De Chinese Saab 9-5 9-3

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
nacra 93
Donateur
Donateur

De Chinese Saab 9-5 9-3

Bericht door nacra 93 » wo 21 apr, 2010 10:00

oftewel de C71

Ik zou zeggen Saab bouw hem :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Flok
Geregistreerd lid

Re: De Chinese Saab 9-5

Bericht door De Flok » wo 21 apr, 2010 10:23

Ja dat was even schrikken vanmorgen, toen ik op de audiweek site keek :lol:

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » wo 21 apr, 2010 10:31

Da's een heftige neus zeg.

Mooi, maar misschien wel een beetje teveel voor het verder vrij bescheiden ontwerp.

Julius C.
Geregistreerd lid

Bericht door Julius C. » wo 21 apr, 2010 17:05

Ik ben gek op hun eten, maar hun auto's...hmmm het is best een mooie neus, een beetje zwaar misschien?

Zal wel GM logica zijn; diverse Saabdeals liepen stuk vanwege de angst om technieken te verkopen aan ex Iron Curtain landen, maar wel aan China? Die trekken zich echt nergens wat van aan namelijk :x we zullen de komende tijd toch nog veel GM genen gaan terugvinden in de op stapel staande Saab modellen. Het wachten is op een compleet in eigen beheer ontwikkelde auto, wat een utopie zal zijn, als zelfs Beamer en PSA samen dingen ontwikkelen.

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » wo 21 apr, 2010 19:35

Julius C. schreef:Ik ben gek op hun eten, maar hun auto's...hmmm het is best een mooie neus, een beetje zwaar misschien?

Zal wel GM logica zijn; diverse Saabdeals liepen stuk vanwege de angst om technieken te verkopen aan ex Iron Curtain landen, maar wel aan China? Die trekken zich echt nergens wat van aan namelijk :x we zullen de komende tijd toch nog veel GM genen gaan terugvinden in de op stapel staande Saab modellen. Het wachten is op een compleet in eigen beheer ontwikkelde auto, wat een utopie zal zijn, als zelfs Beamer en PSA samen dingen ontwikkelen.
Dat is ook nooit zo geweest, dat Saab alles compleet in eigen beheer kon ontwikkelen, Saab is daar ook te klein voor, als zelfs BMW al samenwerkt kun je van een kleine fabrikant niet vragen alles zelf te ontwikkelen. Hoeft ook niet, net als vroeger kan Saab motoren en platforms elders inkopen of samen met anderen ontwikkelen. ze zitten i.i.g. niet meer vast aan GM, ze kunnen ook verder kijken, dat is wat VM ook heeft aangegeven.

Julius C.
Geregistreerd lid

Bericht door Julius C. » wo 21 apr, 2010 19:45

Ik had anders begrepen dat ze nog wel even aan GM vastzaten; patenten en dat soort dingen. Ik doelde eerder op design en layout, dat soort zaken.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » wo 21 apr, 2010 20:03

Zoiets lelijks kon zelfs GM nog niet verzinnen, maar de Chinezen :lol:

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » wo 21 apr, 2010 22:15

HAHA, laat ze toch, SAAB heeft een flinke zak geld gekregen voor die toolings en know how, en ze verdienen nog steeds aan de engineers die uitgezonden zijn naar china om die productie op te starten. Cash is goed, zeker nu het verkoopkanaal nog gevuld moet wordne, en er dus nog steeds niet veel inkomsten uit autoverkopen binnenstromen

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » wo 21 apr, 2010 23:53

Nu ook in het echt gezpot:
AfbeeldingAfbeelding
en de 9-3 sambal bij editie als toefje op de taart
AfbeeldingAfbeelding

ivanzon
Geregistreerd lid

Bericht door ivanzon » do 22 apr, 2010 8:29

Zal wel niet in europa verkocht mogen worden...
Mar er is in ieder geval een bron voor reservedelen en mooiere wielen.

En de crashtesten hoeven ze als ze het slim aangepakt hebben niet meer te doen (9-5 OG haalde maximale score in de Euro NCAP, zelfs in de latere jaren)

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » do 22 apr, 2010 9:33

Hier nog een paar plaatjs van een blauwe C71
Ik vind die kont toch echt wel lelijk, maar ieder zijn ding. Verhaal gaat nu op SU dat het in trollhattan gebouwde showmodellen zijn.

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » do 22 apr, 2010 17:14

saab 9-3 is c60 in china

Aeroplan
Donateur
Donateur

Bericht door Aeroplan » do 22 apr, 2010 21:29

zouden ze anders ook wel heel erg snel gepiept hebben die chinezen.

Ik zeg importeren en re-badgen :)

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 22 apr, 2010 22:27

carlsson schreef:Zoiets lelijks kon zelfs GM nog niet verzinnen, maar de Chinezen :lol:
vind hem aardiger dan de dame Edna variant

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » do 22 apr, 2010 23:16

@Verde900, idd, wat minder nep chrome aan de voorzijde, dat kun je als een pluspunt beschouwen. Bij sommige nieuwere Saab 9.3 Sport varianten hebben ze er weet want donkere titanium kleurige varianten van, dat ziet al een stuk beter uit.

Plaats reactie