Schakeling electrische benzinepomp

1967-1980
V4liefhebber
Geregistreerd lid

Re: Schakeling electrische benzinepomp

Bericht door V4liefhebber » di 21 aug, 2012 19:12

Nog een vraagje.

Elektrische benzinepomp is gemonteerd incombinatie met pertronix. Als ik de accu aansluit gaat de pomp een aantal seconden pompen. Dit is normaal aangezien de pomp via een inductierelais is geschakelt.

Als ik de sleutel nu op contact (K-stand) zet, pompt de pomp niet (bij reeds aangesloten accu). Haal ik 1 van de draden van de pertronix bij de bobine los (- of +) gaat de pomp wel een aantal seconden pompen.

Hoe kan dat. Ik wil eigenlijk dat de pomp bij de K-stand wel een aantal sec. pompt. Uiteraad met aangesloten pertronixdraden.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 21 aug, 2012 19:31

Er zijn inductierelais op de markt waarbij is in te stellen hoeveel seconden de pomp moet draaien, inschakelen van het relais. In de LPG-scene wordt dit als een soort van choke gebruikt.

s96

Bericht door s96 » di 21 aug, 2012 20:26

heb hem op de min van de bobine zitten
met starten en rijden draait de pomp

lpg relais kan ook maar zou voor een brandstof relais van een (honda) motorfiets gaan
deze geven enkele seconden spanning aan de pomp als je het contact aanzet en begint pas weer spanning te geven zodra de motor loopt

V4liefhebber
Geregistreerd lid

Bericht door V4liefhebber » di 21 aug, 2012 21:18

Dank voor de reacties. Inderdaad relais zit op de min en pomp draait tijdens rijden. Tijdens starten weet ik niet.

Maar waarom pompt de pomp alleen als de draden van de ontsteking los gekoppelt zijn.

V4liefhebber
Geregistreerd lid

Bericht door V4liefhebber » do 23 aug, 2012 16:54

Heb de plusdraad nu op de bobine. Pompt nu wel bij het op contact zetten.

Plaats reactie