9-7 komt naar hier
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
9-7 komt naar hier
De Belgische SAAB invoerder heeft bevestigd dat de SAAB 9-7 naar België komt. Ze zijn nu al bezig met de homologaties, en de SUV wordt waarschijnlijk deze zomer voorgesteld. Hij gaat hier enkel met de "kleine" 4.2 motor verkocht worden.
Ik vermoed dat dit ook zo zal zijn voor andere Europese landen (waaronder NL?).
Ik vermoed dat dit ook zo zal zijn voor andere Europese landen (waaronder NL?).
-
Jochen
- Geregistreerd lid
Re: 9-7 komt naar hier
GRIFFIN schreef:De Belgische SAAB invoerder heeft bevestigd dat de SAAB 9-7 naar België komt. Ze zijn nu al bezig met de homologaties, en de SUV wordt waarschijnlijk deze zomer voorgesteld. Hij gaat hier enkel met de "kleine" 4.2 motor verkocht worden.
Ik vermoed dat dit ook zo zal zijn voor andere Europese landen (waaronder NL?).
Hoe SAAB-like ... een 4.2
Man man, bij GM zijn ze er een potje van aan 't maken
-
Wouter
- Donateur (2x)

Re: 9-7 komt naar hier
Haa, ik hoor moppersmurf al juichen!
Kunnen de Nederlandse Saab (dealer / importeur) insiders deze geluiden ook bevestigen?
Ik kan moeilijk zeggen wat ik moet denken van deze 9-7 in Europa. Al durf ik wel te stellen dat deze SUV geen zichtbare stijging in de verkopen van Saab Nederland te weeg zal brengen.
Kunnen de Nederlandse Saab (dealer / importeur) insiders deze geluiden ook bevestigen?
Ik kan moeilijk zeggen wat ik moet denken van deze 9-7 in Europa. Al durf ik wel te stellen dat deze SUV geen zichtbare stijging in de verkopen van Saab Nederland te weeg zal brengen.
-
Moppersmurf
- Geregistreerd lid
Re: 9-7 komt naar hier
Juich!
Ik ben zo blij!
Deze buitengewoon originele creatie zal ongetwijfeld Saab van de ondergang redden!
Wat een vondst! Net nu de Suf over z'n hoogtepunt heen is en alle concurrenten de buit binnen hebben komt GM op het lumineuze idee om een Chevrolet om te bouwen tot Saab!
Is-het-niet-geweldig!
Maar gelukkig - de 9.7 gaat volgens het bericht naar Belgie.
En dat is niet mijn probleem.
Leuk voor Marky, zeker nu hij zijn tractor verkocht heeft.
Zo'n 9.7 is vast een goede trekker voor je mobiele fritkot.
Moppersmurf
Ik ben zo blij!
Deze buitengewoon originele creatie zal ongetwijfeld Saab van de ondergang redden!
Wat een vondst! Net nu de Suf over z'n hoogtepunt heen is en alle concurrenten de buit binnen hebben komt GM op het lumineuze idee om een Chevrolet om te bouwen tot Saab!
Is-het-niet-geweldig!
Maar gelukkig - de 9.7 gaat volgens het bericht naar Belgie.
En dat is niet mijn probleem.
Leuk voor Marky, zeker nu hij zijn tractor verkocht heeft.
Zo'n 9.7 is vast een goede trekker voor je mobiele fritkot.
Moppersmurf
-
Hanm
- Lid van verdienste
Re: 9-7 komt naar hier
Let wel, ik word persoonlijk niet warm of koud van zo'n SUV (niet vanwege de chevrolet herkomst, maar überhaupt zo'n model), maar of het echt zo onverstandig is om hem naar Europa te halen betwijfel ik wel een beetje. Ik constateer best wel aardige belangstelling bij showroombezoekers over dit model, mensen die specifiek hier naar komen vragen (ja zelfs X5 rijders, terwijl dat m.i. toch echt de meest respectabele SUV is die er rond rijdt, die liever wat anders dan de buurman hebben). Veel belangrijker is nog wel de euro/dollar verhouding waar Saab ontzettend last van heeft in haar resultaat: alles kopen in europa en vervolgens het grootste aandeel auto's naar de VS verschepen om tegen een lage dollar te verkopen. Er zou nu eindelijk eens een situatie gecreëerd kunnen worden waar die koersen juist in het voordeel werken.... ik denk dat het al snel rendabel wordt om die auto van een europese homologatie te voorzien.
-
verde900
- Donateur

