidig: 95L V4 '75 Trollewop en Sonett EV '71 Blixten
Volvo XC60 T6 Recharge AWD Inscription