Saab 9-3 Sport Sedan 1.8t Linear Autoweek-test
-
eliminate
- Geregistreerd lid
Saab 9-3 Sport Sedan 1.8t Linear Autoweek-test
Raar maar waar, maar een volledig positieve commentaar over de 9-3 door autoweek
http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=1853
-
Reub
- Geregistreerd lid
Re: Saab 9-3 Sport Sedan 1.8t Linear Autoweek-test
Maar 1 minpuntje!eliminate schreef:Raar maar waar, maar een volledig positieve commentaar over de 9-3 door autoweek
-
Rutger
- Geregistreerd lid
Re: Saab 9-3 Sport Sedan 1.8t Linear Autoweek-test
Haha, en wàt voor eenReub schreef:Maar 1 minpuntje!
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
Hanm
- Lid van verdienste
Wat ook helpt, is dat er serieus wel wat gebeurd is met de 9-3. De Sport-Sedan is simpelweg in vele opzichten een erg goede auto, vooral wat rijkwaliteiten betreft (i.h.b. als je het afzet tegen andere Saabs). Tel daar bij op de volwassenheid die het model ondertussen t.o.v. de introductie in 2002 heeft gekregen, t.a.v. met name kwaliteit.
Gegroet,
Een 9-3 fan
Gegroet,
Een 9-3 fan
-
Henk-Jan
- Donateur

-
N207
- Donateur

-
Henk-Jan
- Donateur

Ik heb het een beetje overdreven. Maar het schijnt, inderdaad, schijnt, daarom vraag ik ook om opheldering over het feit dat de nieuwe 9-3 veel beter zou zijn qua kwaliteit, dat de 9-3 MY2007 veel kraakjes had.
Edit: Ik heb nog even het "Top of Flop"-topic doorgespit. Er zijn meer bouwjaren met kraakjes. Ik weet niet waarom MY2007 mij zo in het geheugen gegrift stond. Excuses.
Edit: Ik heb nog even het "Top of Flop"-topic doorgespit. Er zijn meer bouwjaren met kraakjes. Ik weet niet waarom MY2007 mij zo in het geheugen gegrift stond. Excuses.
-
Hanm
- Lid van verdienste
-
Hanm
- Lid van verdienste
Overigens is betrouwbaarheid niet echt een algemeen probleem van de Sport Sedan geweest. Het zit hem voornamelijk in afwerking/materiaal/degelijkheid, al vind ik die zelfs in de beginjaren niet slecht (rij zelf MY2004, hiervoor MY2003), maar als je het vergelijkt met Audi, BMW of een MY08 dan is duidelijk dat het chiquer kon.
-
StefG
- Geregistreerd lid
Ik heb zelf een 9-3 SS van 2006 gehad, heb een flinke testrit (3 dagen) met een 9-3 SS van 2007 gemaakt en heb momenteel (na het in de prak rijden van mijn wondermooie Chili-rode 9-3 SS VectorSportHenk-Jan schreef:Ik heb het een beetje overdreven. Maar het schijnt, inderdaad, schijnt, daarom vraag ik ook om opheldering over het feit dat de nieuwe 9-3 veel beter zou zijn qua kwaliteit, dat de 9-3 MY2007 veel kraakjes had.
Mijn ervaringen zijn de volgende:
2006: Erg veel kraakjes en piepjes van het dashboard. Deze waren bijna verholpen door de dealer, maar het bleef toch wel een beetje irritant.
2007: Kwaliteit is een stuk beter. De onderdelen voelen steviger aan en er zijn quasi geen rammels en/of kraakjes meer te bespeuren.
2008: Kwaliteit van het interieur is nog een beetje beter dan dat van de 2007 modellen. Alles past mooi in elkaar. Ik merk geen rammels meer. De 2008 modellen hebben ook nog eens meer geluidsisolatie dan de voorgaande modeljaren, vooral in het dak. Dit maakt dat het een stuk stiller is in de cockpit.
Het verschil tussen mijn 2006 en 2008 is enorm.
-
N207
- Donateur