Jawel.72sonett3 schreef: ↑ma 27 aug, 2018 9:43Zit er wel een fiber isolatieplaat tussen de carb en het spruitstuk?
Met mijn vorige blok met vergrote uitlaat ook geen noemenswaardige problemen gehad.
Nu is ook de inlaat vergroot.

Jawel.72sonett3 schreef: ↑ma 27 aug, 2018 9:43Zit er wel een fiber isolatieplaat tussen de carb en het spruitstuk?

Netjes afgetekend en dan uitgefreesd met een freesjes in de boormachine en dremel.App1 schreef: ↑ma 27 aug, 2018 10:31Bij de jouwe zal het professioneel gedaan zijn ipv in het wilde weg vijlen.

turbopilot schreef: ↑ma 27 aug, 2018 10:26Ontsteking wel goedstaan?
Kleppen gesteld?
Andere nieuwe waterpomp gemonteerd, met minder/ andere schoepen?
Of toch maar eens je koelsysteem spoelen

Ik denk niet dat de huidige hoge temperatuur komt vanwege een verkeerd gekozen ontstekingstijdstip. Ik ga dus eerst naar ander oorzaken op zoek.App1 schreef: ↑ma 27 aug, 2018 13:176 graden.
Het verschil in vervroeging tussen een geknepen V4 ..............

In het Trollewoptopic staat een foto van een plaatje van messing.v4 hans schreef: ↑ma 27 aug, 2018 22:14... bij orginele spruitstukpakkingen er een koperen voering op of in de pakking zit. Die ga ik dan maar proberen na te bootsen met een stukje koper of blik.

ga ik doen, ik haal er eerst even de thermostaat uit. Voor ik hem weer op temperatuur breng. Ofwel de nieuw gemonteerde thermostaat is defect en opent nauwelijks, ofwel de radiator heeft te weinig doorstroom, is eigenlijk mijn conclusie na gisteren.72sonett3 schreef: ↑ma 03 sep, 2018 22:05Meet ook eens de temperatuur op verschillende plekken op de radiator.
echt blik, wel mooi dun, netjes vastgeplakt op de pakking en aan de bovenkant rondom ingepakt in vloerbare pakking.Heb je echt blik gebruikt of messing, zoals Trollewop? Blik lijkt mij niet de beste keuze.

Echt veel te heet kan ik niet zeggen. Dit mag hij nog wel hebben, dus naar mijn mening is veel te heet wat anders. De temp.wijzer staat nog steeds niet in het rood en dat klopt ook met mijn metingenApp1 schreef: ↑di 04 sep, 2018 8:56Véél te heet. Zitten de slangen wel goed ?