Saab 95 "de Trol" 1975

1967-1980
Plaats reactie
N2024
Geregistreerd lid

Re: Saab 95 "de Trol" gekocht, nu nog wat vraagjes...

Bericht door N2024 » wo 03 aug, 2011 19:51

willeme 1 schreef:de jongedame heeft er zin in
Inderdaad! Nog even klussen en dan zit er ook weer een verse apk op (nu nog alleen de stofhoezen aan beide kanten en is `t ie klaar). Ik hoop trouwens wel dat iemand nog een goed ruitenwisserdingetje heeft voor me.

Afbeelding

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » wo 03 aug, 2011 20:31

Ik ken Jota niet, is dat een bedrijf? (bedankt voor de tip trouwens Melle!)

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » wo 03 aug, 2011 20:33

N207 schreef:Knut, modeljaar '74, heeft stoelverwarming in beide stoelen. Net als bij de huidige 9-3 kun je de stekkertjes aan de voorkant van de stoelen voelen. Stel je er overigens niet te veel van voor, het is een automatische termostaat die, en nu doe ik dit uit m'n hoofd, bij een temperatuur beneden 14 graden aan gaat en bij 19 graden weer uit. Het is dus niet zo dat het warm aanvoelt, zoals dat bij de 9-3 en 9-5 is.

Ook wij hebben het lampje van de binnenverlichting al enkele malen vervangen, maar dat is inderdaad een gammel systeem en ik heb dat maar opgegeven.
Onze Trol heeft definitief geen stoelverwarming. De draadjes/stekkertjes zie ik niet. Er loopt wel een draadje maar die is voor het fasten seatbelt lampje. De stoelen e.d. zijn niet meer origineel, waarschijnlijk is het er niet meer terug in gebouwd.

odin1899
Donateur
Donateur

Bericht door odin1899 » wo 03 aug, 2011 20:50

En nog wat bijval van mij om Johan te pluggen.

http://Www.takt2aero.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » wo 03 aug, 2011 22:28

melle z schreef:Excuus: memberlist.php?mode=viewprofile&u=9202" onclick="window.open(this.href);return false;
Grazie 1000! Heb er al een mail heen gestuurd!

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » wo 03 aug, 2011 22:36

willeme 1 schreef:met wat vet, doet it al twee jaar bij me
Dacht eerst ook aan zo`n oplossing Willeme, maar denk toch dat ik `t origineel ga vervangen. Zal toch ook de kosten wel niet zijn denk ik.

Vanavond is de linker stofhoes gerepareerd. Ik hoop dat het goed droogt vannacht. Ik hoop morgenmiddag de andere kant (die was er minder erg aan toe). Als dat gebeurd is hebben we de herkansing :D

Drevar
Geregistreerd lid

Bericht door Drevar » wo 03 aug, 2011 22:58

Johan/Jota is overigens met vakantie, van wat ik begreep voor nog minstens een week :)

Met de ruitenwissers moet ik ook ooit nog eens aan de slag, zit nogal speling op de asjes en dat zorgt a) voor lekkage en b) voor een soms falende ruitenwisser waarvan het schroefje dan weer aangedraaid moet worden. Maar kennelijk moet daarvoor het hele dashboard en alles eruit, daar heb ik nu even geen zin in. Die laten we dus ook nog even op de lijst 'geen prioriteit' staan :)

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » wo 03 aug, 2011 23:09

melle z schreef:
N2024 schreef:Vanavond is de linker stofhoes gerepareerd. Ik hoop dat het goed droogt vannacht.
Stofhoezen zijn niet te repareren, alleen te vervangen. Na reparatie met kit kun je over een maand weer aan de slag, als het al goedgekeurd wordt voor de APK. Vervangen kost een paar tientjes, je krijgt er wel vieze handen van, maar daarvoor heb je natuurlijk een 95 gekocht.
De kit oplossing is aangedragen door de man die de APK afnam :oops: Heb zelf inderdaad ook liever nieuwe.

