[L] Collector's item: Rode Saab 9-3 Cabrio Aero 20dkm 2011 € 149.990
-
DV 9-3
- Donateur

Re: [L] Collector's item: Rode Saab 9-3 Cabrio Aero 20dkm 2011 € 149.990
Precies. Het wijst allemaal niet op erg veel kennis van zaken met betrekking tot de werkelijke uniciteit van deze Saab. Hoewel die tellerstand icm dat 't een (redelijk kale) Aero is 'm natuurlijk wel behoorlijk uniek doet blijven.
-
caspar
- Donateur (5x)

auto heeft volgende Hirsch spulletjes volgens mij:
Grille
deurgrepen
verlaging ( hoop dempers en veren)
Diffuser
Velgen
Volgens mij kwamen Hirsch versies altijd met Hirsch dash. Zou mij niet verbazen dat dit een dealer auto is die opgeleukt is om te verkopen.
Grille
deurgrepen
Diffuser
Velgen
Volgens mij kwamen Hirsch versies altijd met Hirsch dash. Zou mij niet verbazen dat dit een dealer auto is die opgeleukt is om te verkopen.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Je vergeet de badge op de kofferklepcaspar schreef: ↑wo 11 okt, 2023 11:35Grille
deurgrepen
Diffuser
Velgen
Maar klopt helemaal, met name het exterieur is ge-Hirschd. Maar qua interieur weinig Hirsch
-
Saapie
- Donateur (2x)

Nu nog maar 93.000 euro.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

-
Gårdarket
- Donateur (5x)

Dat deed Saab altijd al, hooguit laatste jaren wat minder 
-
DV 9-3
- Donateur

Als ‘ie voor de vraagprijs verkocht wordt schrijf ik misschien wel flink bij…
-
gj900
- Donateur (9x)

Jaartje later nog 'maar' €58.990... Als dat zo doorgaat wordt ie ooit nog eens interessant voor de verzamelaar met smallere beursSaapie schreef: ↑wo 11 okt, 2023 12:05Nu nog maar 93.000 euro.
Nieuw linkje: https://www.autoscout24.com/offers/saab ... able=false
-
Orphy
- Donateur (5x)

Zeggen ze ook nog dat Saab in de lift zit
-
-
vel0city
- Donateur (2x)

Tja een lift kan ook naar beneden he 
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
Ik vind 'm nog steeds te duur. Mijn Turbo X cabrio, volledig opnieuw opgebouwd, dus inclusief ook een nieuw opgebouwde 2.8 V6 met vierwielaandrijving heeft me (vooruit, ex custom interieur) minder gekost dan waar deze rode nu voor te koop staat. Zelfs als ik zou mogen ruilen deed ik het nog niet. Gave auto maar je moet wel een enorme low mileage lover zijn wil je dit geld er aan uitgeven. De auto zelf is niet overdreven bijzonder.gj900 schreef: ↑do 31 okt, 2024 19:02Jaartje later nog 'maar' €58.990... Als dat zo doorgaat wordt ie ooit nog eens interessant voor de verzamelaar met smallere beurs
Nieuw linkje: https://www.autoscout24.com/offers/saab ... able=false
-
dirk7942
- Geregistreerd lid
Door ons aangekocht in opdracht van een klant. Wellicht leuk te weten voor de spotters.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Dit is een 2.0 blok. Veel lichtvoetiger dan de 2.8, maar ook goed te tunen. Ik zou altijd voor de 2.0 gaan.
-
Marius0404
- Donateur (7x)

inderdaad, leuk om te weten. Fijne rit voor de nieuwe eigenaar!Wellicht leuk te weten voor de spotters.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

dat is leuk om te weten. En ik kan de beslissing van de klant wel een beetje volgen gezien de combinatie van laatste gecommuniceerde vraagprijs, merk+model+uitvoering en uniciteit.dirk7942 schreef: ↑wo 11 dec, 2024 8:19Door ons aangekocht in opdracht van een klant
Post facelift ng 9-3: check
Hele lage kmstand (zgan); check
Aantoonbare EU herkomst+historie; check
209 pk 4 cilinder (past beter bij een cabrio dan een v6); check
Automaat (vind ik een pre tov handbak); check
Volle Aero uitvoering; check
Veel (Hirsch) opties; check
Die persoon betaalt nu om en nabij de nieuwprijs anno 2011. Zonder inflatie. En zonder kosten opdrijvende verplichte opties en voorzieningen omtrent uitstoot, veiligheid etc. anno nu. Ook gewoon plain vanilla benzine ipv hybride of elektrisch (ook weer duurder in aanschaf én zwaarder). En een leuke 4 zits cabrio die nu amper meer gemaakt worden, weinig keuze wat dat betreft. Dat allemaal los van de aankoopbonus dat het een van de laatste Saabs is ooit gemaakt
Deze persoon heeft gekozen voor een hufterproof analoge auto. En dat snap ik helemaal. Auto's anno nu zijn dat helaas niet meer
In de landbouw is er ook een dergelijke ontwikkeling gaande; Tractoren zonder EGR, Ad blue, filter zus & zo blijven gewild en waardevast (mits een nette urenstand). Er is zelfs een toegenomen export van dat soort trekkers (van bv de John Deere 7 serie) naar Amerika, die daar notabene destijds gemaakt werden
Harry's Garage heeft daar onlangs nog een spot-on video over gemaakt; dat er nu auto's gebouwd worden waar niemand op zit te wachten. Te duur en te vol met verplichte techniek (overheidswege). https://www.youtube.com/watch?v=bs0-G2vIWiU&t=21s
Met weinig fantasie zou je kunnen zeggen dat de beste+leukste auto's ooit niet nu gemaakt worden maar ca 10 jaar geleden (of nog langer terug).
De automotive hoogmis ligt achter ons ipv voor ons.. en das best triest om te constateren. Jeremy Clarkson heeft dat 12 jaar geleden al werkelijk fenomenaal verwoord in deze video (mooiste automotive video ooit!). Kippenvel en melancholie wekt het bij mij op. Alsof je kijkt hoe de laatste dinosaurus naar het slachthuis wordt gebracht
https://www.youtube.com/watch?v=5Q0Svvdrx_E