[SE] saab 900 turbo Heuschmid
-
Ewout
- Donateur (5x)

Re: [SE] saab 900 turbo Heuschmid
Heel bijzonder! Iemand die zelfs Heuschmid - inclusief striping - op zijn garagedeur heeft staan is wel héél serieus bezig.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Uiterst zeldzame auto. In die tijd sneller dan welke auto ook.
-
Marius0404
- Donateur (7x)

je hebt ook nog wel een s(ch)mid nodig, voordat die er weer spic en span bij staat. 
maar wel heel bijzonder.
maar wel heel bijzonder.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

bijzondere auto. Heuschmid was toen echt wel een serieuze tuner (a la Abbott)... een soort Hirsch avant la lettre (die pas qua Saabs in 1996 voor het eerst in beeld kwam). Serieuze vermogenswinst en qua exterieur/interieur upgrades typisch jaren 80. In die tijd vergelijkbaar met Brabus, Kamei, AMG
Ik wil het feestje niet bederven maar dit is volgens mij geen originele HS3 zoals Heuschmid dat leverde destijds. Volgens mijn info was dat altijd een T8. De HS4 was wel gebaseerd op de T16 motor. Beide versies hadden ook vaak Heuschmid interieurs (stoelen, stuur etc). Dat lijkt deze ook te missen.
Maar een unieke spot van een zeldzame uitvoering
Ik wil het feestje niet bederven maar dit is volgens mij geen originele HS3 zoals Heuschmid dat leverde destijds. Volgens mijn info was dat altijd een T8. De HS4 was wel gebaseerd op de T16 motor. Beide versies hadden ook vaak Heuschmid interieurs (stoelen, stuur etc). Dat lijkt deze ook te missen.
Maar een unieke spot van een zeldzame uitvoering
-
Super72
- Geregistreerd lid
Naar mijn weten deed Kamei niet aan motorische tuning, maar beperkte men zich tot 'verfraaiing' (excuus voor deze spijker op laag water). Dat gezegd hebbende: wat een rommelige auto is dit. Maar voor de liefhebber een buitenkans (vind maar eens een andere) en een mooi project, denk ik. Die wielen alleen al zijn de spreekwoordelijke speld in een hooiberg.Style&Co schreef: ↑di 20 aug, 2024 18:02In die tijd vergelijkbaar met Brabus, Kamei, AMG
-
Krizzie
- Donateur (3x)

-
Style&Co
- Moderator + Donateur

die knipperlichten in de zijschermen zijn ook wat vroeg voor een MY85 900
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Geldt dat ook niet voor het Saab-Scania embleem op de motorkap?
-
Super72
- Geregistreerd lid
Dat is een 'nieuwe' versie met zwarte letters. Subtiel verschil, maar toch.Krizzie schreef: ↑wo 21 aug, 2024 17:59De velgen zijn toch nog gewoon te koop?
-
Roel95
- Geregistreerd lid
Denk als je goed inzoomt op de velgen, er grijs over een soortgelijke tekst gespoten is...of zie ik het verkeerd?
-
ljdekker
- Geregistreerd lid
Vorige week tijdens mijn vakantie even bij Heuschmid langs geweest. Genoeg te zien daar!