[SE] Orgineel Saab 95 dakrek

Ergens in het buitenland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter. Let op het vermelden van de landencode.
Plaats reactie
MvR
Geregistreerd lid

[SE] Orgineel Saab 95 dakrek

Bericht door MvR » di 09 apr, 2024 23:22

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Re: [SE] Orgineel Saab 95 dakrek

Bericht door NeufegliseThierry » wo 10 apr, 2024 8:30

Nice, wil er graag 1 maar in Zweden zijn de afstanden zo groot dus als je afhalen meerekent ben je behalve je tijd zo al 300 euro verder aan benzine om het even op te pikken. Verzenden zal wel lastig zijn, schat ik zo in.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » do 11 apr, 2024 14:21

In Oostenrijk is de korte variant te koop:

https://www.willhaben.at/iad/kaufen-und ... 1096492673

Afbeelding

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » do 11 apr, 2024 15:41

Ja en nee. De Oostenrijkse is voor de 99 en met wat gefröbel wel passend te krijgen voor de 95/96.

Let op dat de onderste foto:

- 6(!) opgekrulde langsliggers heeft, i.t.t. de bovenste die er 5 heeft. Het hele rek is breder (maar past qua breedte nog wel op de 96, dat wel)
- de vierkante dwarsstangen lopen recht, i.t.t. de bovenste riggers op de bovenste foto die een knik omlaag hebben
- de hoek waarmee de verticale staanders op de laatste foto aan de dwarsliggers zitten, is anders.

De bolling van het 95/96 dak is zodanig dat de verticale staanders met de binnenkant tegen de lak van het dak boven de goot tikken als je het onderste rek op een 96 plaatst. Ze moeten onder een andere hoek weer gelast worden om vrij te zijn van het plaatwerk.

Is de onderste te gebruiken voor een 95/96? Ja. Maar dan moet je slijpen, lassen en weer galvaniseren.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » do 11 apr, 2024 19:52

Ik denk dat je daar helemaal gelijk in hebt.

De foto in je openingspost kon ik niet zien, totdat ik de link in een andere TAB plaatste. Dus even gedownload en op de SAAB-forummanier hier toegevoegd.

Afbeelding
en groot zonder klikken:
Afbeelding

Plaats reactie