'74 Saab 96 opknappen

1967-1980
Plaats reactie
Lafrance1
Geregistreerd lid

Re: '74 Saab 96 opknappen

Bericht door Lafrance1 » ma 25 mar, 2024 11:46

Ziet er prachtig uit !!! Benieuwd hoe dat straks rijdt

Carroda
Geregistreerd lid

Bericht door Carroda » wo 19 jun, 2024 11:20

Helaas vandaag een aanrijding gehad met de 96.
Ik reed op de rechter baan, en iemand vond het plekje waar ik reed zo mooi, dat die deze ruimte in heeft gepikt, en mij dus van de baan heeft geschoven.

Resultaat, spatbord Linksvoor ingedeukt, bumperhoek plat, knipperlicht misschien stuk. En de nieuwe minilite velg rechts voor een beschadiging. (Met blokkerende wielen een bushalte op geschoven, en daar helaas de stoep op geschoven. 🤕 )

Het lullige, de Spatborden voor waren nog geel, de auto rood. Daar zal de verzekering geheid een mening over hebben... het spatbord was wel roestvrij, wat ook de reden was dat deze er op zat.

Maargoed, nu eerst maar een tacateur vinden die de auto niet meteen als afval afschrijft. ☹️. Is inmiddels toch al best veel aan gedaan... alleen het mooi maken stond nog voor deze zomer op de planning.

De auto had ook net een retourtje Trollhättan via Duitsland/Denemarken gereden. 2600km in 5 dagen.

Luud
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Luud » wo 19 jun, 2024 13:40

Grrrrrr.....gelukkig ben je er zelf goed uitgekomen...Saab hè.....Succes met het afhandelen van de schade....

albertk
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door albertk » wo 19 jun, 2024 21:20

Super balen, ik hoop dat je een goede taxateur vind, ik zou in ieder geval bij je verzekering aangeven dat het om een oldtimer gaat en vragen of ze een taxateur kunnen sturen die hier kijk op heeft. Succes!

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » wo 19 jun, 2024 22:37

Jesses wat balen en erg! Zeker (snel) een goede taxateur vinden! De SCN heeft een goede relatie met een paar, die heel goed de oude Saabjes kennen! Ze doen taxaties op de jaarlijkse SCN taxatiedag. Ik ken een van die twee: héle goede vent! Ze zijn erkende taxateurs, dus kan je er wat mee bij de verzekering (als dat niet te erge boeven zijn).

Carroda
Geregistreerd lid

Bericht door Carroda » wo 19 jun, 2024 22:54

Het nadeel is dat het uiterlijk dus voor dit jaar op de planning stond als zomervakantie.
Dus een taxatie was nog niet zinvol helaas. Technisch ist die tip-top in orde (motorreviesie, bakrevisie, wiellagers, ashoezen etc)
Alleen mooi gemaakt was hij dus nog niet.. :cry:

Maargoed.. de schade tot nu toe gezien:
Spatbord links voor
Bumperhoek links
Knipperlicht
Velg links voor schade op de rand
Velg rechts voir een schrammetje van de stoepkant.

De velgen doen wel zeer... meer als een jaar op gewacht, en ze zitten er nu net zo'n 4 maand onder ofzo,... spliksplinternieuwe velgen. 😭

Carroda
Geregistreerd lid

Bericht door Carroda » vr 16 aug, 2024 11:48

En heb nog niets kunnen herstellen,.. want de 28e moet de auto nogmaals naar de schadehersteller, zodat een expert van de tegenpartij er naar kan kijken.

Eerst word je gewoon van de weg gedrukt, en dan heb je er ook nog maandenlang plezier van. Geweldig. ;-|+

Zullen me wel met 200 euro af willen schepen ofzo.
Is ja maar een (roestvrij) voorspatbord, knipperlicht, voorbumper en 2 velgen die beschadigd zijn. 😪

davidvb
Geregistreerd lid

Bericht door davidvb » vr 16 aug, 2024 12:44

Ik ben vele jaren hetzelfde tegengekomen (in België dus): aangereden, niet in fout, maar verzekeraar wou de auto (Saab 96) total loss verklaren.

Schade was: spatbord, grille, radiateur … was maar kleine aanrijding.

Wij hebben dan geprocedeerd (we hadden rechtsbijstand) tegen de eigen verzekeringsmaatschappij.
Heeft lang geduurd (enkele jaren!) maar uiteindelijk is de auto hersteld.

Goede moed!

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Bericht door Blackboxer07 » vr 16 aug, 2024 16:31

Hier is enige weekje geleden een artikel aan gewijd in het KNAC blad. Wettelijk heb je zonder taxatierapport geen poot om op te staan en ben je afhankelijk van de coulance van de tegenpartij zijn verzekeringsmaatschappij en weldenkend zullen die waarschijnlijk niet mee bewegen en uitgaan van de op wettelijke wijze bepaalde dagwaarde.

Maar hou hoop en wens je een goede afloop toe.

GroetS,

Hans

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » vr 16 aug, 2024 17:53

Je kan altijd een contra expertise laten doen. Die expert behartigt jouw belangen. De kosten zijn voor rekening van de assuradeur van de tegenpartij.

Foll
Geregistreerd lid

Bericht door Foll » zo 18 aug, 2024 9:02

Om een beetje hoop te scheppen, ik heb een compleet andere ervaring. In 2018 heeft een of andere malloot mijn 99 aangereden, in de zijkant van de neus. Schade was: Voorscherm, bumper, knipperlicht en velg. Bij een 99 betekent dat ook lassen en spuiten. Auto was niet getaxeerd. Heb er zelf een niet officieel papiertje bij vol geschreven over wat er allemaal aangepakt was aan de auto omdat ik bang was voor hetzelfde. Maar niks geen problemen, de schade expert zag wel dat het een mooie klassieker was. Schade getaxeerd, meer dan de 'dagwaarde' uitgekeerd gekregen en, uiteraard, alles laten herstellen. Ik mocht zelfs een eigen schadehersteller uitzoeken omdat je een klassieker natuurlijk niet overal zomaar heen kan brengen.

Succes! Hopelijk bij jou ook een beetje geluk.

Plaats reactie