Een nieuwe 900 Turbo???

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
Sjo
Geregistreerd lid

Een nieuwe 900 Turbo???

Bericht door Sjo » di 10 mei, 2005 11:23

Wednesday 4th May 2005

900 Turbo Set To Be Reborn

A spiritual successor to the legendary Saab 900 Turbo is on the way. The car will be a replacement for the 9-2X, the Subaru Impreza-based estate that Saab currently sells in America.

The Swedish firm has told Auto Express the new car will be a hatchback, not a load-lugger, and that it will slot in beneath the 9-3 in the range, taking on rivals such as Audi's A3 and the BMW 1-Series. Set for launch in 2008, it will also form the basis of the next Impreza. That car will mark the arrival of diesel engines for the Japanese firm.

Meanwhile, we've learned Saab is to unveil a new model in 2007, which will compete with the Volvo XC90. Saab GB boss Jonathan Nash said: "We've designed a crossover model that will drive like an ordinary car on the road, but will also be a capable performer in the rough. It will cost between £25,000 and £35,000, and be a cheaper alternative to the Porsche Cayenne and Range Rover Sport."

http://www.autoexpress.co.uk/news/56431 ... eborn.html

(gevonden via http://www.autoblog.com een leuke site)

Ruud
Geregistreerd lid

Re: Een nieuwe 900 Turbo???

Bericht door Ruud » di 10 mei, 2005 12:21

Lijkt me een leuke toevoeging.
Elke frisse wind bij Saab is welkom op het moment.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » di 17 mei, 2005 20:33

Ruud schreef:Lijkt me een leuke toevoeging.
Elke frisse wind bij Saab is welkom op het moment.
Maar toch weer gebaseerd op een Subaru en niet een "eigen" Saab ontwerp.

Let op: ik wil niets kwaads zeggen over Subaru's!!

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » wo 18 mei, 2005 0:13

Ja de basis van de nieuwe impreza, de Saab 900ng en de Opel Calibra hebben ook hetzelfde onderstel maar hebben verder in principe niets van elkaar weg.
Ik bedoel maar, het kunnen totaal verschillende wagens zijn lijkt me...

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 18 mei, 2005 7:43

En dat het delen van een onderstel best kan zonder identiteit te verliezen zie je bij de Ford Focus, Volvo S40/V50, Mazda 3, en er zijn er ondertussen vast nog een paar op die bodemplaat.

Plaats reactie