Toekomstvisie nieuwe Saab-modellen in Autogids

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Bigivan
Geregistreerd lid

Toekomstvisie nieuwe Saab-modellen in Autogids

Bericht door Bigivan » za 26 jan, 2008 11:14

Hier kan je zien hoe Autogids de toekomst ziet voor de toekomstige nieuwe Saab 9-1 en 9-5 Estate.

Afbeelding

Bigivan
Geregistreerd lid

Bericht door Bigivan » za 26 jan, 2008 11:15

Er staat ook een leuke gedetailleerde wegtest in van de 9-3 Aero Sport-Hatch 1.9 Ttid.

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » za 26 jan, 2008 12:10

Die 9-1 lijkt wel een Honda CRX met een Saab neus...
Die 9-5 is waarschijnlijk een studie-tekening van Ford ten tijde van het ontwerpen van de nieuwste Mondeo...

Ik denk dat mijn mening over deze "impressies :? " duidelijk is

ingka
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ingka » za 26 jan, 2008 12:31

ik meen toch in een zweeds blad een totaal andere impressie van een 9-5 gezien te hebben. Heb even niet zoveel tijd om te surfen, maar het was zoiets als dit ...

Afbeelding

... ongetwijfeld zullen de meningen hierover verschillen, maar voor mij wel een reden om naar de Saab boer te rijden om een gezellig gesprekje over inruil van mijn 9-5 Aero te beginnen (of wil een van jullie 'm wellicht tegen zweedse inruilprijs :wink: :wink: )

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » za 26 jan, 2008 12:33

Inderdaad, die Estate daar spat teveel Mondeo vanaf...
Van de andere kan, deze daklijn suggereert wel grotere bagagecapaciteit van de estate, iets dat ik wel aanmoedig... Een full size family estate, met mogelijkheid voor een derde bank (familiale), dat is wel mijn toekomstwens voor de volgende generatie SAABs...

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » za 26 jan, 2008 12:58

Er komt eens een schets (al dan niet via/van Saab )boven water en wordt dan gelijk aan alle kanten ge(ver)fotoshopt en je ziet ineens allerlei versies van een bepaald model boven komen,

welke is dan voor productie nog echt realistisch en welke zijn alleen maar via de fotoshop 'geboren'en zullen dus nooit de lopende band halen?

wie het weet mag het zeggen.

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » za 26 jan, 2008 13:08

Ach, het geeft mensen zoals ons em fora zoals deze wat om over te lullen toch?

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » za 26 jan, 2008 13:38

Zou me niets verbazen als de ontwerpers ook de diverse "shops" bekijken, er om gniffelen en misschien zelfs ideetjes opdoen.

Het is trouwens niet mijn gewoonte om op allerlei impressies te reageren, maar deze vond zo verschrikkelijk dat ik het niet kon laten.

renaat mattheus
Geregistreerd lid

Bericht door renaat mattheus » za 26 jan, 2008 22:34

Volgens mijn dealer krijgt de nieuwe 9-5 (release september 2009, leverbaar 2010) een 9-4 achtige 'kont', dus bovenstaande impressie zou wel eens kunnen kloppen.

AeroHank
Donateur
Donateur

Bericht door AeroHank » za 26 jan, 2008 23:47

Nieuwe 9-5 wordt naar verluid een 'shooting-break'-achtige stationcar.
Mjammie !

renaat mattheus
Geregistreerd lid

Bericht door renaat mattheus » zo 27 jan, 2008 1:08

AeroHank schreef:Nieuwe 9-5 wordt naar verluid een 'shooting-break'-achtige stationcar.
Indien zo, dan zal ik deze beker aan mij laten voorbij gaan...

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » zo 27 jan, 2008 1:56

ik mag toch zwaar hopen dat het niet zo iets gaat worden als de tekeningen van de autogids :shock: wandt dit zijn toch wel de lelijkste die ik tot nu toe gezien heb

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » zo 27 jan, 2008 19:33

Ik vind die 9-1 nog wel gaan; smoelt beter dan Bolbo C30 en BMW 100-serie :D

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 27 jan, 2008 20:00

die "9-1" heeft gewoon de voorkant van een Amerikaanse tank, met alleen wat saab-trekjes erin getekent.

hoog, steil, lomp, en ook nog eens ADHD gelijnd. zit geen enkele saab 'design-school' kernwaarde in.
Een C30 is meer Volvo dan die 9-1 Saab.

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » ma 28 jan, 2008 0:01

Nou nou zeg wacht eerst maar eens het eind resultaat af, jongmens.

Plaats reactie