zou dit dan de nieuwe sonett worden

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
grippen
Geregistreerd lid

zou dit dan de nieuwe sonett worden

Bericht door grippen » ma 05 okt, 2009 19:32

Afbeelding

Afbeelding

Het eerste persbericht van Saab na de overgang van eigendom aan GM Koenigsegg, is dat er een fundamentele verandering in het hele bedrijfsleven, branding, Saab fabricage en productstructuur worden. In plaats van te proberen het verloren terrein uit de vastgestelde premie Marques zoals BMW's en Audi's terug te krijgen, zal Saab zichzelf transformeren in een kleinere, meer kwaliteit, creatieve, radicale merk. Ze hebben zelfs gegaan naar de omvang van de te vermelden dat de Scandinavische Griffin is klaar om auto's worden als hoe Apple is voor computers. Het doel is om Saab te veranderen in een merk dat zeer winstgevende auto's produceert, zelfs als volumes worden schaarser.

Dit heeft ons in het uitzoeken, hoe Saab, van hoge kwaliteit, hoge marge opstellingen in zijn doel te produceren, kan ontsnappen aan de onvermijdelijke dood val van de productie van high performance auto's? Is er een andere manier ronde in plaats van meer opladen met nog meer paarden?

Nou, snel een praatje met onze auto archivarissen en automotive manipulator, denken we dat we iets kregen precies plek op voor (Christian von Koenigsegg's CEO van err .. Koenigsegg * Captain Obvious) overweging. De opleving van de Saab Sonett.

30 oneven jaren terug, Saab had een beetje sportieve auto die leek op een meer rechtop, verkort Ferrari Daytona; strikt een 2-zits coupe toen, denken we dat we het perfecte idee voor dit Cupertino van een auto. Een moderne interpretatie van de Sonett met een ingekort platform van de toekomstige Saab 9-3, een crossover tussen een coupe en een twee luik deur terug, maar met een langere overhang achter sport een grote glazen deur uitkomen. Wat dit doet, is dat het in wezen een 2 +2, maar in tegenstelling tot de meeste moderne 2 +2 auto's die eigenlijk 2 volwassenen plus 2 chihuahuas, de Sonett de achterstoelen wordt naar achter gericht, op zoek naar buiten in de voorruit, met kleinere stoelen en iets verzonken boot dek. Hierdoor kunnen twee volwassenen voorin, en twee kinderen of liever petite volwassenen aan de achterkant, zitten vier. Onmogelijk om een beetje sportieve auto voor het gezin? Niet helemaal.

Tonnes
Geregistreerd lid

Bericht door Tonnes » ma 05 okt, 2009 20:21

Of de nieuwe 9-3? Gebasseerd op de oude versie? :D

De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » ma 05 okt, 2009 20:39

Een 9-3 Coupe.. hij is terug! :)

Mikey
Lid van verdienste

Bericht door Mikey » ma 05 okt, 2009 20:43

Wat een mooi ding.. :shock:

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » ma 05 okt, 2009 21:15

Jeroen, kun je een linkje plaatsen naar het oorspronkelijke bericht? Die Babelfishvertaling is hier en daar echt onzinnig.

Ivo

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » ma 05 okt, 2009 21:28

Die wielen zijn veel te groot en te glimmend. Verder wel een aardige retro Sonett.

Waar staat het originele artikel? De machinevertaling is tenenkrommend.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » ma 05 okt, 2009 21:32

72sonett3 schreef: Verder wel een aardige retro Sonett.
wat is er retro aan :roll:

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » ma 05 okt, 2009 23:21

Overhere:

http://www.theophiluschin.com/?p=1568#more-1568

Dit is een geestesproduct van een fotoshopper van de site. Maar echt lelijk vind ik hem niet. Alleen die achterpassagiers die achteruit kijken door die glazen 3e deur... word al misselijk bij de gedachte.

Kroegquizvraagje: waardoor liet die fotoshopper zich inspireren, denken jullie? De daklijn en zo...

Ivo

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 05 okt, 2009 23:22

edwardk schreef:wat is er retro aan :roll:
de naam?

Thom
Donateur
Donateur

Bericht door Thom » ma 05 okt, 2009 23:28

72sonett3 schreef:Die wielen zijn veel te groot en te glimmend. Verder wel een aardige retro Sonett.
nou de wielen van de originele Sonett zijn ook niet klein in vergelijking tot de rest van de auto ... vind het niet verkeerd!

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 05 okt, 2009 23:38

Mikey schreef:Wat een mooi ding.. :shock:
Daar sluit ik me bij aan. Briljante vormgeving :D

DiedX
Geregistreerd lid

Bericht door DiedX » di 06 okt, 2009 0:09

Ik vind 'm geweldig. Ben benieuwd naar de specs, en hoe die velgen onder een 99 staan :lol:

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » di 06 okt, 2009 1:14

Jongens, dit is geen concept van Saab maar een fantasieauto van de fotoshopper van de website waar hij op staat. Zie mijn posting even hoger.

Ivo

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 06 okt, 2009 1:30

Ja ik weet het, maar daarom mag ik er toch wel van genieten? Mooi gedaan hoor ;)

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » di 06 okt, 2009 6:21

Vind de achterkant op een beemer lijken en ik word er niet wild van.

Als ze het ècht slim aanpakken bij Koningei, zorgen ze voor een electrisch aangedreven uitvoering van de Saab sport; dan heeft dit project (voor zover het al bestaat natuurlijk) een kans van slagen.

Plaats reactie