9-7 komt naar hier

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gebruikersavatar
GRIFFIN
Geregistreerd lid

9-7 komt naar hier

Bericht door GRIFFIN » za 29 jan, 2005 20:24

De Belgische SAAB invoerder heeft bevestigd dat de SAAB 9-7 naar België komt. Ze zijn nu al bezig met de homologaties, en de SUV wordt waarschijnlijk deze zomer voorgesteld. Hij gaat hier enkel met de "kleine" 4.2 motor verkocht worden.
Ik vermoed dat dit ook zo zal zijn voor andere Europese landen (waaronder NL?).

Gebruikersavatar
Jochen
Geregistreerd lid

Re: 9-7 komt naar hier

Bericht door Jochen » za 29 jan, 2005 21:01

GRIFFIN schreef:De Belgische SAAB invoerder heeft bevestigd dat de SAAB 9-7 naar België komt. Ze zijn nu al bezig met de homologaties, en de SUV wordt waarschijnlijk deze zomer voorgesteld. Hij gaat hier enkel met de "kleine" 4.2 motor verkocht worden.
Ik vermoed dat dit ook zo zal zijn voor andere Europese landen (waaronder NL?).

Hoe SAAB-like ... een 4.2 :roll:

Man man, bij GM zijn ze er een potje van aan 't maken :evil:

Gebruikersavatar
Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: 9-7 komt naar hier

Bericht door Wouter » za 29 jan, 2005 21:12

Haa, ik hoor moppersmurf al juichen! :smart:

Kunnen de Nederlandse Saab (dealer / importeur) insiders deze geluiden ook bevestigen?

Ik kan moeilijk zeggen wat ik moet denken van deze 9-7 in Europa. Al durf ik wel te stellen dat deze SUV geen zichtbare stijging in de verkopen van Saab Nederland te weeg zal brengen.

Gebruikersavatar
Moppersmurf
Geregistreerd lid

Re: 9-7 komt naar hier

Bericht door Moppersmurf » zo 30 jan, 2005 21:44

Juich!
Ik ben zo blij!
Deze buitengewoon originele creatie zal ongetwijfeld Saab van de ondergang redden!
Wat een vondst! Net nu de Suf over z'n hoogtepunt heen is en alle concurrenten de buit binnen hebben komt GM op het lumineuze idee om een Chevrolet om te bouwen tot Saab!
Is-het-niet-geweldig!

Maar gelukkig - de 9.7 gaat volgens het bericht naar Belgie.
En dat is niet mijn probleem.
Leuk voor Marky, zeker nu hij zijn tractor verkocht heeft.
Zo'n 9.7 is vast een goede trekker voor je mobiele fritkot.

Moppersmurf

Gebruikersavatar
Hanm
Lid van verdienste

Re: 9-7 komt naar hier

Bericht door Hanm » ma 31 jan, 2005 8:36

Let wel, ik word persoonlijk niet warm of koud van zo'n SUV (niet vanwege de chevrolet herkomst, maar überhaupt zo'n model), maar of het echt zo onverstandig is om hem naar Europa te halen betwijfel ik wel een beetje. Ik constateer best wel aardige belangstelling bij showroombezoekers over dit model, mensen die specifiek hier naar komen vragen (ja zelfs X5 rijders, terwijl dat m.i. toch echt de meest respectabele SUV is die er rond rijdt, die liever wat anders dan de buurman hebben). Veel belangrijker is nog wel de euro/dollar verhouding waar Saab ontzettend last van heeft in haar resultaat: alles kopen in europa en vervolgens het grootste aandeel auto's naar de VS verschepen om tegen een lage dollar te verkopen. Er zou nu eindelijk eens een situatie gecreëerd kunnen worden waar die koersen juist in het voordeel werken.... ik denk dat het al snel rendabel wordt om die auto van een europese homologatie te voorzien.

