[SE] Frisse 96 '77

Ergens in het buitenland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter. Let op het vermelden van de landencode.
Plaats reactie
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

[SE] Frisse 96 '77

Bericht door Ronnes » di 14 mei, 2024 9:25

Een Dorado-bruine 96 met weinig km en een opvallend fris interieur:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"advertentietekst" schreef:Nu hoop ik dat er iemand is die meer ruimte, tijd heeft om te oefenen en te genieten van deze V4.a die zich in een enigszins unieke mooie staat bevindt. Hij heeft een zeer ongebruikelijke kleur (Dorado-bruin), er zijn er waarschijnlijk nog maar twee of drie in Zweden, weinig eigenaren en roestvrij. Toen ik de Saab 14 jaar geleden kocht, was de koppeling eruit en waren er overal wat kleine verwondingen. Motor en bak eruit gehaald om de koppeling te vervangen, van de gelegenheid gebruik gemaakt om zaken te inspecteren, b.v. de binnenste aandrijfverbindingen waren helemaal glad, toen besefte ik dat de kilometerteller niet had gewerkt en de auto is erg stil en rammelt niet bij het rijden op hobbelige wegen, dus 6700 mijl moet correct zijn geweest, nu heeft hij weer 800 mijl gerold . Ik heb veel documentatie, maar niets waaruit 100% blijkt dat de kilometers correct zijn. Ik vond een slechte roestreparatie van de linker wielkast, die grondiger werd vernieuwd. Toen besloot ik eventuele roest te onderzoeken en mijn best te doen om te voorkomen dat deze terugkwam. Alle schermen waren gedemonteerd plus het interieur, ik vond enkele kleine gaatjes en wat oppervlakteroest. Het is serieus gerepareerd en daarna heb ik alle balken, vloeren binnen en onder getectyleerd. Ook enkele verfverbeteringen aan de buitenkant. Ook heb ik nieuwe koplampen gemonteerd. De afgelopen jaren heb ik de remmen doorgenomen met wat nieuwe onderdelen, een nieuwe voordemper gemonteerd, nieuwe isolatie op de B-stijlen, carburateur gereviseerd maar nieuwe pakkingen, membranen en afgesteld. En natuurlijk kleppen afstellen, oliën en vloeistoffen van ontstekingsonderdelen vervangen. Ook in de motorruimte het een en ander geschilderd en gegalvaniseerd. Ook mag vermeld worden dat de bovenzijde van de rugleuning van de achterbank puntgaaf is en mooi in de lak zit, en dat er een ongebruikt origineel reservewiel in zit. Er zit wat extra apparatuur bij zoals een hedendaagse radio die perfect werkt, een klok (maar de klok is nu helaas gestopt) en er zijn originele Ronal-velgen van Saab op gemonteerd. Originele velgen en doppen aanwezig. Volgend jaar hoeft de auto maar één keer gekeurd te worden, wat geen probleem mag zijn. Het is duidelijk dat er wel wat negatieve zaken aan een auto van bijna 50 jaar oud zitten, zoals enkele schoonheidsvlekjes in de lak, chroomdelen en een kleine beschadiging aan het dak. Het kan iets zijn dat ik vergeten ben. Kijk goed naar de foto's en oordeel zelf. Ik ben er in ieder geval zeker van dat je lang zult moeten zoeken om een Saab V4 te vinden, een die beter is en niet volledig gerenoveerd.
https://www.vaxxa.se/auktioner/88945/?u ... ce=blocket

Plaats reactie