Als ik de 96 V4 bekijk hier op de site, op Marktplaats enzovoort, dan zie ik liggende, rechthoekige koplampen Vaak met wissertjes) die zo op een 99 lijken te passen.
Pas recent viel me op, kijkend naar Zweedse Rally-filmpjes, dat de 96-ers die daar deelnemen vrijwel allemaal ronde koplampen hebben en een kleinere behuizing. de behuizing is aan de bovenkant gehoekt en aan de onderkant rond, zonder wissers. De grille moet daardoor ook breder zijn lijkt me.
https://www.youtube.com/watch?v=1K6ba-ROFfw
Weet iemand waarom dat is?
Model koplampen 96
-
nuggie
- Geregistreerd lid
Re: Model koplampen 96
In het filmpje heeft de 96 een zgn Amerikaanse grill. Die weken af van de Europese uitvoering ivm andere wetgeving. Op één of andere manier vinden veel Zweden die mooier en passen ze hun 96 daarop aan!
-
Lenno1
- Geregistreerd lid
Dank je wel. Dit filmpje had ik toevallig opstaan met een enkel 96 exemplaar, maar van dezelfde makers zijn er ook filmpjes met allerlei V4 modellen en daar zie je het dus bij meerdere auto's. Overigens zit ik te denken aan een 96 en vind dat Amerikaanse type grill wel wat hebben...nuggie schreef: ↑do 08 jun, 2023 20:09In het filmpje heeft de 96 een zgn Amerikaanse grill. Die weken af van de Europese uitvoering ivm andere wetgeving. Op één of andere manier vinden veel Zweden die mooier en passen ze hun 96 daarop aan!
-
Turbobakk
- Donateur (8x)

-
nuggie
- Geregistreerd lid
Oh, dat klinkt wel logisch!Turbobakk schreef: ↑do 08 jun, 2023 20:20Volgens mij deden ze dat ook vanwege de koeling. De USA grill is wat breder, waardoor een grotere radiator geplaatst kon worden
-
Oelo74
- Donateur (5x)

Deze Amerikaanse grille (en koplampen) is hier in Nederland ook aardig populair en behoorlijk aan de prijs als je er een kunt vinden. De koplampen in de Europese 96 lijken niet alleen op die van de 99, ze zijn ook hetzelfde.
-
klaasj
- Donateur (8x)

De aanpassing is inderdaad in eerste instsntie bedoeld voor grotere koeling