saab 96 massa probleem?
-
thomkins
- Geregistreerd lid
saab 96 massa probleem?
Massa probleem? Haalde vandaag de trouwe 96 uit de stalling,die zonder aarzelen meteen starte,prima dus.Wat wel vreemd was dat het oplaadlampje begon te branden,ik dacht bij wat toeren gaat dit vanzelf wel uit,nee dus.Bij starten begint het lampje soms wel soms niet te branden,als ik de auto in zijn achteruit zet gaat het lampje feller branden.Zelf dacht ik aan een massa probleem,heeft een uwer de oplossing?Dank. 
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Re: saab 96 massa probleem?
Versleten koolborstels in de dynamo? Nieuwe halen bij Bosch dealer;thomkins schreef:... het oplaadlampje begon te branden,

Want dan gaan de achteruitrijlampen aan en de accu wordt nog minder bijgeladen. Wat gebeurt er als je alle verlichting en de achterruitverwarmimg er bij aan doet?als ik de auto in zijn achteruit zet gaat het lampje feller branden
-
sb153b
- Geregistreerd lid
-
thomkins
- Geregistreerd lid
-
Basman
- Geregistreerd lid
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Er zit een dikke (blanke) massakabel tussen de accu en het motorblok (op een cilinderkopbout van cilinder #2, deze kabel zit ook vast aan de carroserie, op de dwarsbuis bij de accu. Hierop zit ook de massaverbinding van de koplampen, groot/dimlicht relais, ruiten+koplampwisser (2 zwarte draden).Basman schreef:waar zitten die massaverbindingen eigenlijk?
De massaverbinding van de verlichting in de achterspatborden (achterlicht, richtingaanwijzers, remlichten e.d) loopt via de spatborden en de bouten waarmee ze aan de body vast zitten. Dat wordt op den duur vaak een slechte verbinding, dan gaan b.v. de remlichten meeknipperen met de richtingaanwijzer.