Saab 96 project(je)

1967-1980
MvR
Geregistreerd lid

Re: Saab 96 project(je)

Bericht door MvR » di 01 apr, 2025 9:04

Het gaat een beetje op de 'RAT-look' lijken. Porsche-eigenaren hebben natuurlijk hun Outlaw-versie. Misschien moeten we ook zoiets voor 96s hebben: met trots het uiterlijk van een gepersonaliseerde 96 uitdragen. 'Outlaw' is al gebruikt. Het eerste idee? 'Walhalla' met een stoer Viking-logo. Bijvoorbeeld een deel van de Sparlösa-inscriptie.

Afbeelding

Ach je moet wat te fantaseren hebben...

davidvb
Geregistreerd lid

Bericht door davidvb » di 01 apr, 2025 14:22

Zo’n zwarte motorkap vind ik ook wel cool. Maar ik zou dan matzwart nemen zoals vroegere rallywagens (Fiat, Abarth …).

Heel knap opknapwerk!

En leuk idee van die ‘walhalla’-sticker.

jorisk
Donateur
Donateur

Bericht door jorisk » zo 01 mar, 2026 22:10

Inmiddels veel tijd en wat klusjes verder, de saab schoot soms in z'n vrij. Na wat overleg leek een revisie bak de beste oplossing en die heb ik er dan ook in gezet met het gewenste resultaat.
Verder is de dynamo gereviseerd, zijn de remankerplaten achterzijde vervangen, door platen met tammeling upgrade waardoor ze meer stelruimte hebben. De achterremmen doen weer volledig mee en de saab remt als een nieuwe! En dat moet ook, want het hele systeem is inmiddels vernieuwd.

Na wat signalen die kant op leek het mij verstandig de klepseals te vervangen. Zonder de kop te demonteren ging dat eigenlijk best goed, door wat luchtdruk via het bougiegat kon ik de klep steeds netjes omhoog houden. En het was zeker nodig, de helft was al deels vergaan, de andere helft keihard.

Naast allerlei kleine klusjes ga ik vooral wat geluidsisolatie aanbrengen. Ik heb al een en ander tegen de bodem en wielkasten gemonteerd en heb "speciaal" ondertapijt besteld.

Kortom, nog steeds wat avondjes sleutelen en nog steeds veel plezier met de saab!

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

silvandam
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door silvandam » zo 01 mar, 2026 22:34

Goed bezig; puik sleutelwerk.

Plaats reactie