Verrek! Nooit geweten!
[SE] Carrarawitte 900i 4-deurs sedan met zandbeige interieur (en 348.000km ervaring)
-
brinky
- Donateur

Re: [SE] Carrarawitte 900i 4-deurs sedan met zandbeige interieur (en 348.000km ervaring)
-
Wouter
- Donateur (2x)

Re: [SE] Carrarawitte 900i 4-deurs sedan met zandbeige interieur (en 348.000km ervaring)
[Edit: I stand corrected.]
Wat ik me wel afvraag is of cirrus wit niet gewoon leverbaar bleef naast dit bijzondere carrara wit. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een carrara witte 900 heb gehad. Wel een cirrus witte 900 uit 1992.
Wat ik me wel afvraag is of cirrus wit niet gewoon leverbaar bleef naast dit bijzondere carrara wit. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een carrara witte 900 heb gehad. Wel een cirrus witte 900 uit 1992.
-
Ewout
- Donateur (5x)

En de kleur heet toch echt Carrara.Ewout schreef: ↑di 04 mar, 2025 11:04Cirrus wit was ook beschikbaar in 1992 (heb ik zelf gehad), maar de sedan oogt meer gelig dan Cirrus en ik zou ook Carrara zeggen.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Carrara is de plek waar in Italie wit! marmer wordt gewonnen als sinds de oudheid.
Nero heeft er zijn beroemde paleis van laten bouwen, van waaruit hij Rome zag branden.
En M. heeft zijn David er uitgehouwen.
En er zijn fonteinen in Rome van dit spul, waar in de jaren 50 een film over het goede leven is opgenomen. En die voetbalsupporters uit Rotterdam hebben gemold een paar jaar geleden.
Nero heeft er zijn beroemde paleis van laten bouwen, van waaruit hij Rome zag branden.
En M. heeft zijn David er uitgehouwen.
En er zijn fonteinen in Rome van dit spul, waar in de jaren 50 een film over het goede leven is opgenomen. En die voetbalsupporters uit Rotterdam hebben gemold een paar jaar geleden.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

(Car)Rara hoe kwam Saab aan die naam? Wellicht bedacht na de fabrieksborrel op vrijdagmiddag?Ewout schreef: ↑wo 05 mar, 2025 15:35toch echt Carrara
-
mba
- Geregistreerd lid
Nee is voortborduren op een oud thema uit eind 70-er begin 80-er jaren toen SAAB de kleur “marmerwit” voerde. 
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Re: [SE] Carrarawitte 900i 4-deurs sedan met zandbeige interieur (en 348.000km ervaring) The truth shall be found
Style had de kleurenkaart waarschijnlijk van deze site geplukt https://hdpaintcode.com/saab/ en niet uit de orginele folde van 1992. Dat draagt bij aan de verwarring. Maar goed, hij had het wel goed in zijn hoofd zitten en Saapie kent de geschiedenis beter dan wij. Dus eind goed al goed. (Toch jeukt het, en moet ik er dieper in duikenWouter schreef: ↑wo 05 mar, 2025 15:30Op de getoonde kleurenkaart staat overigens "Carrera" en niet "Carrara". Carrara is ook geen woord, carrera wel (wat simpelweg een vertaling is van koers of race). De meeste mensen zullen overigens een associatie met Porsche hebben bij de term Carrera, maar kennelijk heeft Saab het op deze manier ook kort gebruikt.
Wie gaat die site-eigenaars een mailtje sturen ter correctie? Bij voorkeur ondersteund met een orginele pagina uit een folder van 1992. Of de laatste link uit mijn zoektocht hieronder. Daar vind je het bewijs!
Site bij het verhaal van Saapie: https://www.britannica.com/place/Carrara
Edit: Deze site heeft het ook fout: https://www.automotivetouchup.com/touch ... ll-models/
Dus verder zoeken naar meer bewijs: Volgens Saabworld.net staan de SAAB paintcodes in de WIS!
https://www.saabworld.net/showthread.php?t=29698 dus daar eens kijken.
SAAB WIS online is vernieuwd. Indeling is duidelijker geworden, maar ik kan daar geen info over kleuren van de 900 classic (meer) vinden: https://saabwisonline.com/
Maar op de EPC-oline is het te vinden, en wel op deze pagina. Straight from the Source !!!
https://webautocats.com/epc/saab/sba/08a-21873/1580/Touch-up paint||Carrara white Contents: 1 liter (part.nr. 8284952) of 250ml (part nr. 8284960)
Ik zou bijna zeggen: "Aj, caramba". Maar vergeet dat maar gauw. Dat verward weer.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

ik ben toch maar even de keldertrap afgedaald om mijn Saab archief te raadplegen. In zowel de Saab 900 brochure van MY1992 als 1993 staat er toch echt Carrara wit (geen enkele E in de kleurnaam)
een Saab 900 in carrara wit en een 911 carrera lijken getalsmatig en qua letters erg op elkaar maar zijn totaal verschillende autos.
een Saab 900 in carrara wit en een 911 carrera lijken getalsmatig en qua letters erg op elkaar maar zijn totaal verschillende autos.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Nu is het dubbel bevestigd!
-
verde900
- Donateur

Carrara is genoemd naar n marmer soort/kleur gewonnen bij de plaats carrara
Heb er in 1992 een paar verkocht in carrarawit
Heb er in 1992 een paar verkocht in carrarawit
-
mba
- Geregistreerd lid
Is een leuke plek om eens te bezoeken 
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

je moet er alleen nog niet permanent onder te komen liggen in een houten jas
-
9323
- Donateur (2x)

Fiat had in de jaren '80 witte actiemodelletjes met kekke striping; de Ritmo Carrara, de Regata Carrara, de Uno Carrara. Geen idee waarom ik dit weet.
-
Ewout
- Donateur (5x)

Waren dat niet Corrosie-modellen? (Flauw...)
-
9323
- Donateur (2x)

Ah! Daar hadden de Italianen iets op gevonden; dorpels en dergelijke werden bekleed met een ruimhartige hoeveelheid grijs plastic. Dat onttrok het een en ander aan het oog.