Ergens in het buitenland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter. Let op het vermelden van de landencode.
-
bartdiaz
- Geregistreerd lid
- Berichten: 136
- Lid geworden op: do 07 jan, 2016 20:59
- Regio: Sverige - Zweden
Bericht
door bartdiaz » do 23 okt, 2025 22:38
Dit is wel wat je noemt een once in a lifetime in 2025.. wát een auto! En wát een prijs!
Geniet van de foto's
https://www.blocket.se/annons/1003158499

- Saab 9-5 2.0t Linear SportCombi Smoke beige metallic - 2006
- Saab 9-3 1.8t Vector SportEstate Carbon grey metallic - 2010
- Saab 900 classic T16S - 1991
- Saab 9-3 2.0t Norden Exklusiv java brown - 2011 - Verkocht

-
silvandam
- Donateur (3x)

- Berichten: 2040
- Lid geworden op: ma 31 dec, 2018 12:27
- Regio: NL - Provincie Friesland
Bericht
door silvandam » do 23 okt, 2025 22:41
Missende logo’s, schaafplekken op de voorbumper, lichte instapschade op de bestuurdersstoel en, als ik mij niet vergis, orange peel rechtsachter rondom de tankklep.
Ambitieus.
Saab 99 L MY1974, Veronagroen
Saab 96 MY1978, Bordeauxrood
Saab 900 GLE MY1984, Platinablauw
Saab 900S cabrio MY1992, 170 Zwart
Saab 900 TurboS cabrio MY1993, Lemansblauw
Volkswagen T3 1.9td MY1983, Medium Blue
Peugeot 205 GT MY92, 1.6 automaat
-
Saapie
- Donateur (2x)

- Berichten: 9276
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Bericht
door Saapie » do 23 okt, 2025 22:46
Als ik het goed heb is dit een auto die ooit in een parkeergarage is gestald, en daar door de familie vele jaren later uit is gehaald toen de eigenaar was overleden. De auto is aan de achterkant opnieuw gespoten omdat die aangetast was door duivenkak.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
-
bartdiaz
- Geregistreerd lid
- Berichten: 136
- Lid geworden op: do 07 jan, 2016 20:59
- Regio: Sverige - Zweden
Bericht
door bartdiaz » do 23 okt, 2025 22:55
Interessant! Waar had je het verhaal erover gelezen?
- Saab 9-5 2.0t Linear SportCombi Smoke beige metallic - 2006
- Saab 9-3 1.8t Vector SportEstate Carbon grey metallic - 2010
- Saab 900 classic T16S - 1991
- Saab 9-3 2.0t Norden Exklusiv java brown - 2011 - Verkocht

-
Saapie
- Donateur (2x)

- Berichten: 9276
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Bericht
door Saapie » do 23 okt, 2025 23:06
Van Friso gehoord dat er zo’n auto was opgedoken in Zuid zweden.. Duitse kennis van mij die in Hamburg woont, maar veel contacten heeft in Zweden. Maar ik weet niet zeker of dit dezelfde auto is. Maar het ontbreken van logo’s wijst er wel op dat ie is overgespoten achter. In de advertentie staat dat de lak nog origineel is.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
-
gj900
- Donateur (9x)

- Berichten: 18243
- Lid geworden op: vr 22 okt, 2004 15:23
- Regio: Deutschland - Duitsland
Bericht
door gj900 » vr 24 okt, 2025 0:42
Saapie schreef: ↑do 23 okt, 2025 22:46
Als ik het goed heb is dit een auto die ooit in een parkeergarage is gestald, en daar door de familie vele jaren later uit is gehaald toen de eigenaar was overleden. De auto is aan de achterkant opnieuw gespoten omdat die aangetast was door duivenkak.
Denk dat je deze bedoelt:
Die is ook uit 1987 en heeft toevallig exact dezelfde ultralage km-stand, is echter zwart en heeft een beige velours interieur...
900S Sport 1992 - Le-Mans
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo
9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

- Berichten: 16982
- Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Bericht
door Style&Co » vr 24 okt, 2025 9:30
uniek lage kmstand, unieke vraagprijs ook
Typisch Zweeds die groteske extra koplampen en dubbele antenne links en rechts op de C stijl (en een derde op het dak).
Die instapschade bij de bestuurdersstoel had ik niet verwacht bij zon lage kmstand
live your dreams
-
babbel
- Donateur (5x)

- Berichten: 106
- Lid geworden op: za 26 apr, 2008 23:53
- Regio: NL - Provincie Limburg
Bericht
door babbel » vr 24 okt, 2025 9:55
Ik neem aan dat jullie weten waarvoor de 2de antenne in het C-stijl is aangebracht?
Aan de hand van de vraag van MRT op dit forum ben ik op zoek gegaan.
MRT is met de restauratie van een saab 99 Turbo-1 bezig en vroeg zich af waarom hun carrosserie 2 antennegaten achter recht en links had.
Ik kan ahv de service-informatie uit de 80-tiger jaren van de importeur in Nederland afleiden dat
Saab in begin jaren 80 "in de 27 MHz" gegaan is.
Saab had een marktonderzoek gedaan waaruit "bleek" dat zij dachten zo'n 500.000 "bakkies" te kunnen slijten.
Mocht men geinteresseert zijn wil ik er wel een stukje over schrijven.
Tijdens dat onderzoekje in mijn service-informatie vallen meerdere puzzelstukjes in elkaar.
Hoe, wat, waarom.
Zeker met de wetenschap van nu 40+ jaren later.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

