De 93 tank heeft volgens het instructieboekje een inhoud van +/-36l. Met de komst van de 93B is er in de tank een "menginrichting" ingebouwd. Wat dat precies inhoud, weet ik niet. Ik zou eens mijn oude tank moeten opensnijden. De aansluiting voor de vulslang is groter dan die van de 96.Henk-Jan schreef: ↑vr 19 jul, 2024 22:25
Overigens wordt er van een model voor de 93 TT of 96 V4 en een model voor de 95 gerept. Mag ik hieruit concluderen dat bij de 95 de tank van een TT dezelfde is als van een V4? En hoe zit het bij de 96 TT? Is die hetzelfde als van een 93 TT of 96 V4?

De 96 tank is iets groter geworden (38l), winst wordt gehaald aan de achterkant , met een uitsparing voor het reservewiel. Op de foto een tank van een 96V4 uit '71. Of de "menginrichting" behouden is, weet ik niet, maar deze tank zit nu in mijn 93 en levert - voorlopig? - geen problemen op.

Zowel de 95- als de 96 tank heeft tot 5 verschillende onderdelennummers. Verschillen zullen waarschijnlijk heel klein zijn (verluchting,veiligheids- en milieu-eisen,...).