nieuwe saab uit russelheim
-
nacra 93
- Donateur

nieuwe saab uit russelheim
-
jelger
- Geregistreerd lid
Re: nieuwe saab uit russelheim
de cadillac komt uit Trollhatan..
geen plek meer wegens succes, dus moet de estate nu elders een plekie vinden
de volgende Opel Corsa komt waarcshijnlijk uit Detroit
geen plek meer wegens succes, dus moet de estate nu elders een plekie vinden
de volgende Opel Corsa komt waarcshijnlijk uit Detroit
-
dpw_vd_wijk
- Geregistreerd lid
Misschien al wel eerder. Wat ze alleen vergeten is dat er dan denk ik een hele grote markt van Saab direct wegvalt. Als Zweden straks Saab niet meer als "hun" merk zien doordat Trollhattan niet meer bestaat dan denk ik dat men massaal de nieuwe Saab modellen laat vallen.op schreef:2008 Trollhattan dicht?
-
jelger
- Geregistreerd lid
ja, zweden zijn net als fransen erg gesteld op 'hun' producten.
dat ging in de jaren 70 toen we er woonden zelfs zo ver dat mensen dachten dat Philips Zweeds was.... (er stonden belangrijke centra in de omgeving van Stockholm)
dat ging in de jaren 70 toen we er woonden zelfs zo ver dat mensen dachten dat Philips Zweeds was.... (er stonden belangrijke centra in de omgeving van Stockholm)
-
Hanm
- Lid van verdienste
Dat staat er niet, tot 2010 zal Trolhattan zondermeer Saabs produceren. Volgens een perconferentie hier in Geneve heden middag is Trollhattan aangewezen als GM productiesite voor premium cars, russelsheim gaat voor de mid-size cars, waaronder der 9-3 opvolger die gepland staat voor 2008..op schreef:2008 Trollhattan dicht?
Mvg,
Hanm (even vanuit Geneve)
-
Moppersmurf
- Geregistreerd lid
Oh, dus de volgende generatie 9.3 wordt geen premium brand? Kan ook moeilijk, als het om een opgeleukte Vectra zal gaan. En de prijs - ook geen premium brand? De waardedaling waarschijnlijk ook niet...
Moppersmurf
Moppersmurf
-
Injectie
- Moderator
Dit heb ik ook gelezen in het persbericht. Stond ook iets in over nieuws waarop men zich verheugde om in de komende tijd naar buiten te brengen.op schreef:
2008 Trollhattan dicht?
Dat staat er niet, tot 2010 zal Trolhattan zondermeer Saabs produceren. Volgens een perconferentie hier in Geneve heden middag is Trollhattan aangewezen als GM productiesite voor premium cars, russelsheim gaat voor de mid-size cars, waaronder der 9-3 opvolger die gepland staat voor 2008..
Mvg,
Hanm (even vanuit Geneve)
-
FuTuReMaN
- Geregistreerd lid
Mooi bericht
“The 9-3 and 9-5 will continue to be core products for the Saab brand, and will be renewed, but we will add a premium cross-over vehicle in the near future to complement this lineup. Eindelijk

“The 9-3 and 9-5 will continue to be core products for the Saab brand, and will be renewed, but we will add a premium cross-over vehicle in the near future to complement this lineup. Eindelijk
-
V6Ragtop
- Geregistreerd lid
Premium Cross-Over ....mmmmm
Een 9-5 station met V6 twinturbo en 4WD.........
He heet zo'n ding zonder turbo's niet de Chevy Equinox oid? Ik ben bang dat GM niet hetzelfde met SAAB wil als Ford met Volvo, Jaguar en LandRover. Ik vroeg me al af waarom ze de Deawoo's chevrolet gingen noemen in Europa. Dan worden de Chevrolets blijkbaar SAAB's en blijven de Cadilacs Cadilacs. Het wordt langzamerhand duidelijk.
Overigens hebben de Duitse vakbonden grof moeten inslikken om het werk voor Ruesselsheim te behouden. Een woordvoerder van IG-Metal gaf dat vanavond op de Duitse TV toe (nou ja als je een beetje tussen de regels in "las"). Blijkbaar blijven de arbeids kosten te hoog in Trollhattan voor een middenklasser.
Nou maar hopen dat de Saab's iets meer blijven dan Opels (of Chevrolets) met turbo's. Aan de andere kant een Chevrolet Corvette V8 Twinturbo en een Europees (=Autobahn) getuned onderstel, daar zouden ze zelfs in Italië jaloers op kunnen worden.
Dreaming, Paul
Een 9-5 station met V6 twinturbo en 4WD.........
He heet zo'n ding zonder turbo's niet de Chevy Equinox oid? Ik ben bang dat GM niet hetzelfde met SAAB wil als Ford met Volvo, Jaguar en LandRover. Ik vroeg me al af waarom ze de Deawoo's chevrolet gingen noemen in Europa. Dan worden de Chevrolets blijkbaar SAAB's en blijven de Cadilacs Cadilacs. Het wordt langzamerhand duidelijk.
Overigens hebben de Duitse vakbonden grof moeten inslikken om het werk voor Ruesselsheim te behouden. Een woordvoerder van IG-Metal gaf dat vanavond op de Duitse TV toe (nou ja als je een beetje tussen de regels in "las"). Blijkbaar blijven de arbeids kosten te hoog in Trollhattan voor een middenklasser.
Nou maar hopen dat de Saab's iets meer blijven dan Opels (of Chevrolets) met turbo's. Aan de andere kant een Chevrolet Corvette V8 Twinturbo en een Europees (=Autobahn) getuned onderstel, daar zouden ze zelfs in Italië jaloers op kunnen worden.
Dreaming, Paul
-
nacra 93
- Donateur

Saab wordt dus net zo vern@#kt als Fokker destijds door de duitsers lijkt het wel. Gewoon opgeofferd .
-
jelger
- Geregistreerd lid
heeft weinig zin omm te oude koeien uit de sloot te halen, maar dan hadden de heren en dames bij SAAB (en bij Voolvoo) maar niet zo koppig en super eigenwijs moeten zijn in de jaren 70...

-
Ruud
- Geregistreerd lid
You've got a point there...jelger schreef:heeft weinig zin omm te oude koeien uit de sloot te halen, maar dan hadden de heren en dames bij SAAB (en bij Voolvoo) maar niet zo koppig en super eigenwijs moeten zijn in de jaren 70...
-
MarioS
- Geregistreerd lid
Kun je dat even uitleggen Jelger ? Ik ken niets van de Saab-geschiedenis.jelger schreef:heeft weinig zin omm te oude koeien uit de sloot te halen, maar dan hadden de heren en dames bij SAAB (en bij Voolvoo) maar niet zo koppig en super eigenwijs moeten zijn in de jaren 70...