Why the Saab inspires intense feelings
-
smile
- Geregistreerd lid
Why the Saab inspires intense feelings
Beste Saabisten,
Mocht je even de tijd hebben.....
Zie link: http://www.ft.com/cms/s/2/3ba64a08-74ea ... abdc0.html
Grtz....
Mocht je even de tijd hebben.....
Zie link: http://www.ft.com/cms/s/2/3ba64a08-74ea ... abdc0.html
Grtz....
-
millerman
- Donateur (3x)

Leuk artikel! Kost wat tijd om te lezen, maar de moeite waard. Hoewel het over het ongrijpbare Saab-gevoel gaat vind ik deze 'cijfers' wel een beetje de kern pakken:
After studying 1.2 million postings on “Motor Talk”, Germany’s largest motoring web forum, Rüdiger Hossiep, a psychologist at the University of Ruhr in Bochum, concluded this summer that Saab drivers have the highest levels of “psychological involvement” with their cars: more than 10 times the passion of the average Volkswagen driver.
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
-
Henk-Jan
- Donateur

De schrijver kan geen mooier compliment krijgen mijns inziens dan horen dat vele SAABrijders zich erin kunnen vinden. Maar dat niet alleen: Dat de schrijver geen beter compliment kan krijgen, is volgens mij iets wat typisch SAAB is. Nou, niet typisch SAAB, maar wel typisch voor de onderlinge verbondenheid tussen SAABrijders. Mensen, zo vaak zo verschillend, maar toch zo sterk verbonden door wat ze rijden. Dat is typisch SAAB!
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Leuk artikel vol oude Saab anakdotes, dat van die 16 man die de Ur-Saab ontwierpen er slechts twee een rijbewijs hadden vind ik nog steeds de beste. Daarom heeft Saab een heel eigen kijk op het autoconcept en werden soms verrassende technieken toegepast of gecombineerd. Wat helaas wat minder aandacht krijgt is het perfectionisme van de Zweden, dat is op Duits niveau maar net wat smaakvoller verpakt. Wat dat betreft heeft Saab veel overeenkomsten met Lancia.
-
gripen 9-3
- Geregistreerd lid
-
Enkhorst
- Geregistreerd lid
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Kennelijk wat miskent die Delta/Prisma, had ooit een Prisma Turbo Diesel gekocht bij de Saab dealer, die deden toen nog in Lancia's. Die liep wel vlotter dan een BMW 316i die ik daar op had ingeruild en uiteraard véél zuiniger. Trouwens ook een uitstekend dashboard, daar zatten wel wat meer meters op dan bij de doorsnee Saab. Technisch gezien is een Lancia ook best vooruitstrevend, ze kwamen ook veel eerder met de vierwiel aangedreven varianten. De Rallye auto's waren lang heer en meester. Eigenlijk heeft Lancia veel meer en langer en op een veel breder terrein sportsuccessen gekent als Saab. De snelste tipo 4 waar de 9000 ook deel van uitmaakte was ook de Lancia 8.32 met de Ferrari motor.
-
nics
- Geregistreerd lid
goede herinneringen aan die Thema 8.32, gereden door een oom van me. Goede man was al in de 70 toen hij die pretraket aanschafte, heb er een aantal keren in gereden, dat geluid, die maffe spoiler die uit de kofferbak omhoog kwam, het volstrekte onvermogen om al die pk's op de straat te krijgen 
Only Italians .....
Only Italians .....
-
Den Silver Kulen
- Geregistreerd lid
Lancia et Saab
Vriend van me reed vroeger een HPE Integrale (ding rammelde trouwens uiteindelijk volkomen van ellende uit elkaar). Erg heftig, voel dat met de aero nu weer terug. Heerlijk rijen was/is dat.
-
Sander
- Forum Admin