monte carlo paneeltje tbv montage toerenteller

1967-1980
v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » do 31 dec, 2009 18:14

vanmorgen gestart met het dichtlassen. Het viel achteraf mee, ofwel geen tegenvallers. Inmiddels zit er ook de eerste laag primer op. Nu nog een beetje spuitplamuur en dan aflakken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding[/img]

V4liefhebber
Geregistreerd lid

Bericht door V4liefhebber » do 31 dec, 2009 18:35

Erg goed gelukt.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » vr 15 jan, 2010 23:22

V4liefhebber schreef: Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Ik inmiddels ook. :D

Eerst nog even wegwijs zien te worden uit deze bos paling en hopen dat de bestaande draden lang genoeg zijn. Inmiddels heb ik wel de draden voor de koplampen en de extra schijnwerpers aangepast. Deze schakelaars komen nu rechts van de stuurkolom. Tevens heb ik al de draden getrokken voor de toerenteller.

Afbeelding

Dan kom ik nog het volgende tegen; De schuifregeling voor de verwarming/ventilatie bestaat uit twee type hendels. Twee hendels voor een wat kortere beweging en één voor een wat langere slag.

Afbeelding

Nu heb ik de beweging van de kabels gecheckt en wat blijkt. Hier heb ik twee keer een lange slag nodig en één keer een kortere :roll:

Afbeelding

Wie weet hier meer van? Of hebben ze 40 jaar geleden één verkeerd hendeltje gemonteerd op een mooie maandag morgen :?: Ik heb de boel blind gedemonteerd dus weet niet meer hoe het zat.

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » zo 17 jan, 2010 11:31

melle z schreef:Er zit niks op de kop ofzo?
Nee, ik had nog een oud dashboard (van special nr 029). Het antwoord had ik dus zelf al :oops:
zie foto; de kabel voor de kachelkraan moet de lange slag hebben.

Afbeelding

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » zo 17 jan, 2010 11:39

Volgende problemen tegen gekomen; :x

Ik was van zins om de km teller links en de toerenteller rechts te plaatsen. Het dashboard gemonteerd, echter de teller kabel kwam net tegen de ventilatiekanalen aan. Zonder scherpe bocht niet te monteren. :evil: :twisted: :?

dus maar besloten om de teller rechts te monteren maar dan zit de ophangbeugel precies midden achter de teller. Deze heb inmiddels een beetje verlast. Ik moest echter alleen weer alles demonteren en dat is niet echt bevorderlijk voor de kabels lak en motivatie. Daarbij ook nog eens twee bouten verkeerd gedemonteerd (zie hier: viewtopic.php?t=72020

oud:
Afbeelding

nieuw:
Afbeelding

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » za 23 jan, 2010 19:20

vervolg aflevering:

na enig gepuzzel en gepruts,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de controle lampjes midden onder zijn voor de indicatie extra koplampen voor, en een ooit nog eens te plaatsen extra verlichting achter.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » za 23 jan, 2010 21:35

Mooi :!:

Ik ga ook ooit nog eens zoiets maken in mijn '77 96...

Heb je de lichtschakelaar uit dat andere dashbord nog nodig (die met de ronde aansluitingen op de achterkant)?

pieterp
Geregistreerd lid

Bericht door pieterp » za 23 jan, 2010 21:55

v4 hans schreef:inmiddels ook de trek en schuifschakelaars gerenoveerd. Eerst de oude witte verfrestanten afgekrabd en daarna wat dunne modelbouwverf in de sleufjes laten lopen.

Afbeelding
Zeer mooi gedaan met het dashboard en alles!

zou je me precies kunnen vertellen hoe je die dashboard knoppen hebt gedaan?

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » za 23 jan, 2010 22:04

72sonett3 schreef: Heb je de lichtschakelaar uit dat andere dashbord nog nodig (die met de ronde aansluitingen op de achterkant)?
Nee, maar ik weet niet precies welke je bedoeld. Is dat z'n klikklak druk-schakelaar?

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » za 23 jan, 2010 22:12

pieterp schreef: zou je me precies kunnen vertellen hoe je die dashboard knoppen hebt gedaan?
Eerst de oude witte verfrestanten met een coctailprikker eruit gepuiterd en daarna wat dunne modelbouwverf in de sleufjes laten lopen. Als er wat langs gaat dan pak je een doekje die je strak om je vinger trekt. Een fractie terpenine aan de doek en in één beweging over de knop vegen.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » za 23 jan, 2010 23:20

v4 hans schreef:...ik weet niet precies welke je bedoelt. Is dat z'n klikklak druk-schakelaar?
Die waarvan hier de achterkant met de 6 ronde pennetjes te zien is, de rechter;
Afbeelding

Plaats reactie