Ergens in het buitenland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter. Let op het vermelden van de landencode.
-
gj900
- Donateur (9x)

Bericht
door gj900 » vr 10 jul, 2026 10:52
9000 Aero's (of eigenlijk alle 9000's) met zulke km-standen zijn zeldzaam aan het worden. Deze is erg mooi maar wel erg kostbaar...
https://www.autoscout24.ch/de/d/saab-90 ... 01?slide=6
SAAB 9000 Aero 2.3 turbo 16
CHF 20'000.–
09.1994
129'300 km
225 PS (165 kW)
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Bericht
door Alex B » vr 10 jul, 2026 13:59
Wel benieuwd waar dat dashboardkastje met verlichting zit. Oh nee, nu zie ik het, het is er zoeen waarbij de klep automatisch opent onder bijzondere omstandigheden

.
Alex
-
Ewout
- Donateur (5x)

Bericht
door Ewout » vr 10 jul, 2026 14:06
Alex B schreef: ↑vr 10 jul, 2026 13:59
Wel benieuwd waar dat dashboardkastje met verlichting zit.
Onder de armsteun.

-
Alex B
- Geregistreerd lid
Bericht
door Alex B » vr 10 jul, 2026 14:17
Bliksem, die verlichting heb ik daar niet, noch op de '94, noch op de '97. Alleen voor de Zwitserse markt? Inbouwsetjes anyone?
Alex
-
Ewout
- Donateur (5x)

Bericht
door Ewout » vr 10 jul, 2026 15:01
Zit daar geen groen lampje in bij jou? Of hebben alleen de CC's (waar ik de meeste ervaring mee heb) dat?
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Bericht
door Alex B » vr 10 jul, 2026 15:30
Is me nooit opgevallen. Nou heeft de '97 die insert met bekerhouder is het smalle voorste gedeelte en als ik het goed heb dekt dat ding alle wanden af. En met een armsteun er overheen krijg je die klep ook niet zover open om eens goed te kijken. Maar ik zal straks een poging doen.
Alex
-
Saapie
- Donateur (2x)

Bericht
door Saapie » vr 10 jul, 2026 15:31
TCS? Dat zou ik willen weten. Ik zie het knopje…
-
9000-95
- Donateur

Bericht
door 9000-95 » vr 10 jul, 2026 16:15
Hij is van september 1994 dus waarschijnlijk een MY95. Zie ook het acc paneel. En in MY95 is tcs standaard op deze uitvoering. Als het een MY94 is zou het er nog niet op kunnen zitten, in dat jaar was het nog een optie meen ik. Maar gezien dat knopje vrees ik het ergste....
Ik mis ook de deepdish, hoort toch wel echt op een Aero vind ik.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Bericht
door Saapie » vr 10 jul, 2026 17:46
Idd, de originele velgen mis ik ook. TCS is voor mij bij een 9000 een rode vlag. Iedereen maakt zijn eigen afweging, maar een hele goede vriend van mij is compleet leeg gelopen op zijn aero. Uiteindelijk is de auto gesloopt.
-
jansen
- Donateur (7x)

Bericht
door jansen » za 11 jul, 2026 8:38
Tja,en een imitatie houten plak dashboard is ook een afzakker denk dat Koos nog wel enkele orginele heeft liggen.
En waar is de optionele cd-player? mis ook een hoog geplaatste derde remlicht unit, en de orginele Aero velgen .
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Bericht
door Style&Co » za 11 jul, 2026 9:35
jansen schreef: ↑za 11 jul, 2026 8:38
Tja,en een imitatie houten plak dashboard is ook een afzakker
ik vind met name de in de facia vastgelijmde (of kit) draaiknop voor verlichting een afzakker. Achterbumper is ook beschadigd, voor die vraagprijs moet dat netjes zijn vind ik
Dat Dover grey aero interieur is een pre want zeldzaam, idem met de lage tellerstand uiteraard en zo te zien ook nog de originele luxe Saab vloermattenset.
Te zien aan de sleutelhanger zou daar wel eens een Griffin Circle logo op kunnen zitten. Dat speciale leveringsprogramma waarin veel Saabs in Zwitserland en Luxemburg geleverd zijn
-
Henk-Jan
- Donateur

Bericht
door Henk-Jan » za 11 jul, 2026 20:51
Griffin Circle was toch voor elke klant van Saab in Zwitserland? Volgens mij was je daar automatisch "lid" van als je een nieuwe Saab kocht, destijds.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Bericht
door Style&Co » za 11 jul, 2026 22:50
Henk-Jan schreef: ↑za 11 jul, 2026 20:51
Griffin Circle was toch voor elke klant van Saab in Zwitserland?
volgens mij niet maar ik laat me zeer graag verbeteren wat dit betreft. Heb je meer info over het Griffin Circle programma?
Mijn info is dat het GC programma een high end programma was vanuit Saab die overstijgend was aan modelspecs en prijzen die binnen een bepaald Europees Saabland golden. Er kon wat meer qua optie samenstelling en wellicht tegen betere prijzen
-
Henk-Jan
- Donateur

Bericht
door Henk-Jan » zo 12 jul, 2026 7:21
Onze 9-3 Design Editie had een Griffin Circle boekje erbij, maar die is met de nieuwe eigenaar meegegaan... Moet er nog eens induiken. Ik zal even kijken of onze 9-3x ook zo'n boekje heeft. Onze andere Saabs zijn buiten CH geleverd.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Bericht
door Saapie » zo 12 jul, 2026 7:30
Mijn groene is een GC. Het zijn auto’s die door het internationale netwerk van Saab werden geleverd, vaak aan diplomaten en zakenlui. Het is niet iets specifieks voor Zwiterland.
GC heeft bestaan totdat Saab werd overgenomen door GM, zover ik weet, dus tot ongeveer 1994.
Wellicht dat Verde er mee over kan vertellen.
Het betreft hier geen “editie”, maar dus een aankoop en service programma, met meer mogelijkheden qua opties etc. Klanten kregen een speciaal mapje met pen en kladblok, sleutelhanger, en optioneel voor de 9000 een tassen/kofferset.