En weer door... hij gaat weer!

1967-1980
Plaats reactie
redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

En weer door...

Bericht door redmervand » ma 06 feb, 2023 22:51

Na het zien van wat foto's van de Trollewop 95 foto's van de Trollewop 95 dacht ik, he ik heb ook zo'n lelijk hitteschildje, kan ik dat niet eens een beetje opknappen.

Dus ik dacht laat ik dat eens gebruiken als een test objectje voor mijn poedercoat kitje wat ik recent aangeschaft heb voor wat andere hobby dingetjes

Eerst dus maar even schoonmaken en poederen en afbakken 8)

Afbeelding

Niet verkeerd al zeg ik het zelf :lol:

Afbeelding

Het suffe is, ik gebruik een ander luchtfilter dus echt nodig is het niet eens echt, maar wel leuk...

MvR
Geregistreerd lid

Re: En weer door...

Bericht door MvR » ma 06 feb, 2023 23:31

poedercoat kitje wat ik recent aangeschaft heb
Je gaat te snel met je topic over het schildje. Eerst dit even a.u.b.! Vrij naar Bert Visser: "Vertel! Vertel!"

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » ma 06 feb, 2023 23:31

.. dubbele posting

redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door redmervand » di 07 feb, 2023 10:06

MvR schreef:
Je gaat te snel met je topic over het schildje. Eerst dit even a.u.b.! Vrij naar Bert Visser: "Vertel! Vertel!"
Ik maak nog wel eens wat dingetjes van metaal, rekje voor het een of ander, cadeaus voor vrienden, en dan moet het er ook mooi uit zien en ik ben niet zo van spuitbussen met verf dus ik dacht wel eens, kan dat niet anders?
Nadat ik, bij toeval, op YouTube via wat andere filmpjes uitkwam bij iemand die in z’n schuur ging poeder coaten ging ik ook eens op onderzoek.
Uiteindelijk een poeder pistool en wat poeder besteld, en via een MP een oventje (vond het geen fijn idee om het in de keuken te doen), en maar aan de slag Afbeelding

Afbeelding

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 1001760 » di 07 feb, 2023 10:55

MvR schreef:
ma 06 feb, 2023 23:31
Vrij naar Bert Visser: "Vertel! Vertel!"
Off topic: Bert Visser is geweldig! :D

redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

En weer door... naar het volgende issue?

Bericht door redmervand » za 18 feb, 2023 22:05

Vandaag een leuke dag gehad tijdens de Saab Winterrally, van Deventer uit richting de Duitse grens en weer terug.
Uiteindelijk als 10e in de Sportklasse geëindigd, we hoopten op een iets beter resultaat, maar het was alweer even geleden... :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Nou had de auto al wat opstartproblemen met een startmotor die traag rond ging, vandaag tijdens de rit gelukkig geen last van gehad, de auto startte uiteindelijk gewoon.
Maar toen we de kinderen ophaalden en ik de auto weer wilde starten had ie er toch bijna geen zin meer in, draaien deed ie wel, eerst langzaam, steeds sneller, maar het duurde nu wel erg lang voor ie aansloeg. Maar gelukkig voordat de buurman die ik blokkeerde erg ongeduldig werd sloeg ie aan, en er maar met piepende bandjes vandoor gegaan :oops:

Dus de komende tijd maar eens kijken of we dat ding er onderuit krijgen en kunnen laten reviseren hier in de buurt.

Ach ik moet ook een beetje bezig blijven he :lol:

MvR
Geregistreerd lid

Re: En weer door... naar het volgende issue?

Bericht door MvR » za 18 feb, 2023 22:21

Leuke vóór-en-na foto! (Ik had ook ooit zo'n foto met een helemaal vieze rode 96. Gave foto. Alleen, mijn ex-vrouw stond er bij op. Dat betekende: keuzes maken; dus de foto is weg).

Startmotor klinkt als een klusje voor Hoegen aan de Sleutelbloemstraat. Maar, voordat je dat doet: check even de bedrading van en naar de startmotor. Ook de 'min' die terug gaat naar de accu. Schoonmaken en opnieuw vastzetten. Veel minder werk dan de startmotor eruit sleutelen. Dat kan altijd nog!

EDIT: waar heb je die 'leefnetten' voor de koplampen vandaan? En hoe zit dat gemonteerd?

redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door redmervand » za 18 feb, 2023 22:28

Ik zal inderdaad eerst de draden nog eens checken voor de zekerheid, maar een kenner zei van de week ook al dat ie aan z'n eind raakt toen hij het zelf meemaakte en hoorde.
Als ie er hier onderuit gaat, breng ik hem inderdaad naar Hoegen.

