zelfs de duitsers zijn eens enthousiast
Autobild
-
verde900
- Donateur

-
De Flok
- Geregistreerd lid
-
carelson
- Geregistreerd lid
-
marcel
- Geregistreerd lid
-
Henk-Jan
- Donateur

Een turbo met variabele geometrie op een benzinemotor? Als dát zo zou zijn, dan heeft SAAB een aardig nieuwtje en zal SAAB voor "outsiders" ook weer beroemd zijn om zijn turbomotoren!Autobild schreef:Angetrieben wird der kompakte SUV von einem Zweiliter-Vierzylinder-Turbo mit variabler Ventilsteuerung für besseres Ansprechen des Motors sowie Direkteinspritzung für effiziente Verbrennung.
Wat betreft het design. Ik vind het exterieur wel aardig, ik vind dat er wat teveel raamstijlen zijn. Het interieur vind ik prachtig! Als men het volledige interieur zó overneemt, inclusief het instrumentarium, dan telt SAAB weer mee!
-
RianKatoen
- Geregistreerd lid
Vind ik ook, erg bruut interieur. Maar het exterieur vind ik niet zo geslaagd, ben toch echt meer een sedan/station fan... Desalniettemin wel een goede aanwist voor Saab denk ik.De Flok schreef:De grill had van mij wat anders gemogen, verder helemaal goed. Ik hoop dat ze een keer het lef hebben om dit dashboard de productiefase te laten halen. Erg apart met dat glas-achtig iets.
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
Hanm
- Lid van verdienste
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Uitleg wat het betekentHanm schreef:Betekent ventilsteuerung niet gewoon kleptiming??Henk-Jan schreef:Een turbo met variabele geometrie op een benzinemotor?
De motor heeft namelijk veel gelijkenis met de VVT motor uit de Pontiac Solstice / Opel GT.
-
Vorticity
- Geregistreerd lid
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

-
Steve-O
- Donateur (8x)

SAAB laat zien dat SUV's geen benzineslurpende milieu-onvriendelijke voetuigen hoeven zijn. Daarvoor petje af. Ze hadden de 9-7x echter nooit moeten uitbrengen.
Het design oogt aantrekkelijk m.u.v. het goedkope bling-bling hier en daar: de chromen randjes onderaan de voorzijde en om de teller. Bling-blinguitlaatuiteinden die nog vierkant zijn ook ???
Maar goed, als de beurs het toe zou laten is het wel een hebbeding. Een zwarte spuitbus past dan ook wel in het budget.
Het design oogt aantrekkelijk m.u.v. het goedkope bling-bling hier en daar: de chromen randjes onderaan de voorzijde en om de teller. Bling-blinguitlaatuiteinden die nog vierkant zijn ook ???
Maar goed, als de beurs het toe zou laten is het wel een hebbeding. Een zwarte spuitbus past dan ook wel in het budget.
-
shearwater
- In memoriam †