Bericht
door Wouter » di 25 jan, 2005 13:19
Nike, bedankt voor de vertaling!
De problematiek van de 9-5 motor komt elke keer dat ik bij mijn ouders weer ter sprake. Het houdt hen niet echt bezig, immers 'hij rijdt toch prima'. Ikzelf zie het echter nog eens misgaan. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat deze motor ooit de 3 ton aan zal tikken, zoals elke twintig jaar oude Saab met gemak laat zien.
Blauwe wolken bij starten, black sludge, terwijl de auto nog geen ton heeft gelopen. In de garage zie je zelfs een spoor van allemaal zwarte spikkels, precies bij de uitlaat. Een soort verkoolde olieresten.
Ik heb ook kritiek op de rol van de dealer hierin. Zij weten donders goed van de black sludge problematiek, maar een reactie blijft uit. Ze melden slechts dat het oliefilter helemaal verstopt was door black sludge, maar ze weten echt niet hoe het komt. Yeah right! De enige reactie was te lezen in dat slijmerige dealerblaadje, waarin plechtig beloofd werd alleen de beste Mobil 1 motorolie te gebruiken, blabla. Als ze echt lef durven te tonen, zouden ze moeten aanraden elke 10.000 km de olie te verversen i.p.v. elke 20.000 km. Dat zou een hoop ellende voorkomen. Maar goed, blijkbaar steken ze liever hun kop in het zand om maar in de pas te kunnen blijven lopen met de concurrentie voor wat betreft de beurtfrequenties. En de fabriek speelt het spel gewoon mee, zoals hierboven te lezen is!