De gaasjes komen uit Zweden, via Tradera. Ik heb nog een set liggen met een ander formaat, ik denk geen Saab eigenlijk. (kocht 2 sets in 1x)
Ze werden geleverd met aan iedere kant 2 'veertjes' om het vast te klemmen, maar voor de zekerheid heb ik er in 1 van de hoeken een tie-wrap aangemaakt.

Zo dus (nog zonder extra zekering), geen idee of het zo hoort...
Afbeelding

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » za 18 feb, 2023 22:47

Nadat ik de vorige post had geschreven, herinnerde ik me dat ik ook zo'n stel had voor mijn eerste 96! En gebruikt heb toen ik naar Zweden en Noorwegen ging met die auto. Hoe ze vast zaten zou ik niet meer weten. En, mijn auto had de latere plastic grill. Ik had toen ook nog een soort horrengaasje aan de buitenkant van de grill gemaakt. Tegen de muggen... Dat was wel nodig! Kon iedere dag het gaasje uitkloppen anders koelde de radiator niet meer, zeg maar! Wat een slagveld, wat een insecten-eiwitten! Alsof we over de dijk Enkhuizen-Lelystad reden.

Ik herinner me ook op de een van de laatste dagen dat er een gat in het hoerengaasje zat; alsof er een keitje doorheen gegaan was. Ik dus bezig met mijn koplampen te beschermen terwijl ik me ook had moeten richten op de radiator: dat daar geen steen doorheen zou gaan! (Daarom bij het gebruik van oliekoelers: altijd een stevig gaas ervoor. 1 steen en je rijdt geen meter meer!)

*ff cross-posten met de post over de ferry vanaf Eemshaven. In de jaren 80 gingen we met de boot van Travemünde naar Gedser en dan door naar Zweden via Helsingør naar Helsingborg. In een standaard 96, met een van de eerste types, loodzwaar fietsenrek op de trekhaak + twee racefietsen, een gastank en vakantiespullen + tent. Dat die auto nog van zijn plek kwam is een raadsel. Enige modificatie waren steviger Monroe schokbrekers achter... Ik klaag nu al wanneer ik merk dat er een aanhanger achter mijn ±195 pk Honda hangt...

redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door redmervand » za 25 feb, 2023 13:41

Vanochtend de startmotor verwijderd, was even pielen, maar niet zo onhandig als bij een 99 (vind ik althans)

Van de week gaat ie naar het revisiebedrijf, kan ie er volgende week zaterdag weer in, hoop ik
Afbeelding

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » za 25 feb, 2023 19:35

Je moet eigenlijk ook zo’n kromme sleutel 17 erbij hebben. Startmotor sleutel

Sowieso aan te bevelen voor sleutelen aan een 96, maar ook 99/900 is handig (uitlaatbout downpipe bijvoorbeeld).

En de ene kan vanaf de voorzijde met verlengstuk met ratel.
En soms, het lijkt erop dat je dat ook hebt gedaan, de motorsteun verwijderen.
Wel even het blok ondersteunen

Afbeelding

redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door redmervand » za 25 feb, 2023 19:49

Jep, motorsteun eruit, motor even iets omhoog, en dan met 2 verlengstukken op de ratel ging het precies.

Zo’n kromme sleutel is inderdaad wel mooi, maar zonder ging het ook wel prima

Er weer in is wel wat lastiger denk ik, met het op z’n plek krijgen en houden…

jota
Geregistreerd lid

Bericht door jota » zo 26 feb, 2023 8:59

Je hangt hem als het ware aan het bovenste tapeind, moer erop en niet helemaal vastdraaien, dan onderste bout erin. Gaat uitstekend. Kromme sleutel heb je dan niet nodig. maat is overigens Engels en ik gebruik altijd maat 14 voor onderste bout.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » zo 26 feb, 2023 14:09

MvR schreef:Vrij naar Bert Visser: "Vertel! Vertel!"
1001760 schreef:
di 07 feb, 2023 10:55
Off topic: Bert Visser is geweldig! :D
Ik neem aan dat jullie als trouwe fans de cabaretier Bert Visscher bedoelen?

Mooi werk Redmer, klinkt als je 't zo beschrijft redelijk eenvoudig, maar dat valt vast tegen in de praktijk.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » zo 26 feb, 2023 17:05

Sapphire schreef:
zo 26 feb, 2023 14:09
klinkt als je 't zo beschrijft redelijk eenvoudig, maar dat valt vast tegen in de praktijk.
Beknopte omschrijving van werken aan auto's in het algemeen :lol: :lol:

Plaats reactie