simons uitlaat

1967-1980
Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » za 06 jan, 2007 22:56

De uitlaat hangt goed, maar ga wel op korte termijn achter nieuwe ophangrubbers voor de achterste pot aan. De oude rubbers waar hij nu in hangt hadden beide al behoorlijk last van droogtescheuren.

Alex

wlkts
Geregistreerd lid

Bericht door wlkts » zo 07 jan, 2007 21:30

ga wel op korte termijn achter nieuwe ophangrubbers voor de achterste pot aan

Wacht niet te lang. Bij mij was één rubber geknapt waardoor de pot ietsje scheef kwam te hangen en een groef in de zijkant van achterband veroorzaakt heeft. Niet ongevaarlijk en banden blijken dan dure rubbertjes.
W
96 '80

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » di 09 jan, 2007 22:35

hai allemaal. speek tuning bied nu simons uitlaten aan voor 225 euro incl. verzendkosten. wel even een sticker achterop plakken. leuke aktie toch

Weglin
Geregistreerd lid

Bericht door Weglin » di 23 jan, 2007 8:04

Wanneer jullie de uitlaat te luid vinden binnen in de auto, dan kun je dit reduceren door de rubbers die je vlak voor de achterbank monteert te vervangen door rubbers van een normale uitlaat (dus de originele laten zitten). Deze rubbers zijn minder stug dan de bij de Simons geleverde rubbers.

Mvh,

René

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » di 23 jan, 2007 13:47

Minder stug maar ook minder dik. Gezien het extra gewicth van de Simons lijkt met dit niet verstandig. Bovendien heeft dit niets met de herrie van de uitlaat te maken, maar met de resonans in de bodemplaat die ergens tussen de 3000 en 4000 toeren optreedt. Wat enigzins helpt is anti-dreunplaat op de bodem plakken en de middendemper aan de voorkant extra fixeren. Ik heb destijds de boel met extra rubbers vastgezet, waarvan een met het draadeind door de drie lagen plaatwerk heen aan de voorkant waar schutbord en bodemplaten samen komen. De ultieme stap is een stuk flexibele pijp voor de middendemper, maar daar ben ik zelf nog niet aan toe gekomen.

Alex

Weglin
Geregistreerd lid

Bericht door Weglin » di 23 jan, 2007 20:10

Alex B schreef:Minder stug maar ook minder dik. Gezien het extra gewicth van de Simons lijkt met dit niet verstandig. Bovendien heeft dit niets met de herrie van de uitlaat te maken, maar met de resonans in de bodemplaat die ergens tussen de 3000 en 4000 toeren optreedt. Wat enigzins helpt is anti-dreunplaat op de bodem plakken en de middendemper aan de voorkant extra fixeren. Ik heb destijds de boel met extra rubbers vastgezet, waarvan een met het draadeind door de drie lagen plaatwerk heen aan de voorkant waar schutbord en bodemplaten samen komen. De ultieme stap is een stuk flexibele pijp voor de middendemper, maar daar ben ik zelf nog niet aan toe gekomen.

Alex
Ik heb de pijp reeds meer dan 5 jaar op die manier gemonteerd en nergens last van, de pijp zit nog steeds keurig op zijn plek. :wink:

Mvh,

René

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » za 12 apr, 2008 22:43

moet je bij de montage van de uitlaat de verbindigsstukken ook nog voorzien van kit?

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » za 12 apr, 2008 23:02

v4 hans schreef:...uitlaat ... kit?
Dat kan geen kwaad en het voorkomt APK afkeur omdat het systeem dan zeker gasdicht is. Ik gebruik een soort 'gun gum' uitlaatkit van Bosal.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » za 12 apr, 2008 23:54

Kijk, da's nou het mooie van dit forum! Ik had begin jaren '80 (al) een Simons uitlaat onder mijn toenmalige 96. Misschien wel als een van de eersten in Nederland. Ton Elzebroek in Deventer had er ook eentje onder zijn 95 (staat nu geloof ik te koop bij hem) en ik was de jaarlijkse vervanging van de voorste demper zat. Entree voor de Simons. En dat viel in het begin niet mee. Wat een herrie! Maar wat een stoere sound. En nu blijkt de bodemplaat een rol te hebben gespeeld. Zo leer ik na meer dan 25 jaar toch nog wat over mijn vorige 96. Leuk!

Menno

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » ma 14 apr, 2008 22:27

moet je die simons ook nog ergens ter plaatse van de motorsteunen vastzetten?

ik heb er 4 min of meer standaard uitlaatklemmen bijgekregen en nog een wat bredere (ca 3 cm) beugel/klem. wat moet waar?

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » di 15 apr, 2008 14:53

Die brede is om beide kanten van het spruitstuk in elkaar te klemmen; de buis die naar de rechter kant van de motor gaat heeft een los stuk dat je daarmee vast zet. De andere vier kan je vast zelf wel bedenken :wink: .

Alex

bert knip
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door bert knip » di 15 apr, 2008 18:38

Heeft iemand ervaring met levertijden van simons uitlaten, bv bij Speektuning?

trollspeed
Geregistreerd lid

Bericht door trollspeed » di 15 apr, 2008 22:44

Ja wacht al 6 weken!!!!!!
Speek melde me al dat het zomer zou zijn als ze eraan zouden beginnen!!!
Waardloze firma :evil: maar ja ze zijn de enige die een sport uitlaat maken voor de 2 takt...............

EJ

Areyonga
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Areyonga » wo 16 apr, 2008 0:11

tot die tijd dan nog maar genieten van het geluidje...nu slechts nog stationair...over 2 weken met wat meer toeren :D

http://youtube.com/watch?v=cARxDiR8iVg

Plaats reactie