hemeltje uit 96 vernieuwen

1967-1980
Plaats reactie
klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

hemeltje uit 96 vernieuwen

Bericht door klaasj » wo 14 dec, 2005 20:08

hai ik heb een sloper met een mooie hemel. hoe krijg ik deze in mijn rijdende 96 die een slechte hemel heeft.

Martien_96V4
Geregistreerd lid

Bericht door Martien_96V4 » wo 14 dec, 2005 20:25

Ik heb 1 keer een soortgelijke hemel gemonteerd in de hardtop van mijn vorige auto, en dat viel vies tegen. Zelfs in zo'n klein 2 persoons dakje wat ook nog eens ondersteboven ligt zodat je overal goed bijkan, vond ik het erg moeilijk. Ik zou toch wel een paar keer nadenken voor ik aan zo'n grote hemel begon, waarbij je alles boven je hoofd moet doen.
Ik zou in ieder geval zorgen voor voldoende klemmen om alles op z'n plaats te houden, voordat de randen gelijmd moeten worden. Het kan ook wel eens tegenvallen om de mooie hemel heel uit de sloper te krijgen.

In elk geval veel succes,
Martien

sabo
Geregistreerd lid

Bericht door sabo » do 15 dec, 2005 15:41

Als je een hemeltje uit een 96-er wilt overplaatsen zullen de voor- en achterruit eruit moeten. De hemel is nl. over de raamranden heengeplakt.
Nadat de ramen eruit zijn is het verder een fluitje van een cent, alleen de baleinen achter de dakranden weghalen.

Pas wel op met een op het oog mooie hemel uit een andere 96. Ondanks dat ze er vaak perfect uit zien is het stof zodanig aangetast (lees vergaan) dat het zeer makkelijk kan scheuren.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: hemeltje uit 96 vernieuwen

Bericht door 72sonett-III » vr 16 dec, 2005 18:27

klaasj schreef:hai ik heb een sloper met een mooie hemel. hoe krijg ik deze in mijn rijdende 96 die een slechte hemel heeft.
- ramen en rubber strips eruit
- riemen achter er uit
- hoedenplank eruit
- oude hemel eruit
- nieuwe hemel erin (let op de kleurcode op de uiteinden van de stalen 'baleinen')
- strips en ramen etc. er weer in

klaar :!:

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » vr 16 dec, 2005 18:29

Werkt niet meer --> 404

sabo
Geregistreerd lid

Bericht door sabo » za 17 dec, 2005 10:33

Site werkt inderdaad niet meer. Sinds enkele weken allerlei problemen met de server(s) van mijn provider. Kon zelfs twee weken lang geen e-mail meer ontvangen.

Plaats reactie