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Re: 9-7 komt naar hier

Bericht door verde900 » ma 31 jan, 2005 8:51

Als het gaat om de aantallen misschien niet eens een stomme move, Volvo verwacht in 2005 zo´n 1400 stuks van de XC90 te gaan verkopen.
Maar goed.... ik zit er niet op te wachten (evt. wel op de 9-2X :wink: )

Gebruikersavatar
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: 9-7 komt naar hier

Bericht door op » ma 31 jan, 2005 10:22

Kan er LPG in?
Trekt die motor dat, bedoel ik.

Gebruikersavatar
GRIFFIN
Geregistreerd lid

Re: 9-7 komt naar hier

Bericht door GRIFFIN » ma 31 jan, 2005 12:01

Misschien niet heel onbelangrijk of die met lpg verkrijgbaar zal zijn... een diesel-versie is niet voorzien, en dat zou dan weer een serieuze handicap kunnen zijn in de verkoop.

Gebruikersavatar
Jelmer
Geregistreerd lid

Re: 9-7 komt naar hier

Bericht door Jelmer » ma 31 jan, 2005 13:35

Zouden ze hem standaart moeten leveren met gastankje, toch genoeg ruimte in die bak niet? :wink:

robertw

Re: 9-7 komt naar hier

Bericht door robertw » ma 31 jan, 2005 13:40

verde900 schreef:(evt. wel op de 9-2X :wink: )
Verde, dan heb jij best of both worlds.. een Saab en een Subara! Dan komt volgens mij toch je ultieme droom uit.

/rw

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Re: 9-7 komt naar hier

Bericht door verde900 » ma 31 jan, 2005 17:47

op schreef:Kan er LPG in?
Trekt die motor dat, bedoel ik.
Wel weer een echte Hollandse vraag, of er gas in kan.
"Af fabriek" is er met lpg zeker geen rekening gehouden, ik kan me dus voorstellen dat voor die paar auto's het ontwikkelen van zo'n systeem er ook niet uit kan.
Zal het trouwens een item zijn? Volvo en BMW leveren meer dan de helft van hun SUV's dan ook als benzine's, als je zo´n "ding" koopt voor dat geld en met zo´n gewicht zal dat beetje benzine je toch ook jeuken?

Gebruikersavatar
erwin mertens
Geregistreerd lid

Re: 9-7 komt naar hier

Bericht door erwin mertens » ma 31 jan, 2005 19:13

Volgens mij een goede commerciele zet,wie zat er nu te wachten op de cayenne?En de 9-7 wordt toch geproduceert.Dus verlies zal m'n d'r echt niet aan doen.
Het sportwagenmerk bij uitstek die een 4x4 ging bouwen,en dan nog op de basis van een volkswagen,...,maar Porsche heeft ondertussen wel fantastische cijfers.
Ik weet ook wel dat de 9-7 geen cayenne is,maar waarom alles afbreken?
Met wat geluk wordt er ruimte gecreeërd voor een 9-3X,als m'n de smaak te pakken krijgt :wink:

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Re: 9-7 komt naar hier

Bericht door verde900 » ma 31 jan, 2005 20:35

robertw schreef:
verde900 schreef:(evt. wel op de 9-2X :wink: )
Verde, dan heb jij best of both worlds.. een Saab en een Subara! Dan komt volgens mij toch je ultieme droom uit.

/rw
Ja, idd! een SAAB met AWD een gaaf uitlaatgeluid en die ook nog eens niet kapot gaat,
kom daar maar eens om vandaag de dag (bij SAAB).

Gebruikersavatar
trollspeed
Geregistreerd lid

Re: 9-7 komt naar hier

Bericht door trollspeed » ma 31 jan, 2005 22:28

Zet die nieuwe V6 diesel van ALFA erin met 250pktje en zijn enorme koppel
en pret zul je hebben.................................... :twisted:

EJ

Gebruikersavatar
trollspeed
Geregistreerd lid

Re: 9-7 komt naar hier

Bericht door trollspeed » ma 31 jan, 2005 22:32

Verde beetje flauw......
Bedenk dat er geen andere fabrikant 8 JAAR garantie geeft op dit probleem dus wat zeuren we nou :evil:

EJ

Plaats reactie