De emulsiebuizen zijn de, voorgeschreven, F6 buisjes.Alex B schreef: ↑zo 25 aug, 2024 21:01Ik ken dit topic niet uit m'n hoofd, maar als je motor een 1,5 is zonder tuning als een snellere nokkenas en grotere kleppen is de bezetting m.i. aan de ruime kant. Het lijkt mij niet dat je daardoor last van bokken krijgt, maar wel van zwarte bougies. Welke emulsiebuizen zitten er in?
De stationairsproeiers zijn inderdaad wat aan de ruime kant, voor de rest is het aardig gelijk aan wat er voorgeschreven werd door SAAB zelf
Het speelt het alleen als de motor warm is, koud is er niks aan de hand en loopt ie als een trein, tot ie warm is...Alex B schreef: ↑zo 25 aug, 2024 21:01Wat doet de motor precies als ie bokt? Is het als je met gelijkmatige snelheid rijdt? Komt het bij bepaalde snelheden/toerentallen voor? Gaat het over als je als ie bokt gas bij geeft? Zijn alle electrische contacten en aardpunten schoon? Geen losse schotten in de einddemper?
Alex
Ook stationair (zowel koud als warm) is er niks te merken, als je flink toeren maakt merk je ook geen haperingen dan.
Op kleine boodschappen rondjes merk je dus niks, rijden, parkeren, rijden etc, pas als je langer blijft rijden en de motor goed warm wordt komt het voor.
Komt dus enkel voor bij mij met een warme motor, en in alle versnellingen, dus al vanaf stilstand wegrijden is op een gegeven moment een uitdaging. Het probleem wordt dus ook steeds erger, na enig afkoelen kun je dan weer wat verder komen (lijkt het probleem weg te zijn maar komt snel weer terug), maar snelheid is er ook niet meer mee te halen.
Soms denk ik dat heel geleidelijk gasgeven dan het beste werkt, dan is er nog enigszins mee thuis te komen.
Dus veel gasgeven/gas bijgeven werkt eerder averechts is mijn idee.
Volgens mij is zijn de elektrische punten schoon, alles werkt verder naar behoren, zonder haperingen. Ook de einddemper zit niks, hoorbaar, los in.