- Berichten: 16982
- Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Bericht
door Style&Co » vr 24 okt, 2025 10:05
babbel schreef: ↑vr 24 okt, 2025 9:55
Ik neem aan dat jullie weten waarvoor de 2de antenne in het C-stijl is aangebracht?
Saab had een marktonderzoek gedaan waaruit "bleek" dat zij dachten zo'n 500.000 "bakkies" te kunnen slijten.
ik heb een paar Zweedse 900s gehad met dubbele antennegaten en heb me altijd afgevraagd waarom, nu weet ik het. Dank voor deze info
Die gaten moeten in de fabriek er later zijn ingeboord vermoed ik. Want heb ook wel es 900s gezien met geen enkel antennegat
live your dreams
-
Saapie
- Donateur (2x)

- Berichten: 9276
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Bericht
door Saapie » vr 24 okt, 2025 10:45
gj900 schreef: ↑vr 24 okt, 2025 0:42
Denk dat je deze bedoelt:
Die is ook uit 1987 en heeft toevallig exact dezelfde ultralage km-stand, is echter zwart en heeft een beige velours interieur...
Dat zal hem zijn! Ergo, andere auto
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
-
caspar
- Donateur (5x)

- Berichten: 1970
- Lid geworden op: wo 15 jun, 2016 15:07
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Bericht
door caspar » vr 24 okt, 2025 11:42
babbel schreef: ↑vr 24 okt, 2025 9:55
Ik neem aan dat jullie weten waarvoor de 2de antenne in het C-stijl is aangebracht?
Aan de hand van de vraag van MRT op dit forum ben ik op zoek gegaan.
MRT is met de restauratie van een saab 99 Turbo-1 bezig en vroeg zich af waarom hun carrosserie 2 antennegaten achter recht en links had.
Ik kan ahv de service-informatie uit de 80-tiger jaren van de importeur in Nederland afleiden dat
Saab in begin jaren 80 "in de 27 MHz" gegaan is.
Saab had een marktonderzoek gedaan waaruit "bleek" dat zij dachten zo'n 500.000 "bakkies" te kunnen slijten.
Mocht men geinteresseert zijn wil ik er wel een stukje over schrijven.
Tijdens dat onderzoekje in mijn service-informatie vallen meerdere puzzelstukjes in elkaar.
Hoe, wat, waarom.
Zeker met de wetenschap van nu 40+ jaren later.
ben erg benieuwd. Mijn 99 t had ook op een niet reguliere plek een gat voor een antenne.
-
theun
- Donateur (3x)

- Berichten: 3103
- Lid geworden op: vr 20 jul, 2007 19:56
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Bericht
door theun » vr 24 okt, 2025 17:27
In Zweden zag ik die dubbele antennes ook veel op andere merken. En zeker ook met regelmaat op Volvo’s.. het zal ook wel iets met de tuning/accessoire cultuur van de Zweden te maken hebben denk ik..
Saab 900 2.0 T16 4-drs sedan 1992
Saab 900 2.0c 4-drs sedan 1989
Saab 96 1971
Volvo 940 estate 1997
-
verde900
- Donateur

- Berichten: 15482
- Lid geworden op: zo 04 jan, 2004 17:17
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Bericht
door verde900 » vr 24 okt, 2025 17:46
Op n 940 estate idd std
SAAB, värd varje krona.........
Deltid Skåning..
-
gudmundje
- Donateur

- Berichten: 3289
- Lid geworden op: di 28 mar, 2006 18:00
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Bericht
door gudmundje » za 25 okt, 2025 19:02
in die prijsklasse staat er iets leuker te koop in Spanje. Pak goedkoper. Ok 3 keer meer kms als deze. Al betwijfel ik deze km stand gezien de staat van de bestuurdersstoel...
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/sa ... _level=t40
2010 9-5 Tid
1999 9-3 VIggen
ex 1986 900 T16 S
ex 2005 9-5 Tid estate
1997 900 NG 2.3i cabrio
ex 1993 900 900i 16
ex 1985 900 Turbo 8
ex 1986 900 Turbo 8
ex 1964 96 TT
ex 1993 900 GT
-
gj900
- Donateur (9x)

- Berichten: 18243
- Lid geworden op: vr 22 okt, 2004 15:23
- Regio: Deutschland - Duitsland
Bericht
door gj900 » di 28 okt, 2025 22:12
Waarschijnlijk hebben ze veel commentaar op de vraagprijs gekregen... staat nu: Ring för pris.

900S Sport 1992 - Le-Mans
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo
9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)