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » wo 03 aug, 2011 23:11

Drevar schreef:Johan/Jota is overigens met vakantie, van wat ik begreep voor nog minstens een week :)

Met de ruitenwissers moet ik ook ooit nog eens aan de slag, zit nogal speling op de asjes en dat zorgt a) voor lekkage en b) voor een soms falende ruitenwisser waarvan het schroefje dan weer aangedraaid moet worden. Maar kennelijk moet daarvoor het hele dashboard en alles eruit, daar heb ik nu even geen zin in. Die laten we dus ook nog even op de lijst 'geen prioriteit' staan :)
Ah, bedankt voor de info. Anders zit ik idd op mail terug te wachten die vl. niet komt.
Het hele dashboard is er vandaag inderdaad af geweest en zit er weer terug op.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » wo 03 aug, 2011 23:17

N207 schreef:Knut, modeljaar '74, heeft stoelverwarming in beide stoelen. ... stekkertjes aan de voorkant van de stoelen voelen.
Vreemd... standaard zit er alleen verwarming in de bestuurderstoel en de draadjes komen rechtsachter uit de zitting en de rugleuning. De passagierstoel heeft standaard geen verwarming.

Het kan er bij jou natuurlijk later ingeKnutseld zijn, met nog een extra trekschakelaar onder de rechter stoel om de verwarming alleen in te schakelan als er iemand in de stoel zit, net zoiets als voor het Fasten Seat Belt lampje.
N2024 schreef:Ik hoop trouwens wel dat iemand nog een goed ruitenwisserdingetje heeft voor me.
Volgens mij zat er zo een stangetje bij de partij onderdelen die ik een paar weken geleden aan Funky Dude gegeven heb.

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » wo 03 aug, 2011 23:51

Nog even terugkomend op de stofhoezen Melle. Allereerst, ik voel me niet eens beginner. Gelukkig helpen de buren me enorm.

Het zag er zo uit:

Afbeelding

Nu ziet het er zo uit:

Afbeelding

Over de stoelverwarming, die zal ik niet echt missen denk ik :) Geen draden in m`n achterste.

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » do 04 aug, 2011 0:05

Kun je die gewoon bij AOC halen Willeme?

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » do 04 aug, 2011 0:07

72sonett3 schreef:
N2024 schreef:Ik hoop trouwens wel dat iemand nog een goed ruitenwisserdingetje heeft voor me.
Volgens mij zat er zo een stangetje bij de partij onderdelen die ik een paar weken geleden aan Funky Dude gegeven heb.
Was m'n begin van de onderdelenvoorraad voor mijn 95, dingen die ik niet dubbel heb houd ik liever zelf gezien m'n beperkte budget.
Als ik alle bruikbare onderdelen uitgesorteerd heb laat ik je wel even weten wat ik over heb.

Ik zal m'n ogen en oren even open houden voor je, maar ik verwacht dat de bekende adresjes je wel kunnen helpen.

Voor uitgebreide info over oude saabs is http://www.saab96vereniging.nl/ een poging waard.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » do 04 aug, 2011 8:18

N2024 schreef:Nog even terugkomend op de stofhoezen...
Dit is een stofhoes van het stuurhuis, niet van de aandrijfas.
Deze van het stuurhuis is nog wel eens te plakken met kit, er zit niet zoveel beweging in als van de aandrijfas. Nieuwe stofhoezen zijn wel te krijgen maar ze zijn soms moeilijk te vervangen omdat de stuurkogel er af moet en die zit soms erg vast.

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » do 04 aug, 2011 11:04

melle z schreef:'Knut' komt uit Zweden als ik me niet vergis, net als mijn oude 95 (nu Funky Dude), dat verklaart de aanwezigheid van stoelverwarming in beide voorzetels. Draadjes inderdaad achteraan de zitting.
Ja, Knut is een Zweedse 96. Ik begin nu ook te twijfelen aan die stekkertjes aan de voorkant. Helaas staat Knut gestald, dus ik kan er nu niet bij om het na te kijken.

Plaats reactie