Saab 9-3 Sport Sedan 1.8t Linear Autoweek-test

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
eliminate
Geregistreerd lid

Saab 9-3 Sport Sedan 1.8t Linear Autoweek-test

Bericht door eliminate » wo 14 mei, 2008 12:22

Raar maar waar, maar een volledig positieve commentaar over de 9-3 door autoweek

http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=1853

Reub
Geregistreerd lid

Re: Saab 9-3 Sport Sedan 1.8t Linear Autoweek-test

Bericht door Reub » do 15 mei, 2008 5:55

eliminate schreef:Raar maar waar, maar een volledig positieve commentaar over de 9-3 door autoweek

http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=1853
Maar 1 minpuntje!

Rutger
Geregistreerd lid

Re: Saab 9-3 Sport Sedan 1.8t Linear Autoweek-test

Bericht door Rutger » do 15 mei, 2008 13:50

Reub schreef:Maar 1 minpuntje!
Haha, en wàt voor een :D

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » do 15 mei, 2008 14:44

Je zou bijna denken dat een heel ander tijdschrift het geschreven heeft... :roll:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » do 15 mei, 2008 15:26

Weet iemand wie het stuk heeft geschreven? Er zitten een paar redacteuren bij die Saab nog niet zo verkeerd vinden, Marc Klaver bijv.

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » do 15 mei, 2008 19:41

Wat ook helpt, is dat er serieus wel wat gebeurd is met de 9-3. De Sport-Sedan is simpelweg in vele opzichten een erg goede auto, vooral wat rijkwaliteiten betreft (i.h.b. als je het afzet tegen andere Saabs). Tel daar bij op de volwassenheid die het model ondertussen t.o.v. de introductie in 2002 heeft gekregen, t.a.v. met name kwaliteit.

Gegroet,
Een 9-3 fan ;-)

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » do 15 mei, 2008 19:43

Scheelt het zoveel qua kwaliteit? Al heb ik wel gehoord de de MY2007 qua betrouwbaarheid/degelijkheid erg slecht was.

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » do 15 mei, 2008 20:05

Henk-Jan schreef:Scheelt het zoveel qua kwaliteit? Al heb ik wel gehoord de de MY2007 qua betrouwbaarheid/degelijkheid erg slecht was.
Wat mankeert daar dan zoal aan?

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » do 15 mei, 2008 20:12

Ik heb het een beetje overdreven. Maar het schijnt, inderdaad, schijnt, daarom vraag ik ook om opheldering over het feit dat de nieuwe 9-3 veel beter zou zijn qua kwaliteit, dat de 9-3 MY2007 veel kraakjes had.

Edit: Ik heb nog even het "Top of Flop"-topic doorgespit. Er zijn meer bouwjaren met kraakjes. Ik weet niet waarom MY2007 mij zo in het geheugen gegrift stond. Excuses.

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » vr 16 mei, 2008 7:15

Kraakjes waren juist vooral in het begin een groot probleem, werd gaandeweg steeds beter, met de grootste stap na het gefacelifte interieur, een MY2007 is juist erg goed wat dat betreft...

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » vr 16 mei, 2008 7:18

Overigens is betrouwbaarheid niet echt een algemeen probleem van de Sport Sedan geweest. Het zit hem voornamelijk in afwerking/materiaal/degelijkheid, al vind ik die zelfs in de beginjaren niet slecht (rij zelf MY2004, hiervoor MY2003), maar als je het vergelijkt met Audi, BMW of een MY08 dan is duidelijk dat het chiquer kon.

StefG
Geregistreerd lid

Bericht door StefG » vr 16 mei, 2008 16:59

Henk-Jan schreef:Ik heb het een beetje overdreven. Maar het schijnt, inderdaad, schijnt, daarom vraag ik ook om opheldering over het feit dat de nieuwe 9-3 veel beter zou zijn qua kwaliteit, dat de 9-3 MY2007 veel kraakjes had.

Edit: Ik heb nog even het "Top of Flop"-topic doorgespit. Er zijn meer bouwjaren met kraakjes. Ik weet niet waarom MY2007 mij zo in het geheugen gegrift stond. Excuses.
Ik heb zelf een 9-3 SS van 2006 gehad, heb een flinke testrit (3 dagen) met een 9-3 SS van 2007 gemaakt en heb momenteel (na het in de prak rijden van mijn wondermooie Chili-rode 9-3 SS VectorSport :bluecry: ) een 9-3 Aero TTiD SS van 2008 :twisted:.

Mijn ervaringen zijn de volgende:
2006: Erg veel kraakjes en piepjes van het dashboard. Deze waren bijna verholpen door de dealer, maar het bleef toch wel een beetje irritant.

2007: Kwaliteit is een stuk beter. De onderdelen voelen steviger aan en er zijn quasi geen rammels en/of kraakjes meer te bespeuren.

2008: Kwaliteit van het interieur is nog een beetje beter dan dat van de 2007 modellen. Alles past mooi in elkaar. Ik merk geen rammels meer. De 2008 modellen hebben ook nog eens meer geluidsisolatie dan de voorgaande modeljaren, vooral in het dak. Dit maakt dat het een stuk stiller is in de cockpit.

Het verschil tussen mijn 2006 en 2008 is enorm.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 16 mei, 2008 17:05

Oké. Bedankt. :oops:

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » ma 19 mei, 2008 8:32

Ook onze MY07 heeft geen kraakjes en voelt nét weer iets degelijker aan dan de MY03 die we hiervoor hadden.

Plaats reactie