96 tweetakt, alleen GROOTlicht

1967-1980
Plaats reactie
szaab
Geregistreerd lid

96 tweetakt, alleen GROOTlicht

Bericht door szaab » vr 11 apr, 2008 16:29

Na een grondige reinigings- en poetsbeurt ziet de 96 tweetakt er weer geweldig uit!

Maar....als ik nu de verlichting aanzet werkt alleen het stadslicht en het grootlicht. Ik heb nooit geweten dat er grootlicht op zit :roll:. Zekeringen zijn goed en schoon. De lichtschakelaar kon/kan in twee standen stadslicht/dimlicht en draaien voor de teller verlichting. Iemand een idee wat dit kan zijn?

moprakke
Geregistreerd lid

Bericht door moprakke » vr 11 apr, 2008 16:50

De schakelaar voor het grootlicht zit bij de 2-takt op de grond naast het koppelingspedaal. Misschien ben je hier met het poetsen langs gekomen?

Deze bedien je dus met je voet.

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: 96 tweetakt, alleen GROOTlicht

Bericht door 72sonett3 » vr 11 apr, 2008 16:51

szaab schreef:...alleen het stadslicht en het grootlicht. Ik .... De lichtschakelaar kon/kan in twee standen stadslicht/dimlicht en draaien voor de teller verlichting.
Zit de dimschakelaar niet links op de vloer?

szaab
Geregistreerd lid

Bericht door szaab » vr 11 apr, 2008 17:51

Geweldig!!! :lol: Bedankt voor de reacties. Het is inderdaad de schakelaar op de bodem links van de pedalen.
Waarschijnlijk ingedrukt bij het loshalen van de mat tijdens stofzuigen. Dacht altijd dat dit een metalen steuntje was om de vloermat om z'n plek te houden...

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » vr 11 apr, 2008 20:48

szaab schreef:... Het is inderdaad de schakelaar op de bodem links van de pedalen. ... Dacht altijd dat dit een metalen steuntje was om de vloermat om z'n plek te houden...
Serieus?? :shock: :roll:
Ik heb dit plaatje nog gevonden in een 'Instruktionsbok' van een '63 96, zie #15 'Avbländningsomkopplare';
Afbeelding

Fred.H
Geregistreerd lid

Bericht door Fred.H » za 12 apr, 2008 18:48

Jaaaaa Martin,

Ik wist ook niet waar die schakelaar voor was :oops:
Dacht dat het een niet werkende schakelaar was voor de ruitensproeier ofzo :lol:

Fred

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » za 12 apr, 2008 20:51

Fred.H schreef:Ik wist ook niet waar die schakelaar voor was
Nou moe... :-S+ Is jullie dat bij een APK dan ook nooit opgevallen, geen of alleen maar groot licht?

Hoe dan ook... ik heb dus wel een origineel Zweeds 'Instruktionsbok' maar geen '63 96, dus als iemand belangstelling heeft ---> pb...

Ik heb ooit een andere oldtimer gehad, een 1938 Chrysler, en daar zat ook zo een dimmerschakelaar in. Ook de eerste auto van mijn vader, een 1953 Opel Olympia had zo een schakelaar en volgens mij zat ook zo iets in de VW kever.

Plaats reactie