Re: 9-7 komt naar hier
Als het gaat om de aantallen misschien niet eens een stomme move, Volvo verwacht in 2005 zo´n 1400 stuks van de XC90 te gaan verkopen.
Maar goed.... ik zit er niet op te wachten (evt. wel op de 9-2X
)
Maar goed.... ik zit er niet op te wachten (evt. wel op de 9-2X
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
Re: 9-7 komt naar hier
Misschien niet heel onbelangrijk of die met lpg verkrijgbaar zal zijn... een diesel-versie is niet voorzien, en dat zou dan weer een serieuze handicap kunnen zijn in de verkoop.
-
Jelmer
- Geregistreerd lid
Re: 9-7 komt naar hier
Zouden ze hem standaart moeten leveren met gastankje, toch genoeg ruimte in die bak niet? 
-
robertw
Re: 9-7 komt naar hier
Verde, dan heb jij best of both worlds.. een Saab en een Subara! Dan komt volgens mij toch je ultieme droom uit.verde900 schreef:(evt. wel op de 9-2X)
/rw
-
verde900
- Donateur

Re: 9-7 komt naar hier
Wel weer een echte Hollandse vraag, of er gas in kan.op schreef:Kan er LPG in?
Trekt die motor dat, bedoel ik.
"Af fabriek" is er met lpg zeker geen rekening gehouden, ik kan me dus voorstellen dat voor die paar auto's het ontwikkelen van zo'n systeem er ook niet uit kan.
Zal het trouwens een item zijn? Volvo en BMW leveren meer dan de helft van hun SUV's dan ook als benzine's, als je zo´n "ding" koopt voor dat geld en met zo´n gewicht zal dat beetje benzine je toch ook jeuken?
-
erwin mertens
- Geregistreerd lid
Re: 9-7 komt naar hier
Volgens mij een goede commerciele zet,wie zat er nu te wachten op de cayenne?En de 9-7 wordt toch geproduceert.Dus verlies zal m'n d'r echt niet aan doen.
Het sportwagenmerk bij uitstek die een 4x4 ging bouwen,en dan nog op de basis van een volkswagen,...,maar Porsche heeft ondertussen wel fantastische cijfers.
Ik weet ook wel dat de 9-7 geen cayenne is,maar waarom alles afbreken?
Met wat geluk wordt er ruimte gecreeërd voor een 9-3X,als m'n de smaak te pakken krijgt
Het sportwagenmerk bij uitstek die een 4x4 ging bouwen,en dan nog op de basis van een volkswagen,...,maar Porsche heeft ondertussen wel fantastische cijfers.
Ik weet ook wel dat de 9-7 geen cayenne is,maar waarom alles afbreken?
Met wat geluk wordt er ruimte gecreeërd voor een 9-3X,als m'n de smaak te pakken krijgt
-
verde900
- Donateur

Re: 9-7 komt naar hier
Ja, idd! een SAAB met AWD een gaaf uitlaatgeluid en die ook nog eens niet kapot gaat,robertw schreef:Verde, dan heb jij best of both worlds.. een Saab en een Subara! Dan komt volgens mij toch je ultieme droom uit.verde900 schreef:(evt. wel op de 9-2X)
/rw
kom daar maar eens om vandaag de dag (bij SAAB).
-
trollspeed
- Geregistreerd lid
Re: 9-7 komt naar hier
Zet die nieuwe V6 diesel van ALFA erin met 250pktje en zijn enorme koppel
en pret zul je hebben....................................
EJ
en pret zul je hebben....................................
EJ
-
trollspeed
- Geregistreerd lid
Re: 9-7 komt naar hier
Verde beetje flauw......
Bedenk dat er geen andere fabrikant 8 JAAR garantie geeft op dit probleem dus wat zeuren we nou
EJ
Bedenk dat er geen andere fabrikant 8 JAAR garantie geeft op dit probleem dus wat zeuren we nou
EJ
