Loopt heel slecht stationair

1967-1980
Lafrance1
Geregistreerd lid

Re: Loopt heel slecht stationair

Bericht door Lafrance1 » wo 22 jul, 2026 22:55

Cov schreef:
wo 22 jul, 2026 11:13
Nog even één vraag ík zie ook veel replica van Weber!

Ik begrijp dat dit één mindere kwaliteit is maar vroeg
Me af wat andere er van vinden?
Hier bij de oldtimer club heb ik er twee gemonteerd voldoen goed.

Als je een andere vervroeger monteerd en je auto loopt daarna beroerd terwijl hij eerst goed liep zit je nu verkeerde richting te zoeken met je carburateur.

Zoek toch een bedrijf met verstand van de V4 en geef dat ding een flinke grote beurt ipv al die onzin verhalen

Cov
Geregistreerd lid

Bericht door Cov » do 23 jul, 2026 13:08

Nog even één vraag voor de Weber 32/36 dev carburateur moet ík daar nog veel aanpassingen aan doen?
Hij past in iedergeval direct op de plaat!
Ik heb even gekeken het palletje voor gashendel is anders?
Geen vloeistof slangen erop. Dus deze dan gewoon door koppelen.
Met handmatige chocke één kabel dan door koppelen naar binnen?
Misschien nog meer punten?

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » do 23 jul, 2026 14:23

Waarschijnlijk sproeiers en emulsiebuizen of in ieder geval een aantal daarvan. Het belangrijkste is het luchtfilter. Volgens mij bestaan er adapterstukken, heb ik meen ik op eBay gezien in samenhang met Opel GT's. Je kunt natuurlijk ook zelf een adapterplaat maken uit aluminium, heb ik ook gedaan op m'n 96, al is dat met een plastic filterhuis makkelijker dan met een metalen.
Afbeelding
Het lukt momenteel niet om nog meer foto's te uploaden dus voor nu laat ik het bij deze.

Maar nu eerst een vraag die misschien lullig overkomt, maar niet die intentie heeft: hoe handig ben je? Wat heb je in je gereedschapskist? Voor iemand met een decoupeerzaag en een workmate is het zelf maken van zo'n adapterplaat niet al te ingewikkeld, maar als je niet verder komt dan te kunnen knutselen aan de eettafel tussen twee maaltijden door dan loop je al vrij snel vast, tenzij je budget hebt om zoiets uit te besteden. Je moet ook lol hebben in het zelf dingen voor elkaar krijgen, anders is het plezier gauw over.

Ter zake weer, als het goed is zou je die aansluiting voor de gasstang kunnen overzetten. Anders er zelf eentje maken uit een stukje staalplaat. Als je het bestaande filterhuis wilt ombouwen zou het kunnen dat de carburateur hoger moet; bij mij met het plastic filterhuis moest dat in ieder geval. Nu bestaan er 15mm dikke isolatieplaten en dat was precies de extra hoogte die ik nodig had. Phenolic spacers worden ze wel genoemd. Je moet wel aan langere tapeinden. Is op te lossen met simpel draadeind uit de bouwmarkt. De tapeinden die in het spruitstuk zitten willen nog wel eens tegenstribbelen bij het verwijderen.

Alex

Cov
Geregistreerd lid

Bericht door Cov » do 23 jul, 2026 15:54

Alex,

Super dank voor je info!

Ik stel dus gelukkig geen domme vragen!
En ben blij dat er echte liefhebbers hun adviezen
Geven! En dat is tenslotte waarom dit forum toch is!
En hem naar garage brengen kan mijn oma ook wel!

Dank Alex!

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » do 23 jul, 2026 16:17

En nog wat foto's voor eventueel aanpassen van het bestaande luchtfilter:
Afbeelding

Afbeelding
Ik heb nog een maatschets van de adapterplaat, maar Postimage accepteert geen PDF-files. Dus die moet ik zien te verJPG'en.

Alex

Cov
Geregistreerd lid

Bericht door Cov » do 23 jul, 2026 17:29

Top dank Alex!

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » vr 24 jul, 2026 20:06

En Hoera, Postimages doet het weer.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Niet helemaal scherp maar zichtbaar is de zelfgemaakte stang tussen de stang die vanaf het gaspedaal komt en de carb. Zoiets werd toch al gebruikt bij de dubbele Solexen?

Alex

Plaats reactie